Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3167
plukket ut noen få fra dagens shoot..
Ser belysninga grei ut eller? .. 1 av bildene er tatt med modeleringslys og er hdr..
*
Sist endret av nso; 13. februar 2014 kl. 19:22.
Det her minner meg om tråden som var en stund tilbake, der man ble merket for livet...
Men da var jenta innsmurt i noe som lignet på blod
Først av alt må jeg si jeg er misunnelig på deg for at du kan ta bilder av ei dame som er så snasen som henne!

Dernest vil jeg tippe at bilde nr. 5 er hdr? Bilde nr. 6 ser ut som er redigert i etterkant..?

Ellers synes jeg bildene ser bra ut uten at jeg vet hva som er målet med bildene. For min del kunne du fått lov til å ta bilder uten at hun hadde på seg alt griset :P
36 bilder her
http://www.flickr.com/photos/5886460...7631024874874/
Fra shooten.. men for å se bildene må du være registrert på flickr.com (gratis) bildene er merket som moderate..
Game disconnected
pokemon's Avatar
jeg likte bildene kjempe godt. (jeg fikk se pupp)
Tror jeg skal starte som fotograf, får du noen gang betalt naturell?
Haha, morsomt å se et kjent fjes på freak! Ikke nok med det, naken også! Plutselig ble dette en awesome dag.


Sitat av hansapils Vis innlegg
36 bilder her
http://www.flickr.com/photos/5886460...7631024874874/
Fra shooten.. men for å se bildene må du være registrert på flickr.com (gratis) bildene er merket som moderate..
Vis hele sitatet...
Ser bare ett bilde der?
Sist endret av TheGloryHole; 12. august 2012 kl. 04:41.
Bilde 1 :

Lyssettingen minnet meg om noe Zombie-greier, men her spiser jo hun bare kirsebær/moreller ... Vet ikke helt hva jeg skal mene om dette bildet, men det er jo et ganske bra bilde, kunne kanskje ha sett litt mere vill lyst etter "maten" vist det handler om overlevelse etter noe Zombie-greier, men vet ikke helt hva ideen og målet med bildet var. Lyssettingen er ganske mye brukt, så den er litt overbrukt etter min mening, så kanskje ha funnet en bedre løsning ? ...

Bilde 2 :

Vel ingen har vel noe imot litt hun, leking med mat, og kanskje da sjokolade kan da være gøy, men her ble det kanskje litt for mye ? Hun kunne kanskje ha spilt litt mere på sex også, for hun ser ikke det slag uskyldig ut siden hun har grisa så mye med sjokoladen, så da må du heller spille mere på det sexy og få noen litt mere spennende poseringer enn det der uskyldige blikket hun har, ja for hun er ikke det slag uskyldig så mye hun har grisa ... kanskje litt for mye skyggepartier i ansiktet, skulle ha brukt en blitz til eller i det minste en reflektor.

Bilde 3 :

Sexy Pose, ikke så dum posering, litt miss med håret over øyet hennes som lager skygger. Det ødelegger litt. Bildet funker kanskje bedre som sort/hvit ?

Bilde 4 :

Litt hvit & blek, men det er jo et uttrykk også. Di kryssa beina ser litt rare ut. Ser litt forvridd og ukomfortabelt ut .... noe som krasjer litt med den veldig "laid back" og avslappet holdningen, tok litt for lang tid før jeg oppdaget at hun faktisk sitter med en pipe ... å en slik detalj bør peke seg litt bedre ut. Denne stilen du kjører her passer det bedre at håret skjuler deler av det ene øye. Hadde kanskje tatt seg ganske bra ut om man brukte harde skygger i dette bildet også med tanke på at posering og antrekk passer hardt lys.

Bilde 5 :

Førsteinntrykket var at dette skulle være blod, men forstår at det er sjokolade. Synes det fremdeles er griset for mye med sjokoladen, hadde kanskje likt bedre en liggende eller evt. en sittende posering når man har griset så mye, men ja, stakkars bakgrunnen din da
Lyssettingen er her mye bedre og gir et mye bedre inntrykk og slik enn di andre bildene dine. Kunnde ha vært litt mere luft på høyre side.

Bilde 6 :

Går amok med sjokoladen, liker, men ansiktet er i skygge, litt miss på lyssetting der. Synd at det ikke er flere slike "rennende sjokolade" enn den mellom leppen & haken, resten er jo bare tilgriset og smurt utover. Hadde vært fint å se noen dråper med sjokolade, evt som renner, og som ikke er smurt utover.

Bilde 7 :

Dette bildet er vel kanskje det beste, og det er ikke fordi jeg liker mest hud, men fordi her er det lyssettingen mere grei og tilgrisingen av sjokoladen lager noen veldig flotte "highlights" som gir flotte sanseinntrykk av kvinnlige former. Lyssettingen i ansiktet er greit fordi du har nesten på den måten flyttet fokuspunktet til highlightsene som er nederste del av bildet. Disse highlightsene ligger også veldig fint croppet med tanke på "the rule of thirds".

