Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1741
Hei,

Jeg skal mest sannsynligvis jobb i Spania i 6 måneder+, og lurer på om noen av dere kan anbefale en reiseforsikring?

Har hørt med en forsikringsselskap, men de kunne bare tilby reiseforsikring på 60-90 dagers reise.
Hvilke selskap har dere brukt på reiser over 90 dager?
www.worldnomads.com er også et bra alternativ!
Litt usikker på om du trenger reiseforsikring i det hele tatt.
Tror det er noen EØS regler som gir deg fri helsehjelp.

Men det er viktig du har med deg et laminert plastkort som du får gratis av myndighetene her hjemme, men hvor og hva det heter husker jeg dessverre ikke.

Ring NAV og de vil hjelpe deg.
in1ear-outURmother
24 6
MrSmoch tenker på Europpeisk Helsetrygdekort (E111/EHIC) - Les mer om det her: http://helsenorge.no/turist-i-utland...helsetrygdkort

Dette gir deg like rettigheter som en spanjol (i ditt tilfelle) om du skulle bli utsatt for en ulykke og trenger øyeblikkelig hjelp. Det er dog langt ifra samme dekning som en reiseforsikring kan gi deg, da disse dekker tyveri, hjemtransport etc.etc.

Det at hovedformålet med oppholdet ditt er arbeid, kan bli problematisk mtp å tegne en REISEforsikring, så jeg ville tatt meg en ringerunde og spurt forskjellige forsikringsselskaper hva som er best i akkurat ditt tilfelle. Forven en årspremie på knappe ~5000 kr.
Det kan også hende at du er forsikret igjennom arbeidsgiver, hvis du er ansatt i et norsk selskap men skal utføre oppdrag i spnia