Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1727
Religion er det forpinte kreaturs hjertesukk, er det ikke det man sier? Jaja, hatt endel religions debatter oppe her, ingen som utpreger seg som særlig religiøse, men likevel, noen som på et objektivt plan kan fortelle meg hvordan dette kan virke støtende?:

Fra en samtale på MSN, jeg heter "Jesus died ... woho!":


*=Ja$on=* says:
cut the jesus crap please....
Jesus died ... woho! says:
hehe, no, why?
*=Ja$on=* says:
cause it is pissing me off and I will end up blocking you so I won't have to see it again fellow admin.
Jesus died ... woho! says:
But why is it pissing you off? That is really what we are celebrating isn't it? That Jesus died for us, sacrificed himself for mandkind
*=Ja$on=* says:
what's witht he wohoo! then?
*=Ja$on=* says:
I am sorry but I am very religious and it pisses me off big time.
Jesus died ... woho! says:
Just ignore me for a while then, I can't really see the reason why it should piss you off, I'm not trying to offend you or any other religious person at all. It's just a name.
*=Ja$on=* says:
Still...thanks for listening though. (not)
Jesus died ... woho! says:
hehe, but as I said, I can't see why it should piss you off, I'm not trying to offend you
*=Ja$on=* says:
k
*Blocked*
Better than thou.
Det er jo klart du prøvde å provosere ham. Går tydelig frem av den lille loggen over. Den var teit og upassende.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Tja. Er du religiøs så skal du jo ikke tolerere slik blasfemi.
Jeg heller kan ikke forstå at han blei så jææææævli provosert av det der, men folk på irc har jo kickscripts som kicker folk med nick som Hore13, xxxkaat, MaLbOlGiA.
Ingen liker teite nick.

Men... Han fyren var jo litt idiot da. Han kunne jo prøve å tilgi. Vende det andre kinnet til eller.no sånnt piss.

Jaja. Ana er jo en synder, men kanskje nå som en helt ukjent kristen person har blocka han på msn så kan HELBREDELSE BEGYNNE!
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
Tja. Er du religiøs så skal du jo ikke tolerere slik blasfemi.
Vis hele sitatet...
Men det er da ikke blasfemi? Skal likevel innrømme at jeg prøvde å provosere en smule, og man må vel innrømme at det var muligens jeg som burde ha vendt det andre kinnet til. Endra navn nå, har fått kontakt med kammeraten.

Konklusjon: Tro må være ganske bra, ettersom det kan bli såpass viktig for folk.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Konklusjon: Tro må være ganske bra, ettersom det kan bli såpass viktig for folk.
Vis hele sitatet...
Ja jøss. Og hva om denne mannen var voldelig?
Hva om du sto og snakket med han i "virkeligheten".
Hva kunne skjedd då?

Når mennesker begynner å bry seg SÅ mye om ting som egentlig ikke har noe å si for verden idag så vil jeg nok heller si at det kan være farlig.
Religion har et veldig bra budskap... Men et budskap som kan føre til fleire 1000 brutale mord på grunnlag av 2-3 tolkninger som mennesker ikke kan bli enige om.

Som Friedrich Nietzsche sa:
"Det var subilt av Gud å lære seg gresk da han ønsket å bli forfatter - og ikke lære seg det bedre."
jesus, var ikke det han fyren som bodde hjemme til han ble 33 og så ble han korsfesta?

mm
Konklusjon: Tro må være ganske bra, ettersom det kan bli såpass viktig for folk.
Vis hele sitatet...
Hmmm... Hvordan kom du frem til den konklusjonen. Det er vel liten tvil om at religion har stått for en god del krig og elendighet opp gjennom tidene. Synes det er svært lite som er bra med religion...
Better than thou.
Opprinnelig postet av meitemark
jesus, var ikke det han fyren som bodde hjemme til han ble 33 og så ble han korsfesta?

mm
Vis hele sitatet...
Wow, det var kult sagt mm. Du er 1337 as.

Opprinnelig postet av mr_eff


Hmmm... Hvordan kom du frem til den konklusjonen. Det er vel liten tvil om at religion har stått for en god del krig og elendighet opp gjennom tidene. Synes det er svært lite som er bra med religion...
Vis hele sitatet...
Sarkasme.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Apropos hvordan offende en über-kristen:
http://www.antichrist.com.au/
Skal du så skal du!
Religion har et veldig bra budskap...
Vis hele sitatet...
Er nå ikke så sikker på det... Dagens kristne for eksempel, er jo elengige kristne. De lever etter deler av bibelen, og driter i resten. Olav den hellige var en god kristen. Han som dro rundt og kappa hodene av folk som ikke ville konvertere til kristendomme. I bilelen står det jo ting som:

"Det kan hende at du hører noen si om en av de byene Herren din gud gir deg å bo i, at ugudelige menn har trådt fram i folket og lokket innbyggerne med slike ord: "La oss gå bort og dyrke andre guder" - guder som dere ikke kjenner. Da skal du undersøke saken nøye, granske den og spørre deg for. Og viser det seg virkelig at noe så avskyelig har funnet sted hos deg, skal du hogge ned innbyggerne i denne byen med sverd. Både byen og alt som er i den skal du slå med bann. Selv buskapen skal du hogge ned med sverd."

