Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 10027
Jau, så det er mulig at jeg får fengselsstraff, er det noen som vet hvilket fengsel du havner i hvis du bor i Troms?

Og hva burde jeg forvente meg?
Du ender opp i Tromsø Fengsel.
Tromsø fengsel ligger i Tromsø kommune i Troms, og er en enhet med høyt og lavere sikkerhetsnivå. Fengselet har ordinær kapasitet på 59 plasser. 39 plasser på avdeling med høyt sikkerhetsnivå og 20 plasser på avdeling med lavt sikkerhetsnivå.

Et lite gult bygg.
Sist endret av Relevant; 15. mai 2014 kl. 18:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Svever evig
Trådstarter
Vet du hvordan det er med tilgang til pc?

Gleder meg til ferie, og flere kontakter. Så det er ikke så ille hvis jeg ikke kan komme meg online.

Men det hadde vært et pluss hvis jeg kunne vært online en time om dagen.
Sist endret av SkittenKanyle; 15. mai 2014 kl. 18:14.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Vet du hvordan det er med tilgang til pc?

Gleder meg til ferie, og flere kontakter. Så det er ikke så ille hvis jeg ikke kan komme meg online.

Men det hadde vært et pluss hvis jeg kunne vært online en time om dagen.
Vis hele sitatet...
Hør med folka der da du kommer dit, siden jeg vet faktisk ikke. Anbefaler dog ikke å logge inn på freak, siden de kommer nok til å gå igjennom alle innleggene dine, og du har innrømt alt fra heroinbruk, kodeinbruk, og amfetaminbruk. Heh. Evt lag ny bruker.
Internett er i all hovedsak en glemmesak
Svever evig
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hør med folka der da du kommer dit, siden jeg vet faktisk ikke. Anbefaler dog ikke å logge inn på freak, siden de kommer nok til å gå igjennom alle innleggene dine, og du har innrømt alt fra heroinbruk, kodeinbruk, og amfetaminbruk. Heh. Evt lag ny bruker.
Vis hele sitatet...
Jeg finner da ikke på besøke nff i det hele tatt når jeg havner der.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Internett er i all hovedsak en glemmesak
Vis hele sitatet...
Trodde folk fikk tilgang til internett, bortsett i fra sosiale medier.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Trodde folk fikk tilgang til internett, bortsett i fra sosiale medier.
Vis hele sitatet...
Bare om du tar utdannelse i fengslet mens du soner en lengre dom, og da under streng kontroll.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Trodde folk fikk tilgang til internett, bortsett i fra sosiale medier.
Vis hele sitatet...
Det er vanligvis bare tilgjengelig på fengselsavdelinger med mulighet for skolegang.
Tilgangen på nettsider er mildt sagt meget restriktiv og om du er såpass heldig at du kommer deg inn på en shady nettside, eller en nettside som ikke er opprettet for å informere (nyheter, wikipedia, leksikon osv.), er det nesten garantert at denne blir sperret innen kort tid.
Svever evig
Trådstarter
Hva med SSH?
Neutral Good
Mith's Avatar
Du har nok ikke muligheten til å laste ned exefiler og jeg vil tippe så og si alt av porter er stengt, samt at bruken nok logges.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Hva med SSH?
Vis hele sitatet...
Kort sagt, glem det.
Om du tilfeldigvis skulle sone en lang nok dom til å få tatt en utdannelse i fengslet gjelder følgende:

Du får ikke bruke egen pc

Det er ikke nett på cella, kun kablet nett på angitte steder på dagtid

Du får aldri nok tid alene sammen med en pc til å finne på noe smart
Benyttes også whitelist på nettet. Så, du får kun tilgang til det som allerede er godkjent.
Trenger ikke nødvendigvis sone i Nord selvom man kommer derfra.
Satt på Ilseng med en som kom helt fra Finmark siden det var det eneste stedet de hadde kapasitet til å sette han der og da.
Å det er jo et ganske godt stykke unna hverandre.
Nå kan knapt Ilseng kalles et fengsel da... =)
Nei sant det, heller verdens kjedligste "frihetsberøvelse". Heller et halvt år på lukket enn et halvt år på ilseng. Men så var det ikke det trådstarter spurte om heller

Soning er soning
Sist endret av KjellFresh; 15. mai 2014 kl. 21:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Satt på bruvoll et par måneder for noen år siden. Knall sted synes jeg
Du får trøste deg med at du har hvertfall muligheten for tilgang til Tv, dog du bare har x antall kanaler å velge imellom. Muligens en del av straffen om ''Skal vi danse'' er det eneste som går.
Hey, hørt at feks breivik ønsket ps4 i fengselvet..

Kan enkeltpersoner få en ps2/ps3 UTEN internett?
Hadde jo vært toppers å få noen spill å spille på hvis man skal sone ( Disse blir vel regulert da, så intet farlig haha).

