Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 10899
Det er snart 5 år siden jeg tok bilder under jorden, jeg pleide å gjøre mye da jeg bodde i England, før jeg flyttet til Norge. Jeg glemte hvor mye jeg elsker det!

Jeg startet ved det åpne utfallet og gikk oppstrøms så langt jeg kunne. Vannet var raskt og noen ganger over knehøyden. Oppstrøms er det en stor metallrist, det er ingen tilgang uten å åpne et munnhull her.

Det var her jeg forsto at en del av stativet mitt manglet, jeg visste ikke om jeg mistet den i tunnelen eller hjemme. Jeg ble ganske pissed, jeg hadde gledet meg til denne turen og hadde ikke "explored" på mange år. Stativet var ustabilt og kunne bare brukes i portrett.






Jeg begynte å gå tilbake, jeg prøvde å ta noen bilder, men det fungerte ikke. Da så jeg den manglende delen av stativet i vannet, jeg kunne ikke tro øynene mine. Så jeg fortsatte å ta flere bilder på vei tilbake til utfallet.


En blanding av lommelykter og fargede blink ble brukt til belysning. Konstruksjonen som ble brukt her var støpt betong i bunnen og sprøytet betong på toppen







I midten sprenges tunnelen gjennom solid stein








En siste støpt betong del før utfallet





Det var en morsom kveld - jeg skal prøve å gjøre det igjen.
Sist endret av M_J_S; 15. april 2020 kl. 08:43.
Stilige og veldig stemningsfulle bilder, bra jobba.
Stilig!

Mener jeg så på "praktisk info" med jon almaas for ikke lenge siden,at det er kloakk som går 40-50m under vigelandsparken i ett gigantisk depot før det renner videre ut av byen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Spennende bilder! Jeg har selv vært på en tokt i denne tunnelen, og det morsomste var at det vaket fisker der inne..De hadde nok tatt seg inn fra Frognerelva.
BRAND ∞ STRONG
Bra dokumentasjon av spennende sted!