Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3429
Hei. Broren min bruker kokain på fest / i helgene. Han vet ikke at jeg vet det, men vennene hans har sagt det til meg ved flere anledninger. Det er ingen andre i "gjengen" deres som bruker det, derfor skjønner jeg ikke hvorfor broren min må bruke det heller.

Jeg tror ikke han vet hvilke konsekvenser det ville fått for familien dersom politiet dukket opp på døra for å ransake rommet hans om han skulle bli tatt med noe i lomma på byen eller lignende... I tillegg har han ikke veldig mye penger (ofte dårlig råd), og at han bruker penger på noe sånt er helt på trynet. Hvor mye koster det forresten?

For en stund siden lånte jeg pcen hans, og meldingsprogrammet var oppe (sync mellom mobil og pc). Dette var en lørdag kveld og på skjermen foran meg så jeg 2-3 meldinger som klart tydet på at det var dealeren hans. Jeg vet at jeg ikke har noe med hans private meldinger å gjøre, men synes alvoret her er viktigere enn det.

Det jeg derimot stusser på er at det i meldingene er nevnt "stykker" og ikke gram. Altså f.eks "nå hadde det vært godt med 2 stk". Kan dette tyde på at han også tar noe annet enn kokain? Regner med at det ikke er snakk om 2 stk teddybjørner.

Jeg må også finne en måte å konfrontere han på. Han bruker det såvidt jeg vet bare på byen i helgene og ikke ellers, han jobber fulltid hele uka.
Er han hjemmeboende og mindreårig? Isåfall er jeg helt med deg. Jeg ville nok sagt at han skal gi seg med det her fort som faen, fordi det vil ødelegge så sykt mye for han om han blir tatt, og folk snakker om at han bruker dette og det er sykt teit. Ett gram kokain koster alt fra 600-2000 avhengig av kvalitet og mengde. Ett gram holder til 1-5 kvelder avhengig av hvor mye man bruker. Greia med kokain er den at det er så sykt fett på fest og gjør kvelden din så mye bedre. Og neste gang en drikker får man automatisk sykt lyst på og dømmekraften er dårligere. Det er derfor svært lett å bli avhengig av kokain på fest, jeg har selv kjent fristelsen etter å ha prøvd det et par ganger, men denne fristelsen går vekk etter noen uker. Lykke til. Dog dersom han er en voksen mann får han vel gjøre som han vil.
Sist endret av Relevant; 2. juli 2016 kl. 21:36.
Trådstarter
3 0
Tusen takk for svar. Han er ikke mindreårig, men hjemmeboende ja. Han flytter ut innen et halvt år i egen leilighet, og da får han forsåvidt gjøre som han vil. Det er bare det at han bor hjemme, skylder penger til mor og far og bruker dette drittet i helgene. Faren vår har alltid vært sterkt imot rusmidler (ikke alkohol), og sagt at vi får flytte ut om vi ønsker å røyke f.eks. Tør ikke å tenke på hva han hadde gjort om han fant ut av dette.

Men det er dette med "stykker" som får meg til å undre, i tillegg til det du sier om hvor lenge et gram holder. Jeg har sett at han har "bestilt" opptil 3 stykker på en lørdagskveld, og lurer derfor på om det kan være noe annet enn kokain, piller for eksempel? Det er kanskje vanskelig å svare på.

Har også sett at denne dealeren har bedt han om å slette meldinger så helt tydelig at det er noe ulovlig.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Det blir ofte brukt kodespråk når det kommer til handel av rusmidler.. 2 Stykker kan bety fks 2 gram.. Det kan også bety noe helt annet, umulig å si.
Sist endret av ranman22; 2. juli 2016 kl. 22:06.
Kokain selges somregel i gram, hvis han bestiller 3 gram om gangen så høres det ut som han har et greit forbruk. Fort gjort å ta et par striper på morningen og etter hvert en i lunsjen osv. Ekstremt vanedannende.
Trådstarter
3 0
Har fått bekreftet at det er kokain ja. Liten by, og mange som vet om det nå. På tide at jeg konfronterer han med det

Jeg ser at en virkning av kokain kan være liten matlyst. Er dette kun mens man har det i "hodet" eller kan det også være dagen etterpå?
Sist endret av usikker95; 3. juli 2016 kl. 20:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av usikker95 Vis innlegg
Har fått bekreftet at det er kokain ja. Liten by, og mange som vet om det nå. På tide at jeg konfronterer han med det

Jeg ser at en virkning av kokain kan være liten matlyst. Er dette kun mens man har det i "hodet" eller kan det også være dagen etterpå?
Vis hele sitatet...
Personlig har jeg ikke noe problem med å få i meg mat på kokain, men matlysten kan nok bli litt redusert. Amfetamin derimot, da er det et reint helvete å få i seg mat imo.