Sånn ellers, Hva gjør man i et fengsel?
På amerikanske filmer så er det eneste man gjør er å, lese bøker, glo i veggen, slavearbeid og trene/slåss.
Kan man ikke finne på noe gøy?
Er miljøet egentlig sosialt? ( Henger folk med hverandre, eller voldtar de bare )

Sorry, uerfaren og offtopic.
Kommer jo an på om du skal på lukket eller åpen soning. Åpen soning er som leirskole med fotball, vollyball, trening, badeturer, 4 måltider om dagen og kos. På dagtid jobber man eller går på skole, tar diverse kurs (datakortet, truckførerbevis osv).
Hva med heller forsøke å få litt skikk på livet ditt? "Gleder meg til flere kontakter" - ouch. På vei rett utfor her, virker det som... :/
Sitat av domingo Vis innlegg
Hva med heller forsøke å få litt skikk på livet ditt? "Gleder meg til flere kontakter" - ouch. På vei rett utfor her, virker det som... :/
Vis hele sitatet...
Nåja, det er ikke nødvendigvis så ille som det høres ut.
Før eller siden vil trådstarter slå seg til ro med at stort sett alle "kontakter" man møter i fengsel kun skryter og lover ting de aldri klarer å følge opp når det kommer til stykket, men serverer alle slags dumme unnskyldninger istedenfor - dvs. om de i det hele tatt er tilgjengelige per telefon etter endt soning.
Sitat av Knask Vis innlegg
Nåja, det er ikke nødvendigvis så ille som det høres ut.
Før eller siden vil trådstarter slå seg til ro med at stort sett alle "kontakter" man møter i fengsel kun skryter og lover ting de aldri klarer å følge opp når det kommer til stykket, men serverer alle slags dumme unnskyldninger istedenfor - dvs. om de i det hele tatt er tilgjengelige per telefon etter endt soning.
Vis hele sitatet...
Hehe, dårlige erfaringer med nye kontakter fra egen soning?
Jeg tror det kan være ganske vanlig det du beskriver, er vel kanskje for å bli "en av gutta" der inne eller noe.
Når det er sagt kan man ikke nekte for at fengsel, uansett hvor, er en skole for kriminelle. Hvis man ikke har et så veldig bra nettverk fra før skal det ikke så mye til før man treffer noen med gode priser og tilgjengelighet på varer.
Vil anta at folk fra Nord hvertfall liker nye venner med tanke på de prisene det opereres med der oppe...
Svever evig
Trådstarter
Sitat av barebare Vis innlegg
Hehe, dårlige erfaringer med nye kontakter fra egen soning?
Jeg tror det kan være ganske vanlig det du beskriver, er vel kanskje for å bli "en av gutta" der inne eller noe.
Når det er sagt kan man ikke nekte for at fengsel, uansett hvor, er en skole for kriminelle. Hvis man ikke har et så veldig bra nettverk fra før skal det ikke så mye til før man treffer noen med gode priser og tilgjengelighet på varer.
Vil anta at folk fra Nord hvertfall liker nye venner med tanke på de prisene det opereres med der oppe...
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo akkurat det. Jeg innså at mange skryter nok bare på seg, slik som normale personer gjør.

Så, er det noen fengselsregler jeg burde kunne, eller er det fritt frem?

Jeg regner med jeg får lengre straff, hvis ingen av vaktene ser den andre personen slår først, f.eks.

Sitat av domingo Vis innlegg
Hva med heller forsøke å få litt skikk på livet ditt? "Gleder meg til flere kontakter" - ouch. På vei rett utfor her, virker det som... :/
Vis hele sitatet...
Jeg våknet av at hunden bjeffet, jeg gikk ned til stua og så en kis prøve å ta mikrobølgeovnen min, han kastet den etter meg, også dro han frem en kniv.


Mest sannsynelig så må jeg betale erstatning. Advokaten sier at fengsel er garantert.

Det er jo ikke lov å forsvare seg i norge, det eneste du har lov til å faktisk gjøre, er å løpe bort.
Sist endret av SkittenKanyle; 17. mai 2014 kl. 03:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En person brøyt seg inn i huset ditt og kasta en mikrobølgovn på deg samt dro frem en kniv og du skal i fengsel+betale erstatning? Hva inneholder de avsnitta midt i den historia her du ikke forteller no om?

Vet ikke hva statsa sier idag, men rundt 2008-2009 endte 65-70% av alle som satt på narkodommer tilbake igjen i fengsel på et eller annet tidspunkt. Av de folka du møter er brorparten full i fantasier, en haug av de kommer til å hjelpe deg med å havne rett tilbake. Internettgreiene kan du legge på hylla - Fengselsregler.., folkeskikk så kommer du deg nok fint gjennom det skal du se.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har ikke lest igjennom, men fikk med meg at noen mener det å sone er på linje med det å ta seg en ferie.

Det er det absolutt ikke, fengsel suger, jeg har ikke hatt noen spesielt lang dom, men jeg kan love at det ikke var noen ferie. Kjedeligste jeg noensinne har opplevd.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om det er eåpen soning du snakker om ^^ så går det jo mest på frihets berøvelse, ikke direkte fengsel, sånn som lukket.

Sorry for å dra opp denne "gamle" tråden, men så ikke når siste innlegget var skrevet med en gang.
Sist endret av KjellFresh; 12. juni 2014 kl. 22:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Merciful One
mr5050's Avatar
Sitat av KorruptNorge Vis innlegg
Hey, hørt at feks breivik ønsket ps4 i fengselvet..

Kan enkeltpersoner få en ps2/ps3 UTEN internett?
Hadde jo vært toppers å få noen spill å spille på hvis man skal sone ( Disse blir vel regulert da, så intet farlig haha).

Sånn ellers, Hva gjør man i et fengsel?
På amerikanske filmer så er det eneste man gjør er å, lese bøker, glo i veggen, slavearbeid og trene/slåss.
Kan man ikke finne på noe gøy?
Er miljøet egentlig sosialt? ( Henger folk med hverandre, eller voldtar de bare )

Sorry, uerfaren og offtopic.
Vis hele sitatet...
på ringerike fengsel får du ha ps3 og xbox