Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1061
Jeg er nybegynner innenfor php, og har et spørsmål.
Jeg prøver å lage et slags "spill" i php, teksbasert, som man har penger i.
Problemet mitt er hvordan man kan lage en pengefunksjon hvor man kan få penger. Jeg kan array-funksjonen, men den går bare på bokstaver, ikke tall, så jeg kan ikke øke tallet når du får penger og minske det når man kjøper noe.

Så mitt spørsmål er: Hvordan kan jeg lage en form for array, som jeg kan fremmkalle på forskjellige steder, som også kan økes og trekkes fra etter som ting skjer?

Litt rart forklart, men jeg håper dere forstår.
vil vel anbefalle deg å gå igjennom http://www.google.no/search?hl=no&q=php&meta= og lære det grunnleggende, ellers vil ikke noen forklaring her gi deg noe som helst
ikke noe vits i å få et script som gjør det hvis du ikke skjønner hvordan du kan endre på det..eller ikke skjønner scriptet i det heletatt.
Jeg kan litt php, problemet er at ingen hjelpesider skriver om en slik funksjon, så jeg får aldrig muligheten til å lære den..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Huh?
<?php
$pengearray[konto] = 24;
echo $pengearray[konto];
$pengearray[konto]++;
echo $pengearray[konto];
?>

Forøvrig er det du ser etter database, t.d mysql.
Limited edition
Moff's Avatar
La meg gjette:
Du vil lage en kopi av Nordic Mafia.