Det står også noe piss om at du skal brenne ned byen, og at den aldri skal bygges opp igjen. Synes ikke det er noe bra budskap her.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av mr_eff


Hmmm... Hvordan kom du frem til den konklusjonen. Det er vel liten tvil om at religion har stått for en god del krig og elendighet opp gjennom tidene. Synes det er svært lite som er bra med religion...
Vis hele sitatet...
Jo, selvfølgelig har organisert religion vært/er roten til mye ondt, men det jeg skrev var egentlig ikke ment sarkastisk. Om du har en solid tro, så har du i det minste noe å forholde deg til om alt går scheiss, et håp om noe bedre. Jeg brukte "konklusjon" i den tidligere posten for å få den inn i sammenhengen, ikke for å implye på noen måte at jeg var misunnelig på mannen som tror på Jesus.

Jeg tror likevel at tro, i bunn og grunn, er/kan være sunt.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av mr_eff


Er nå ikke så sikker på det... Dagens kristne for eksempel, er jo elengige kristne. De lever etter deler av bibelen, og driter i resten. Olav den hellige var en god kristen. Han som dro rundt og kappa hodene av folk som ikke ville konvertere til kristendomme. I bilelen står det jo ting som:

"Det kan hende at du hører noen si om en av de byene Herren din gud gir deg å bo i, at ugudelige menn har trådt fram i folket og lokket innbyggerne med slike ord: "La oss gå bort og dyrke andre guder" - guder som dere ikke kjenner. Da skal du undersøke saken nøye, granske den og spørre deg for. Og viser det seg virkelig at noe så avskyelig har funnet sted hos deg, skal du hogge ned innbyggerne i denne byen med sverd. Både byen og alt som er i den skal du slå med bann. Selv buskapen skal du hogge ned med sverd."

Det står også noe piss om at du skal brenne ned byen, og at den aldri skal bygges opp igjen. Synes ikke det er noe bra budskap her.
Vis hele sitatet...
Jeg vil først begynne med å si følgende:
"YESS! ENDELIG EN SKIKKELIG KRISTEN-DEBATT!"
Også...

Ja. Kristne er ikke ekte kristne. Dagens kristne tørker seg i rompa med bibelen. Men samtidig som de lever ignorante og overbeskytta liv og fordømmer det meste så kan man jo ikkje påstå at det nødvendigvis fører til noke vondt av å bare fordømme.
Ja, man kan fordømme ting som ikkje engang er verdt å tenke på, men i samme slengen fordømmer man også svært vonde ting.
Så lenge man ikkje gjør anna enn å fordømme så vil eg tru at det gjer mer godt enn vondt. Ja, det er jævlig irriterande, men det fører ikkje til død og lidelse.
Samtidig finst det mennesker med makt som er kristne og som er svært farlige.

Konklusjonen må då være at Kristendomen er bra sålenge dei ikkje har makt over andre en segsjølve.
Konklusjonen må då være at Kristendomen er bra sålenge dei ikkje har makt over andre en segsjølve.
Vis hele sitatet...
Sant nok det, og folk må selvfølgelig få lov til å tro hva de vill... men problemet er jo at mange religiøse personer ikke bare har makt over seg selv. Verden styres jo stort sett av religiøse tullinger, og for disse menneskene er det selvfølgelig umulig å ikke la religionen påvirke hvordan de styrer. Dette er helt klart med på å hindre fremskritt for menneskeheten som en helhet, og fører som sagt til krig og elendighet.
Kristendommen reduserer livskvaliteten til alle som kommer under dens onde svøpe. Alle som virkelig tror på det som står i Bibbeln må leve megget amputerte liv av frykt for å bli straffet ved dommens dag. Et lite, uskyldig blikk på nabofruens brystkløft og du har gjordt deg skyldig i å bryte et bud. Et hovmodig øyeblikk, og du har begått en døds-synd. Hva blir så resultatet? Jo, man sitter inne og blar i boka når man kunne varit ute og pimpet pils, snakket med tjejene andre syndige ting.

Blae...

Brenn kirkene!
Sist endret av plumRad; 30. mars 2002 kl. 17:54.
Jeg er er ikke så serlig kristen at det det gjør noe, har Torshammer smykke til og med. Ler rått når en det kommer salem folk som har møtt jesus og har blitt redda fra øl, sex og andre uhumskheter.

Religion er som underbukkser, du kan gå med hvem type du vil men for guds skyld ikke prøv og dytt den på andre!
Opprinnelig postet av mr_eff


"Det kan hende at du hører noen si om en av de byene Herren din gud gir deg å bo i, at ugudelige menn har trådt fram i folket og lokket innbyggerne med slike ord: "La oss gå bort og dyrke andre guder" - guder som dere ikke kjenner. Da skal du undersøke saken nøye, granske den og spørre deg for. Og viser det seg virkelig at noe så avskyelig har funnet sted hos deg, skal du hogge ned innbyggerne i denne byen med sverd. Både byen og alt som er i den skal du slå med bann. Selv buskapen skal du hogge ned med sverd."

Vis hele sitatet...
for min del kan det jo ha vært en maktsyk prest som har sagt dett her. ordene virker ikke akurat gudommelige.. hater folk som utnytter religion til egen fordel. blasfemi..
Opprinnelig postet av Zalderach
Religion er som underbukkser, du kan gå med hvem type du vil men for guds skyld ikke prøv og dytt den på andre!
Vis hele sitatet...
det der er en av de beste måtene å beskrive religion på jeg har hørt