Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1863
Hei, jeg var på utkikk etter en en simpel LAN-påmeldingsform, helst skrevet i php.

Slik at noen kan gå inn på en side og skrive:

1. Fullt navn
2. Nick
3. E-mail
4. Clan

så blir all den infoen sendt til en spesiell email adresse. Noen som vet om noe sånt? Har prøvd noen Comment\contact-form'er men de funket dårlig. Ettersom min php-kunnskap er ikke på topp.
Lag form/skjema i GoLive eller DreamWeaver så lager jeg et mail script for deg.
www.partyreg.net har et ganske greit system.. funker sinnsykt fett..
Jepp partyreg funker flott. S-lan som jeg er med å drive, bruker iallefall tjenesten der. Men det er vel kanskje ikke helt det du er ute etter papercut.


Sist endret av Vuggum; 31. oktober 2003 kl. 13:00.
Ugh, jeg var nesten ferdig med hele scriptet inkl. form i går, så glemte jeg bort hele greia etter middag :/
Kan legge ut et jeg har laget da:

Kode

Kontakt.php

<form name="mail" method="post" action="mail.php">
  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" id="AutoNumber1" width="400">
    <tr> 
      <td width="50%"><font size="-1" face="verdana">Navn</font></td>
      <td width="50%"><INPUT NAME="navn" class="forms" TYPE="text" id="navn" VALUE="" size="20"></td>
    </tr>
    <tr> 
      <td width="50%"><font size="-1" face="verdana">Nick</font></td>
      <td width="50%"><INPUT NAME="nick"  TYPE="text" class="forms" id="nick" VALUE="" size="20"></td>
    </tr>
    <tr> 
      <td width="50%"><font size="-1" face="verdana">Clan</font></td>
      <td width="50%"><INPUT NAME="clan"  TYPE="text" class="forms" id="clan" VALUE="" size="20"></td>
    <tr> 
      <td width="50%"><font size="-1" face="verdana">E-mail</font></td>
      <td width="50%"><INPUT NAME="mail"  TYPE="text" class="forms" id="mail" VALUE="" size="20"></td>
    </tr>
    <tr> 
      <td colspan="2"><INPUT TYPE="submit" class="forms" VALUE="Send"> <INPUT class="forms" TYPE="reset"  VALUE="Fjern alt"></td>
    </tr>
  </table>
			</FORM>

Kode

mail.php

<?php
$to = "din@epostadresse.com";
$subject = "Påmelding til LAN";

$ip = "Mailen ble sendt fra følgende ip: ".$name."(".$REMOTE_ADDR.")\n\n".$message;
$mailinnhold = "
Navn: $navn
Nick: $nick
Clan: $clan
E-post adresse: $mail
$ip";
mail ($to, $subject, $mailinnhold);

echo("Din mail har blitt sendt.<br><br><a
href=\"".$HTTP_REFERER."\">Gå tilbake</a>\n");
?>
Noen av dere som forresten vet hvordan man kan legge inn en slags sperre eller noe, for å hindre at en tulling melder på 20 stykk som ikke finnes? Vi skulle ha et LAN ei gang, og hadde påmelding på internett, men en idiot meldte på 20 stykk som ikke en gang fantes, bare for drit.

Vet dere om en grei løsning for å hindre sånne idioter?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Sjekk om epostadressene fungerer (søk på nettet etter "email verification"), slik at de må klikke på en lenke i eposten for å verifisere.

Det letteste er å lage en md5-hash av navnet deres og epostadressen, og ha dette som nøkkel, som du sender til epostadressen. Når de klikker på en linke, sjekker du bare om de sender deg riktig hash, og så er det bare å godkjenne påmeldingen. Dette kan enkelt gjøres automatisk - som sagt - søk på email verification.

HJ
Sist endret av SharQ; 31. oktober 2003 kl. 13:27.
Når noen melder seg på, så kan du logge ip'en til den personen og gjøre slik at alle IP'er som er blitt logget ikke får melde seg på mer. Er vel ikke den beste måten å gjøre det på , siden folk skifter ip ganske ofte.

En annen ting du kan gjøre er å lage et sånt "confirmation mail" system.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av Geddi
Når noen melder seg på, så kan du logge ip'en til den personen og gjøre slik at alle IP'er som er blitt logget ikke får melde seg på mer.
Vis hele sitatet...
Dårlig ide:

Skole-LAN har ofte én enkelt ekstern IP-adresse, slik at dersom en elev melder seg på, så kan ingen andre melde seg på fra skolen. Dessuten er det ikke utenkelig at noen er på besøk hos en venn, og begge vil melde seg på etter hverandre. Det vil heller ikke fungere, om de prøver å gjøre det fra samme maskin.

HJ
Er forsåvidt enig med deg der. Var rimelig lite gjennomtenkt av meg.
Klarte ikke å dy meg $<<env_var>> skal egentlig ikke funke, er også kritisk til $REMOTE_ADDR i den form den er skrevet, har ikke brukt det på ca 1 år...

