Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 10451
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av mrvangen
Er det noen med erfaring som vet om en utgave som fyller disse kravene og mener at denne kan være tingen for meg, og supplere med en url, torrent, ftp eller lignende hvor jeg kan laste ned ifra helt gratis.

Isåfall så skal jeg være meget takknemlig, og kansje trå inn bak de andre i Linux-brukerene sine rekker.
Vis hele sitatet...
Vel ingen linux distro vil la deg bruke premiere og photoshop. Du får kanskje til og emulere photoshop eller kjøre det i vmware. Premiere kan du glemme med en gang. Men du kan kanskje bruke noen av de gratis alternativene. (kino ol.) Jeg har ikke testet dem så jeg skal ikke si om de passer til dine krav eller ikke.

Har du vanilla hardware så vil nesten alle distroer med en grafisk installasjon passe dine krav. Jeg kan anbefale suse, ubuntu eller fedora.

Suse har generelt ikke vært tilgjengelig for nedlastig på suse servere. Men du kan få tak i en evalueringsversjon her du får bruke litt google power om du vil ha fullversjon.

Ubuntu linux får du: her

Fedora får du her
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har aldri brukt Linux av to grunner: Jeg gamer mye, linux er ikke optimalt for gaming
2. Har sett en kompis drive å laxe i terminal, ser så hightech ut, men har bestemt me, ska prøve linux no, sjekke om d funka for gaming å, for ser jo 100x råere ut åå er jo mer digg enn windows, windows er så lukka, vil ha frihet til å kunne gjøre va fan jeg vil liksom
spetznaz: prøvde ubuntu.. La meg si det slik at det ble for mye pes å lære seg isteden for å holde ut med Windows.. Men den ligger på maskina, så det kan hende jeg gidde å sette meg inn i Linux en dag
Sitat av enquiry
Fordelene med Linux-distribusjoner er diskutert til det kjedsommelige, de fleste bruker dog Windows. Hva er årsaken til at du _ikke_ har erstattet Windows med en Linux-distribusjon? Årsaken til at jeg spør, er at jeg ønsker å vite hva en Linux-distro må ha for å kunne være en erstatning for Windows, som folk flest kunne være villig til å bruke.
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke pingviner. Derfor.
Avventende
nudo's Avatar
Sitat av zpn*
Det finnes et lite program som heter Wine som faktisk emulerer Windows programmer da.
Vis hele sitatet...
Tihi?!?

Wine = Wine Is Not an Emulator

Den eneste grunnen, som jeg ser, til ikke å kjøre Linux er at noen bransje spesifikke applikasjoner IKKE er porta til Linux :-(
Sist endret av nudo; 10. mai 2005 kl. 07:30.
Jeg bruker i Linux pga at jeg er fornøyd med windows og holder meg til det. Kall meg gjerne gammeldags men etter min mening så er Windows mye bedre enn Linux.
Jeg er bare redd for noe nytt. Ser for meg masse problemer som jeg overhodet ikke har clue på hvordan jeg skulle klart og fikse.
Windows; fordi det er enkelt å bruke, jeg har brukt det hele livet. Har prøvd linux (mandrake), men fikk ikke nettverket til å funke så da ga jeg opp :P
Sitat av Lundern
Windows; fordi det er enkelt å bruke, jeg har brukt det hele livet. Har prøvd linux (mandrake), men fikk ikke nettverket til å funke så da ga jeg opp :P
Vis hele sitatet...
Fikk ikke installert nettverks kort drivere :P

Windows xp bruker jeg btw, pga jeg spiller litt, og til musikk, film osv..
Sist endret av Cenomorph; 10. mai 2005 kl. 09:15.
fordi windows er bedre på det jeg bruker datamaskinen min til. jeg liker å drive med programmering, spesielt grafikkprogrammering og favoritt APIet mitt er direct3d. som IDE foretrekker jeg visual studio og jeg har ennå ikke sett noe som kjører på linux som kan stille opp med det. jeg liker også å spille spill av og til og spillene jeg vil spille har veeeeldig sjelden linuxutgaver. den dagen linux kan gi meg dette, eller bedre alternativer vil jeg bruke det. burde kanskje også nevne at jeg har fire års erfaring med linux som eneste OS på desktop bak meg, gikk over helt til windows for litt over 1 år siden.
grunnen til at jeg ikke bruker linux er at jeg ikke har bygget ferdig den maskinen jeg skal ha linux på.
når maskinen er ferdig er planen å installere gentoo og prøve å finne ut av denne linuxgreien alle snakker om. hva jeg skal bruke gentoo til når jeg da har lært meg det mest grunnleggende har jeg absolutt ingen som helst peiling på. forslag?
Sitat av FAEN!!!
grunnen til at jeg ikke bruker linux er at jeg ikke har bygget ferdig den maskinen jeg skal ha linux på.
når maskinen er ferdig er planen å installere gentoo og prøve å finne ut av denne linuxgreien alle snakker om. hva jeg skal bruke gentoo til når jeg da har lært meg det mest grunnleggende har jeg absolutt ingen som helst peiling på. forslag?
Vis hele sitatet...
Tja, det du bruker en datamaskin til ellers? Surfe, høre på musikk, se filmer?