Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 4407
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
i går fikk jeg mine 10 cder!

tok bare 1 måned
Hvis noen av dere noen gang må betale avgifter og gebyrer for å motta CD-ene, se til helvete å klage til Posten og Tollvesenet, sånn at det blir slutt på det. Det ender jo opp med at Ubuntu må betale for porto både frem og tilbake (fordi folk ikke gidder å betale), og de pengene kunne gått til andre ting. Posten kommer til å fortsette med å dra inn pakkene på denne måten hvis ingen sier ifra.
Vet ingenting
Sitat av mongob0ffel
i går fikk jeg mine 10 cder!

tok bare 1 måned
Vis hele sitatet...
Jupp. Fikk mine 6 cd'er igår. Hadde glemt de helt av
Jeg fikk mine 5 cd'er igår

Jeg også hadde glemt de..
Jeg fikk mine 9 i386 cd'er og 5 amd 64bits cd'er i går. Jeg hadde også glemt de. Det tok over 2 måneder og få de.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Ser ut som at mange fikk cd plater fra Ubuntu i går, var nok en del som bestilte da de så denne tråden.

Jeg fikk 13 stykker sjøl, alltid digg med stor pakke i posten.

Husk å del det ut da...
Sist endret av Cappy; 17. juli 2005 kl. 19:02.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hadde glemt dette selv, men sjekket innom Ubuntu sine sider i går (pga at jeg ville prøve ubuntu...) og huska at jeg hadde bestilt disker. Og i dag ramla de faktisk ned i postkassa... Ganske utrolig.. Hvorfor tilbyr ikke flere dette alternativet?
-totto
Nå må jeg stille meg litt kritisk til dere som bestiller så mye. Altså, hva skal dere med så mange?! 200 stk. er jo utallige mange. Husk dere har bare en eller flere CD/DVD-spillere, og det har deres venner og.
Bestilte selv 11 plater tottalt til meg selv og et par kompiser rundt 3/4 uker siden nå. Så kom dem i dag fikk litt sjokk pakke fra nederland jeg har vell ikke bestilt noe var vell det som gikk gjennom hodet. Syns det er dumt at noen missbruker denne tjenesten kraftig. For og få seg 100 plater til og kaste frisbiee med.
Sitat av Carl Ottho
Da jeg bestilte rundt 100cder fikk jeg melding i posten om at pakken var komt frem og at jeg måtte betale 160kr for å hente dem. Er ikke helt sikker på om det var Ubuntu cder for jeg hentet dem aldri.
Vis hele sitatet...
Bah. Hvis det er 100 CD-er må du faktisk betale toll uansett.

Ape på deg.
Sitat av zaronix
Visst venner og bekjente har så lyst på Ubuntu, så kan dem jo bestille selv vel. Er ikke vitsi at folk skal drive å bestille både 200 og 500 cd'er.
Vis hele sitatet...
Since shipping will often be more than the cost of the CDs, please feel free to request multiple CDs to give away and share with friends.
Tatt direkte fra http://www.shipit.ubuntulinux.org/
bestilte 10 cder jeg, 5 til meg, og 5 til random venner... Sikkert et utrolig bra sjekketriks: hei snuppa, skal vi dra hjem å innstalere no os eller?
Bestilte 10stk nå. Kunne tenke meg å prøve linux. Og så har jeg noen venner som sikkert vil prøve også.
Skjønner godt at folk bestiller endel ekstra, og deler ut til venner og kjente, men tviler på at gjennomsnittet her har 5-600 venner som trenger Ubuntu cd'er.. 200 også for den saks skyld. Trist at det utnyttes til idioti..
mottok mine 250 cder etter... 3mnd?
Tollvesenet ville at jeg skulle betale toll, men siden jeg faktisk ikke betaler noe for de så skal jeg jo hoppe over toll-delen.
Dog, er jo verdien du skal betale, og den er på 0.35 EURO tror jeg.
Tollvesenet sendte allefall cdene til meg, og jeg slapp å betale
Og nei, jeg skal ikke ha 250 cder for meg selv. Skal dele de ut på offroadlan som er neste mnd

edit: ser at mange av dere nevner at det bare et 10 av 200 som prøver ubuntu, men husk at de fleste tar med seg cden hjem, samt det er programmer (firefox mm) til windows også.
Sist endret av klumpen; 1. september 2005 kl. 17:19.
BEklager min totale uvitenhet i denne saken, men er det snakk om brenneklare CD-R det er snakk om her?
Sitat av Ba'alzamon
BEklager min totale uvitenhet i denne saken, men er det snakk om brenneklare CD-R det er snakk om her?
Vis hele sitatet...
Nei, det er snakk om "originale" cd-er med Ubuntu på. :-)
Sitat av Gryxor
Since shipping will often be more than the cost of the CDs, please feel free to request multiple CDs to give away and share with friends.
Tatt direkte fra http://www.shipit.ubuntulinux.org/
Vis hele sitatet...
Multiple vil si 2 eller flere. Det er greit å bruke moralen sin. Hvis bestemora di kommer og spør deg om du vil ha bløtkake, så sier du ikke at du skal ha 500 stykker for å dele ut til venner og bekjente, det holder nok med ti.
bra argument.. hihi