Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5915
Jeg skulle bestille en reise til Spania i går, og avreisen kom på rett under kr. 2000,- for Flex billett.

Synd for meg, så fullførte jeg ikke kjøpet for noe kom i veien der og da. Jeg logget meg på igjen akkurat nå for å fullføre kjøpet, men i dag koster samme avreise kr. 3999,-!!!

Noen drevne flyreisende her, som kan svare på om det er normalt at prisen varierer så mye fra ene dagen til den andre? Vil det bli dyrere hver dag fremover, eller bør jeg følge med daglig for å se om prisen igjen kan komme under kr. 2000,- for en flex billett???
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
De billigste billettene er vel gått. Det er sånn som skjer.
Hvor er det du reiser fra? Hvilken by skal du til? Det finnes jo andre alternativer enn Norwegian.
bruk http://www.momondo.no/ for å søke
bruk vpn for å unngå å bli slakta i prisen
sett vpn til spania elns.

sjekk: ​How I "Hacked" Kayak and Booked a Cheaper Flight
Sist endret av Turbolego; 5. februar 2014 kl. 13:30.
Dette er ikkje noe nytt, det kan komme av to ting.

1. De billige billettene er utsolgt.'
2. Dem har satt opp prisen hos bare deg siden dem har sett at du er interessert i disse billettene.

Aftenposten.no - Har du opplevd at flybilletten blir dyrere jo mer du leter?
Grrrrr.....

Får vel bare bestille da, men må i dag betale det samme for Low Fare som jeg kunne fått for Flex i går Faktisk må jeg betale mer for Low Fare!!! Og med innsjekking og setereservasjon så blir jo billetten myyyyye dyrere enn om jeg hadde fullført bestillingen i går ettermiddag
Hvor skal du fly fra? og til hvor? gi dato så skal vi se etter billige billetter
Sitat av Spirella Vis innlegg
Grrrrr.....

Får vel bare bestille da, men må i dag betale det samme for Low Fare som jeg kunne fått for Flex i går Faktisk må jeg betale mer for Low Fare!!! Og med innsjekking og setereservasjon så blir jo billetten myyyyye dyrere enn om jeg hadde fullført bestillingen i går ettermiddag
Vis hele sitatet...
Be en venn om å se på de samme billettene som du ønsker å bestille, for å se om det er noe forskjell mellom prisen du for oppgitt og den vennen din for oppgitt.
Bruk en av de større flyscanner-sidene -> gå i inkognitomodus -> profitt..
Er ofte lurt å slette cookies før enn skal bestille, da dette har en innvirkning i prisen. Men om det er så betydelig vet ikke jeg.
Sitat av Poppee Vis innlegg
Hvor skal du fly fra? og til hvor? gi dato så skal vi se etter billige billetter
Vis hele sitatet...
Vi reiser fra Stavanger 9/7, og retur Alicante 24/7. 3 voksne, 1 barn.


Utrolig, under et døgn i timer, og dobbelt så dyrt!!!
Sitat av Spirella Vis innlegg
Vi reiser fra Stavanger 9/7, og retur Alicante 24/7. 3 voksne, 1 barn.


Utrolig, under et døgn i timer, og dobbelt så dyrt!!!
Vis hele sitatet...
Brukte http://hola.org/ og http://www.momondo.no/

Satte barnet til ungen til å være 12 år gammel, siden du ikkje sa noe om det.

2164 spenn per pers?

Sist endret av Turbolego; 5. februar 2014 kl. 13:54.
Jeg har ofte sett at prisene synker når avreisedato nærmer seg. Dette har dog vært på innenlandsreiser hvor jeg har bestilt et par dager før avreise.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Brukte http://hola.org/ og http://www.momondo.no/

Satte barnet til ungen til å være 12 år gammel, siden du ikkje sa noe om det.

2164 spenn per pers?
Vis hele sitatet...
25-timers tur nedover? Den er drøy.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Brukte http://hola.org/ og http://www.momondo.no/

Satte barnet til ungen til å være 12 år gammel, siden du ikkje sa noe om det.

2164 spenn per pers?

Vis hele sitatet...
Takk for det Turbolego. Det blir nok en litt for lang reiseruten, over 25 timer fra Stavanger til Alicante blir nok en utfordring for store og små i familien.

Jeg får bite i det sure eplet og bestille direkte fly med samme tur/retur som i går, selv om det irriterer fryktelig å betale 2-3000 mer for samme reisen enn jeg måtte i går
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Brukte http://hola.org/ og http://www.momondo.no/

Satte barnet til ungen til å være 12 år gammel, siden du ikkje sa noe om det.

2164 spenn per pers?
Vis hele sitatet...
Fikk det marginalt billigere med VPN og Windows. (2 126 kroner).
Prisen blir ofte dyrere med Apple-produkter fordi selskapet vet at kunden er villig til å betale mer for produktet.