Vel dette var min mening

Ta det som konstruktiv kritikk ... ellers bra jobba
Kan jeg bare spørre; Hvør i alle dager finner man damer som er villige til å la seg avfotografere sånn, og i tillegg er villig til å få bildene lagt ut på nett?
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Kan jeg bare spørre; Hvør i alle dager finner man damer som er villige til å la seg avfotografere sånn, og i tillegg er villig til å få bildene lagt ut på nett?
Vis hele sitatet...
Let i lommeboka, så finner du de fort.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Let i lommeboka, så finner du de fort.
Vis hele sitatet...
Jo mer jeg leter i lommeboka jo mindre damer er det rundt meg........
Vist modellene ( dama ) oppfatter deg som en seriøs fotograf så skal du ikke se bort fra at hun lar deg fotografere hun naken. Det er nok mange modeller som synes det å la seg fotografere nakne er pirrende og spennende. Så vist det er modeller som er stolt av kroppen sin og har litt trang til å vise den fra så er jo det ikke så alt for mye som skal til for å overtale dem til en "nude-shoot".

Men dette med nakenfotografering er veldig oppskrytt, er jo ikke som du får ha deg med denne dama, så da er det nesten mere spennende å gå på byen etter "one night stands" isteden for å gå hjem med en "boner" og være kåt.
Det er også heller lite kult å gå rundt med en "boner" i studio når du liksom skal være seriøs og proff fotograf, og det er ikke å late som damen som går rundt naken ikke sjekker om det er liv i buksa di, hun sjekker det GARANTERT! ... så alt etter hvilket kvinnemenneske hun er så kan du risikere at hun svartmaler deg foran vennene dine.
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Kan jeg bare spørre; Hvør i alle dager finner man damer som er villige til å la seg avfotografere sånn, og i tillegg er villig til å få bildene lagt ut på nett?
Vis hele sitatet...
Har du litt peiling på fotografering er egentlig det å finne jenter så vanskelig..
og btw.. du ser henne ikke naken her ..

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Let i lommeboka, så finner du de fort.
Vis hele sitatet...
Må nok skuffe deg der..
har ikke betalt en krone..

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Haha, morsomt å se et kjent fjes på freak! Ikke nok med det, naken også! Plutselig ble dette en awesome dag.




Ser bare ett bilde der?
Vis hele sitatet...
Da er innstillingene dine feil .. bildene er merka som modrate på flickr... altså du må være registrert..

Naken? en bryst vorte?

Sitat av Mantuz Vis innlegg
Vist modellene ( dama ) oppfatter deg som en seriøs fotograf så skal du ikke se bort fra at hun lar deg fotografere hun naken. Det er nok mange modeller som synes det å la seg fotografere nakne er pirrende og spennende. Så vist det er modeller som er stolt av kroppen sin og har litt trang til å vise den fra så er jo det ikke så alt for mye som skal til for å overtale dem til en "nude-shoot".

Men dette med nakenfotografering er veldig oppskrytt, er jo ikke som du får ha deg med denne dama, så da er det nesten mere spennende å gå på byen etter "one night stands" isteden for å gå hjem med en "boner" og være kåt.
Det er også heller lite kult å gå rundt med en "boner" i studio når du liksom skal være seriøs og proff fotograf, og det er ikke å late som damen som går rundt naken ikke sjekker om det er liv i buksa di, hun sjekker det GARANTERT! ... så alt etter hvilket kvinnemenneske hun er så kan du risikere at hun svartmaler deg foran vennene dine.
Vis hele sitatet...
Det og få en boner når du holder på å ta bilder.. skjer vell heller veldig sjeldent.. (du tenker ikke på sånt) du hopper rundt og prøver å ta best mulig bilde..

Sitat av Mantuz Vis innlegg
Bilde 1 :

Lyssettingen minnet meg om noe Zombie-greier, men her spiser jo hun bare kirsebær/moreller ... Vet ikke helt hva jeg skal mene om dette bildet, men det er jo et ganske bra bilde, kunne kanskje ha sett litt mere vill lyst etter "maten" vist det handler om overlevelse etter noe Zombie-greier, men vet ikke helt hva ideen og målet med bildet var. Lyssettingen er ganske mye brukt, så den er litt overbrukt etter min mening, så kanskje ha funnet en bedre løsning ? ...

Bilde 2 :

Vel ingen har vel noe imot litt hun, leking med mat, og kanskje da sjokolade kan da være gøy, men her ble det kanskje litt for mye ? Hun kunne kanskje
Vis hele sitatet...
Må være litt mer edru før jeg tar tak i all den kritikken

Sitat av Refresh Vis innlegg
Tror jeg skal starte som fotograf, får du noen gang betalt naturell?
Vis hele sitatet...
hehe nei
Sitat av hansapils Vis innlegg
Det og få en boner når du holder på å ta bilder.. skjer vell heller veldig sjeldent.. (du tenker ikke på sånt) du hopper rundt og prøver å ta best mulig bilde..



