Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1959
Hei, vet det er noen tråder angående det å reise til Amsterdam alene men fant ingen som var relevant til det jeg lurte på.

Grunnen til at jeg reiser alene er at ingen av vennene mine som kunne tenkt seg å reise til Amsterdam har mulighet til å dra dit på grunn av jobb, økonomisk situasjon o.l
Planen er å reise dit i slutten av Januar og hjem igjen i starten av februar.
Tenkte jeg skulle bo på flyingpig (flyingpig.nl) noen som har noen(både gode å dårlige) erfaringer derifra?
Skal også dra på Hard Bass i Arnhem som ligger ca 10 mil unna Amsterdam, lurte derfor på om noen vet om det går tog fra Amsterdam til Arnhem? Eller om det går noe direkte buss? Vil helst slippe å bytte buss 4-5 ganger på turen.

Er selvfølgelig interessert i forslag med ting å gjøre der nede (Bortsett fra å røyke, spise trøfler og knips noe som har vært en del av planen lenge )
Var i Amsterdam to turer i fjord, (har bodd på van Gogh og dury Nelly) og skal ta turen igjen i Mars, skal da bo på St. Christopher tror jeg.

Er det flying pig Uptown eller downtown du skal til? Downtown ligger i hvert fall mest sentralt av de to, Uptown nede ved parken er kanskje ikke stor stas nå på vinteren. Har dog ingen erfaringer med de to.

Coffeeshops jeg liker best, i ca rekkefølge:
Barnyes
Amnesia
Greenplace
Green House
Resten blir somregel bare en snartur innom for min del, og alt blir stort handlet på de ovenfor.

Ellers vil jeg anbefale å munche på burger bar og Wok to Walk. Tror ikke jeg lyver om vi var innom Wok to Walk en 12 turer på 5 dager...

Ting å gjøre i Amsterdam er jeg dessverre ganske grønn på, vi legger alltid en del planer, men blir stort sett for late til å gjøre noe.. Heineken museet er ganske kult stein forresten.

Resten av det du spør etter får noen andre svare på.

God tur!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nederlandske sporbaner webside: http://www.ns.nl

Trykk på engelsk, og du peiser bare inn amsterdam centraal og arnhem så får du en togtur på ca en time for 16 euro.
Og vær så snill å oppfør deg, har pratet med lokal befolkningen der nede og turister som kommer ned og røyker på seg overdose og spyr etc er grunnen til at dem ikke er så vennlige på coffeeshops'ne... til dem har sett at dem oppfører seg
Kan anbefale flying pig. Har bodd både på uptown og downtown. Mange trivelige backpackere man kan bli kjent med om man ønsker det, og stort sett bare unge folk ca 20-30 år. Begge stedene har røykerom, hvor det på downtown er best (stor sofa). Fordelen med uptown er jo at det er rett ved parken, noe jeg benyttet både til å få litt mosjon og chille i på dagen. Nå på vinteren er kanskje ikke dette like attraktivt. Begge stedene har også egen bar med trivelige priser. Frokosten er ikke mye å skryte av, men det er mat og dugde for oss.
2c-hjerneskade
EyesWideShut's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nederlandske sporbaner webside: http://www.ns.nl

Trykk på engelsk, og du peiser bare inn amsterdam centraal og arnhem så får du en togtur på ca en time for 16 euro.
Vis hele sitatet...
Takk for linken Da ser det ut som det blir en tog tur da.
Tenker jeg blir å bo på Flying pig Downtown da det virker som det er litt mer "liv" der, skal huske å sjekke ut burger bar og wok to walk

Har ikke noe problem med å oppføre meg, er en ganske rolig kar å har ingen planer om å røyke til jeg spyr Har egentlig sluttet å ruse meg men tenkte siden man er i Amsterdam så må det gå greit.

Sitat av Nature Vis innlegg
Kan anbefale flying pig. Har bodd både på uptown og downtown. Mange trivelige backpackere man kan bli kjent med om man ønsker det, og stort sett bare unge folk ca 20-30 år. Begge stedene har røykerom, hvor det på downtown er best (stor sofa). Fordelen med uptown er jo at det er rett ved parken, noe jeg benyttet både til å få litt mosjon og chille i på dagen. Nå på vinteren er kanskje ikke dette like attraktivt. Begge stedene har også egen bar med trivelige priser. Frokosten er ikke mye å skryte av, men det er mat og dugde for oss.
Vis hele sitatet...
Hvor mange folk delte du rom med da eller hadde du et rom for deg selv? Tenker å ta et 4 manns rom eller 6 manns rom for å spare litt penger Er det mye turister der nå på vinteren?
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Har ikke noe problem med å oppføre meg, er en ganske rolig kar å har ingen planer om å røyke til jeg spyr Har egentlig sluttet å ruse meg men tenkte siden man er i Amsterdam så må det gå greit.
Vis hele sitatet...
Var generelt til alle som reiser ned dit for å feste litt, det ødelegger enormt for andre når dem ikke klarer å oppføre seg.. og det kan faktisk sette en stopper for aksepten av den flotte kulturen.

Ønsker deg en super tur!!!!
2c-hjerneskade
EyesWideShut's Avatar
Trådstarter
Forresten er det noen freakere der nede mellom 25. Januar til 4/5 Februar ?
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Hvor mange folk delte du rom med da eller hadde du et rom for deg selv? Tenker å ta et 4 manns rom eller 6 manns rom for å spare litt penger Er det mye turister der nå på vinteren?
Vis hele sitatet...
Vi sov på 6 manns rom. Helt kurant. Kan låse inn tinga dine på rommet om du er redd for verdisaker. Har aldri vært der på vinteren, men regner med amster trekker folk hele året.
Jeg og tre kamerater skal til amsterdam 30.jan - 3 feb :- ) ligger på st. christophers.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det går tog mellom Amsterdam til Arnhem ja. Har tatt toget der selv noen ganger. Koster rundt 30 euro tur retur.
Sist jeg dro kjøpte jeg ikke billett, hadde rett og slett ikke tid til det da toget skulle til å dra når vi kom fram:P Ble vi tatt måtte vi paye 50euro i bot, men så ikke noe billettkontrollør på den 50min lange turen :P

forøvrig så må du stikke innom BurgerBar i Amsterdam. Ligger i Kolksteeg 2, rett nedenfor flying pig downtown. Burgeren deres er helt utrolig
Så lenger du holder deg unna Hans Brinker hostel så er du innafor.
Bodde der og på heart of amsterdam i sommer og sistnevnte var veldig bra.

Jeg var der på sommeren så vet ikke helt hva som er å gjøre der nå. Gikk generelt mye rundt og var i parker. Så barer og coffeshops på kvelden. Å ta en runde rundt i redlight på kvelden er også en liten opplevelse. Hvis du er glad i å feste og slikt så kan du vel henge deg på en bar crawl.

Skaff deg tripadvisor og sjekk hva som kan være av interesse