Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  150 17518
Onibawan's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvordan vet du dette? Vet du hvordan det internasjonale diplomatiet fungerer, og hvilke kanaler man bruker for å få gjennom synspunktene sine?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet dette er faktum. Min tante har jobbet ved en Sør-Amerikansk ambassade hvor det var noen nordmenn som ble arrestert og fengslet for noen år siden. Så jeg kan garantere deg at når andre land arresterer utenlandske borgere blir ambassaden varsel. Dette har litt med diplomati, rettigheter og i forbindelse med juridiskbistand.

Selvsagt så tror jeg det finnes unntak av reglen som i Nord-Korea, Cuba og andre mer lukkede land.

Om hvordan diplomatiet fungerer i praksis og hvilken kanaler skal jeg ikke si jeg kjenner som min egen lomme. Men jeg er begavet til å tenke selv.

Når saken ble oppblåst i media var det ingen nye, grensesprengende eller tidligere ukjente opplysninger som kom på bordet. Saken har vært den samme siden første avhøret. Alle faktum i saken har vært konsise og kontinuerlige under hele rettsprosessen.

Derfor så kommer min antagelse om at dette ble en sak de gikk aktivt inn i siden media (nasjonalt og internasjonalt) valgte å belyse saken.