Må være litt mer edru før jeg tar tak i all den kritikken
Vis hele sitatet...
Vel er man av den der grise sorten som er en pervo-fotograf så får man vel en boner når man får en modell som kler av seg ...

No Rush ... ta det som konstruktiv kritikk, er mine personlige meninger, så ikke ta deg for nær av alt jeg sier ... ting kan jo sees på flere måter, dette var bare min mening & kritikk
Aldri jobbet med studio blitzer før da.. så dette er første forsøk med modell .. og jeg er fornøyd

Sitat av Mantuz Vis innlegg
Vel er man av den der grise sorten som er en pervo-fotograf så får man vel en boner når man får en modell som kler av seg ...

No Rush ... ta det som konstruktiv kritikk, er mine personlige meninger, så ikke ta deg for nær av alt jeg sier ... ting kan jo sees på flere måter, dette var bare min mening & kritikk
Vis hele sitatet...
konstruktiv kritikk er jeg alltid glad for
Sist endret av hansapils; 12. august 2012 kl. 05:29.
første gang ... da er dette et veldig bra forsøk ...

Man må bare lære seg å lyssette bakgrunnen og modellen hver for seg og med ulike blitzer ... bruker å gå veldig greit da ... når du har gjort deg vandt med det så bruker du lett 3 blitzer uten å tenke for mye over det og legge for mye arbeid i planlegging

Husker da jeg studerte foto i Bergen så var vi på slik besøk hos en fotograf som lot oss se på han gjøre noen jobber ... jeg kødder ikke når jeg er sier at han brukte minimum 10 lyskilder ... snakk om å være nazi og ha kontroll på hver en minste detalj
Sitat av Mantuz Vis innlegg
første gang ... da er dette et veldig bra forsøk ...

Man må bare lære seg å lyssette bakgrunnen og modellen hver for seg og med ulike blitzer ... bruker å gå veldig greit da ... når du har gjort deg vandt med det så bruker du lett 3 blitzer uten å tenke for mye over det og legge for mye arbeid i planlegging

Husker da jeg studerte foto i Bergen så var vi på slik besøk hos en fotograf som lot oss se på han gjøre noen jobber ... jeg kødder ikke når jeg er sier at han brukte minimum 10 lyskilder ... snakk om å være nazi og ha kontroll på hver en minste detalj
Vis hele sitatet...
hehe.. jeg har to nå (studio blitzer).. og prøver å finne ut hvordan jeg skal kunne bruke mine to 430 ex ii utenom.. ja mye og sette seg inn i .. dyr og gøy hobby
Du skulle kanskje hatt en PocketWizard & noe tilbehør, men den løsningen kan fort bli dyr, men den lar deg koble til så mange blitzer og studio-blitzer du måtte ønsker.

En enklere og kanskje billigere løsning er kanskje bare en vanlig TF Trigger.

Nå er jeg litt usikker på om denne har utgang for sync-kabel da, slik at du får inn på studiolysene trådløst, men vist ikke kan du jo fortsatt kjøre den delen kablet, men di 430 ex II via et par slike TF Triggere ( du trenger en for hver blitz ).

Vist du er i Bergen så ta turen innom Japan Photo og snakk med en Raymond Lakshol ... han bruker å være grei og hjelpsom ... han har skaffet til veie det meste jeg har satt ham til å finne for meg

Vist ikke så bruker man å finne slik TF Triggere ganske billig på ebay. Er kanskje litt begrenset utvalg av slikt i norge butikker, både online og iRL, selv om noen kanskje klarer å få tak i noe.

Phottix sett med Tranciver & Reciver + Extra Reciver

Denne løsningen er litt mere solid og fleksibel.
Sist endret av Mantuz; 12. august 2012 kl. 05:58.
Skal lese nøyere gjennom svaret ditt i morra .. men jeg har radio triggers.. allias pocketwizard .. Men er rimeilg bedugga nå og må finne senga
Jeg har ikke NOE peiling på fotografi, men likevel.
På bilde 3 tror jeg du burde bytte lys litt, fordi jenta ser liksom så rød ut i huden (mulig det er pga morellene elns da), men likevel så det litt unaturlig og rart ut. Mulig det bare er jeg som ser det, though.

På bilde nr. 6 burde korken på sjokoladesausen flyttes, så den ikke er foran nesen hennes. Men det er vel ikke noe å gjøre med nå, I guess, men noe å tenke på til neste gang.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
bildene appellerer sikkert til kåte 14-åringer, men gode er de ikke.

hva er det du vil formidle med dem?
Jeg synes faktisk hunden din er bedre modell en jenta. Var innom å tittet på nettsiden din. Synes du har mange gode bilder, men de beste var av hunden. Liker måten du har benyttet landskap på i de bildene.

Fint om du kan fortelle hva du vil formidle med bildene av jenta. Hva er historien bak bildet med morellene f.eks?