Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1057
Hei,

Jeg lurer på om jeg lager en side f.eks 17041995, Så har jeg et script som skjekker datoen idag, Og regner ut hvor lang tid det er siden siden ble lagd..


Tror dere det funker om jeg finner et script som teller dager siden du ble født og endrer på det?
Sitat av EivindH
Tror dere det funker om jeg finner et script som teller dager siden du ble født og endrer på det?
Vis hele sitatet...
Ja. Tjuetegn.
Skal du regne dager, år eller måneder da? Veldig vanskelig med så liten informasjon.
Her gir du ufattelig dårlig og lite informasjon. Lær deg skikkelig problemstilling. Er det selve filen som heter 17041995 eller er det en variabel du har som har den verdien? Er det PHP det er snakk om?

Lag et timestamp fra 17041995, og så tar du timestamp fra idag. Regn ut deltatimestamp og bruk den til å spytte ut med http://no.php.net/date i henhold til format du ønsker å bruke.
Sist endret av m0b; 8. august 2007 kl. 17:01.
Tenkte å telle Dager, Mnd og år..

Tenkte om datoen var 17041995, Og så regne hvor mange dager mnd og år det er siden, Og printe ut resultatet..

Skal prøve med timestamp..
Sist endret av EivindH; 8. august 2007 kl. 17:00.
Tror 17041995 skal være 17.04.1995 og det er denne datoen han skal telle fra (det har nå gått x dager siden 17. april 1995).

Edit: Beat me to it...
Sist endret av charz0r; 8. august 2007 kl. 17:02.
Riktig..

Syns date i php er ganske vanskelig..

Men jeg SKAL lære det ..
Sist endret av EivindH; 8. august 2007 kl. 17:03.
Da får du lære deg det. Har fortalt deg nøyaktig hva du skal gjøre.
Sist endret av m0b; 8. august 2007 kl. 17:03.
Jobber med et script nå