/pamelding/index.php

Kode

<?php
if( $_POST['handling'] == "Send" ) {
	$to = "din@epostadresse.com";
	$subject = "Påmelding til LAN";

	$ip = "Mailen ble sendt fra følgende ip: ".$_POST['name']."(".$REMOTE_ADDR.")\n\n".$_POST['message'];
	$mailinnhold = "
Navn: $_POST['navn']
Nick: $_POST['nick']
Clan: $_POST['clan']
E-post adresse: $_POST['mail']
$ip";

	mail( $to, $subject, $mailinnhold );

	echo("Din mail har blitt sendt.<br><br><a href=\"".$HTTP_REFERER."\">Gå tilbake</a>\n");
	exit;
}
?>
<html>
<body>
<form name="mail" method="post" action=".">
  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" id="AutoNumber1" width="400">
    <tr> 
      <td width="50%"><font size="-1" face="verdana">Navn</font></td>
      <td width="50%"><INPUT NAME="navn" class="forms" TYPE="text" id="navn" VALUE="" size="20"></td>
    </tr>
    <tr> 
      <td width="50%"><font size="-1" face="verdana">Nick</font></td>
      <td width="50%"><INPUT NAME="nick"  TYPE="text" class="forms" id="nick" VALUE="" size="20"></td>
    </tr>
    <tr> 
      <td width="50%"><font size="-1" face="verdana">Clan</font></td>
      <td width="50%"><INPUT NAME="clan"  TYPE="text" class="forms" id="clan" VALUE="" size="20"></td>
    <tr> 
      <td width="50%"><font size="-1" face="verdana">E-mail</font></td>
      <td width="50%"><INPUT NAME="mail"  TYPE="text" class="forms" id="mail" VALUE="" size="20"></td>
    </tr>
    <tr> 
      <td colspan="2"><INPUT TYPE="submit" class="forms" NAME="handling" VALUE="Send"> <INPUT class="forms" TYPE="reset"  VALUE="Fjern alt"></td>
    </tr>
  </table>
</FORM>
</body>
</html>
Sist endret av fxxked; 31. oktober 2003 kl. 15:07.
Geddi: Brukte din første form jeg. Den funket perfekt! Tusen hjertelig takk:-) Takk til dere andre også som ville hjelpe
Hmm, hvis den funker, da kjører du en gammel php versjon.
Eller bare med globale variabler på. Går fint det, også på nyere versjoner av PHP.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Vuggum
Jepp partyreg funker flott. S-lan som jeg er med å drive, bruker iallefall tjenesten der. Men det er vel kanskje ikke helt det du er ute etter papercut.
Vis hele sitatet...
Tror ikke partyreg.net er samme opplegget som partyreg.com... Uansett, partyreg.com er absolutt å anbefale, da får mange andre vite om partyet ditt enn bare de som frekventerer siden din.
Opprinnelig postet av RipZ
Eller bare med globale variabler på. Går fint det, også på nyere versjoner av PHP.
Vis hele sitatet...
Men da kan man jo fake... og trenger ikke holde seg til skjemaet...
Kunne jo lagt til strip_tags, og gjort det slik at man måtte fylle ut alle felt.
Opprinnelig postet av fxxked
Men da kan man jo fake... og trenger ikke holde seg til skjemaet...
Vis hele sitatet...
Fullstendig klar over dette. Men det er likevell mulig å ha globale variabler slått på også i nyere versjoner av PHP. Selv om dette utgjør en sikkerhetsrisiko.
Opprinnelig postet av comicz
Kunne jo lagt til strip_tags, og gjort det slik at man måtte fylle ut alle felt.
Vis hele sitatet...
Mange wannabes som bruker nick som <Hax0r> osv. Med strip_tags ville man få et blankt felt i stedet for det orginale nicket. Da bruker man heller htmlspecialchars. Men dette er likevell poengløst fordi denne mailen blir sendt som ren tekst, ikke html.
▼ ... flere år senere ... ▼
trendhore
Geddi's Avatar
Drar opp igjen denne tråden jeg.

Holder på med en webside hvor jeg skal ha et enkelt mailform og tenkte å bruke samme formet som jeg la ut lengre oppe i posten her.

Når jeg prøver det nå får jeg ikke opp noen feilmeldinger.
Jeg mottar mailen, men det jeg har fylt inn i skjemaet kommer ikke i mailen.

Noen som vet hva som kan være gale?
Du må jo også hente innholdet i variabelen. POST eller GET gjør denne jobben (Du kan lase mer om det på www.w3schools.com ).

Tror den blir riktig slik:

Kode

<?php
$navn = $_POST['navn'];
$nick = $_POST['nick'];
$clan = $_POST['clan'];
$mail = $_POST['mail'];

$to = "din@epostadresse.com"; 
$subject = "Påmelding til LAN"; 

$ip = "Mailen ble sendt fra følgende ip: ".$name."(".$REMOTE_ADDR.")\n\n".$message; 
$mailinnhold = " 
Navn: $navn 
Nick: $nick 
Clan: $clan 
E-post adresse: $mail 
$ip"; 
mail ($to, $subject, $mailinnhold); 

echo("Din mail har blitt sendt.<br><br><a 
href=\"".$HTTP_REFERER."\">Gå tilbake</a>\n"); 
?>
Sist endret av boblesaft; 29. juli 2007 kl. 23:57.