Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3013
Jeg er så jævla lei det været og der jeg bor i Norge nå, så har bestemt meg for å leige leilighet over tid i Spania. Sparer penger på bu bedre der i tillegg. Planen er å flytte ned i April og ta det derfra.

Jeg er for øyeblikket mest interessert i denne:
http://www.cardenas-grancanaria.com/...R/22564-OM.htm

Jeg har aldri vært i Puerto Rico før, men har vært i Las Palmas og Playa Del Ingles. Er det noen som kan dele litt erfaringer?

Blir jeg dritlei stedet så drar jeg videre og leige et annet sted
Har heldigvis ikke unger, og har en jobb som gir meg 3-4 uker fri etter 2 uker, så føler det ikke er noe å tenke på en gang.

Om andre har linker til leiligheter som de selv har leigt eller tips og erfaringer så fyr løs
Jeg har bodd i nabobyen Arguineguin når jeg var ung, og har i alle fall gode erfaringer derfra. Der ligger det jo en norsk skole, og dermed mange andre norske ting, hvis du skulle finne på å savne å låne norske bøker, eller brunost.

Puerto Rico er vel litt mer bråkete enn Arguineguin, da det er mye ungdommer som fester der. Jeg vil tro at det kan være nokså mye støy i den leiligheten du linker til, spesielt om sommeren.

Ellers er vel Puerto Rico en fin plass. Mye turister og ting det bringer med seg, men hvis du er ute etter dette er det nok en fin plass. Personlig ville jeg nok vurdert en roligere plass med mindre turister, men igjen, det kommer jo helt an på hva du er ute etter.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Bråk gjør meg ingenting. Jeg er glad i å feste selv, og planen er å kombinere dette med avslapping der nede.

Tanken er å reise rett etter jobb og rett ned. Skal bedrive med vannsport, beachvolley og bli medlem på treningsenter for å stifte bekjentskap og ha noe å sysle tiden med. Kveldstidene skal jeg bruke på flørting med bartendere Blir snart 30 år, men føler meg som 22 så ungdom og festing er bare positivt. Var i Playa Del Ingles for 2 år siden, og der hadde jeg det i hvertfall meget sweet. Har hørt Puerto Rico er roligere, og det er jo helt greit.

Takk for erfaringstips så langt Mandokir

Edit: Hvordan fikser man seg internett der nede i slike leiligheter over tid? Internett må jeg jo ha
Sist endret av Obster; 24. desember 2013 kl. 14:21.
Bor selv på Gran canaria nå. Veldig mange norske pensjonister som bor her i området, spesielt i Arguineguin. Været er fint hele året og det er mange fine strender rundt her. Puerto Rico er en fin plass det, med bra strand og utelivet er helt greit, noen vil beskrive det som litt harry.

Internett er med i leiligheten jeg leier. Kjøpe dog en ruter siden trådløst er alltid kjekt å ha.
Sist endret av neiass; 24. desember 2013 kl. 16:43.
Personlig synes jeg Puerto Rico, Mogan og Arguineguin blir i varmeste laget på sommeren.
Beveger en seg øst og nordover fra sydspissen, vil temperaturene være noen grader lavere i snitt, i tillegg til hyppigere skyer og vind.
Playa del ingles og området rundt, er typisk sted som har dette.
I hvert fall noe jeg ville hatt i bakhodet siden du skriver du regner med lengre perioder der nede, uten jeg vet hvor mye betydning dette har for deg.
Hvis du er av typen som foretrekker litt kjøligere dager/perioder inni mellom, ville jeg også til tross for det høres kanskje rart ut, valgt en leilighet med skygge på balkongen.
Husker jeg rett, ligger Gran Canaria på samme breddegrad og ikke veldig langt vest for Nord-Afrika, og sol er noe en har rikelig med.
Men for all del, AC hjelper veldig godt på.
Dersom du skulle gå for en annen leilighet, kan jeg anbefale denne siden:

http://www.canarias-paradise.com/

De som driver firmaet har kontorer i Arguineguin og snakker bra engelsk, i tillegg til dansk.
Dette er folk som har vært veldig ryddige og en absolutt kan stole på, med greie priser.
Ellers kan en se mye leiligheter der nede som har skilt hengende med telefonummer og merket "se alquila" (Til leie) rundt omkring.

Generelt tips: Planlegger du å dra rundt omkring og er økonomisk bevisst, så kan du kjøpe busskort i Las Palmas på busstasjonen (med bilde på)
Påfyll kan gjøres i Puerto Rico,(Jumbo kjøpesenteret) og muligens også i Mogan.
Fungere på den måten at du forhåndsbetaler en viss sum, 50, 70 eller 100 Euro f.eks og du får ekstra Euro til å reise med på kjøpet, alt etter hvor mye du forhåndsbetaler. 100 Euro husker jeg rett, gir maks rabatt, 40%.
Sist endret av OutOfOrder; 24. desember 2013 kl. 18:57. Grunn: Tilførelse
30 er vel litt ungt for gran canaria vel? Er stort sett pensjonister fra Norge som bor der. Hva skal du leve av? Ikke akkurat flust med jobber der.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
30 er vel litt ungt for gran canaria vel? Er stort sett pensjonister fra Norge som bor der. Hva skal du leve av? Ikke akkurat flust med jobber der.
Vis hele sitatet...
Er ikke vennskap jeg er ute etter der nede. Er å koble helt av i varmt klima og komme meg vekk fra kalde Norge en periode. Jobber i nordsjøen, så jobb trenger jeg ikke der. Så jeg skal leve av restaurantmat og øl der nede
Blir jeg dritlei så stikker jeg kanskje til Thailand på neste stopp for å leige der.
Sist endret av Obster; 25. desember 2013 kl. 04:01. Grunn: Formulering
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Da har jeg bestemt meg for å flytte til Maspalomas fra 1.mai. Blir nok boende der ut 2014.

Noen som har vært der, og kan dele erfaringer?
Den undervurderte
Fyfaen, digger attituden din! Stå på! håper du får det griiisefett!