Edit:
Med British Airways får du reisen til 2 436, med én mellomlanding og reisetid på 13 timer og 35 minutter.
Sist endret av PerPerPerPer; 5. februar 2014 kl. 14:06.
Blir ganske rødglødende her jeg sitter, nå koster også hjemturen fra Alicante den 24 juli dobbelt så mye som for 10 minutter siden! Det stiger for hver gang jeg søker datoer og klokkeslett!

Hva pokker skjer'a??? Mye trafikk på Norwegian for øyeblikket?
Sitat av Spirella Vis innlegg
Blir ganske rødglødende her jeg sitter, nå koster også hjemturen fra Alicante den 24 juli dobbelt så mye som for 10 minutter siden! Det stiger for hver gang jeg søker datoer og klokkeslett!

Hva pokker skjer'a??? Mye trafikk på Norwegian for øyeblikket?
Vis hele sitatet...
Er ikke så himla rart når 50freaks leter etter billig tur for deg..
Sitat av Spirella Vis innlegg
Blir ganske rødglødende her jeg sitter, nå koster også hjemturen fra Alicante den 24 juli dobbelt så mye som for 10 minutter siden! Det stiger for hver gang jeg søker datoer og klokkeslett!

Hva pokker skjer'a??? Mye trafikk på Norwegian for øyeblikket?
Vis hele sitatet...
Istedet for å sitte å irritere deg, hva med å bruke tipsene som folk har postet ?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
På norwegian nu:


Ingen VPN btw...
Sist endret av ChS; 5. februar 2014 kl. 14:17.
Sitat av moret Vis innlegg
Er ikke så himla rart når 50freaks leter etter billig tur for deg..
Vis hele sitatet...
Tenker det samme som deg....

Her stiger prisen for hver gang jeg velger "gå til bestilling". Hva tror dere, vil Norwegian roe reka til i morgen, eller er sjansen for enda dyrere reise større enn at prisen går ned igjen?
Sitat av Spirella Vis innlegg
Tenker det samme som deg....

Her stiger prisen for hver gang jeg velger "gå til bestilling". Hva tror dere, vil Norwegian roe reka til i morgen, eller er sjansen for enda dyrere reise større enn at prisen går ned igjen?
Vis hele sitatet...
I dag er værtfall ingen god dag å bestille billetter på, jeg ville overvåket prisene ei ukes tid før jeg bestilte, dem kan ikkje bli stort dyrere enn dem er i dag.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
I dag er værtfall ingen god dag å bestille billetter på, jeg ville overvåket prisene ei ukes tid før jeg bestilte, dem kan ikkje bli stort dyrere enn dem er i dag.
Vis hele sitatet...
Satser på det, og uansett er jeg en erfaring rikere til neste års flyreise-bestilling!
Hver gang noen trykker gå til bestilling el. lignende har jeg opplevd at reserveres billettene i 10-30 minutter. Da jeg skulle bestille tur sendte en link til samboeren og søsteren min som skulle være med. Prisen gikk da opp ca. 2000 spenn etter 15 minutter. (da min sesjon tydeligvis gikk ut.) En halvtime senere var prisen den samme lave igjen, og jeg bestilte.
Sist endret av Zalox; 5. februar 2014 kl. 14:40.
Sitat av Spirella Vis innlegg
Satser på det, og uansett er jeg en erfaring rikere til neste års flyreise-bestilling!
Vis hele sitatet...
Som chS har nevnt så er prisene tilbake på 1999.
Sist endret av henrikxt; 5. februar 2014 kl. 15:21.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Fikk det marginalt billigere med VPN og Windows. (2 126 kroner).
Prisen blir ofte dyrere med Apple-produkter fordi selskapet vet at kunden er villig til å betale mer for produktet.
Vis hele sitatet...
Dette kan umulig være sant. Hvor har du det i fra?
Sitat av TopGun Vis innlegg
Dette kan umulig være sant. Hvor har du det i fra?
Vis hele sitatet...
Sist endret av Zarlach; 5. februar 2014 kl. 16:12.
For noe vas. Alle sakene gjelder Orbitz, og konklusjonen er omtrent den samme i alle artiklene.

Based on calculations of spending habits from Mac and PC users, Orbitz found that Apple customers tend to spend 30% more than their Windows counterparts, according to the Wall Street Journal. Knowing that, Orbitz puts more expensive options higher up on the list.

Obviously Mac users aren't stuck with more expensive hotels. They can still rank the offers by price and get the same room availabilities as those who search on a PC.
Vis hele sitatet...
Prøv å være med fleksibel i ditt søk og del det opp i enveisreiser. Det kan ofte bli billigere enn å bestille tur/retur. Norwegian er notoriske på billige tur, og ran på retur.

Kan også hjelpe å slette cookies, eller prøve å søke fra en annen pc. Kanskje er det en annen flyplass i nærheten?

Eventuelt reise med charter.
vis du reiser fra haugesund med ryanair, så kommer pris på 1900 ned og 1600 opp igjen pr person. som et alternativ vis du ikke får det billigere på norwegian