Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1489
Dette har virkelig ikke så mye med it og gjøre, men forumet er jo genialt, og i motsetning til flere andre steder, får man svar temmelig raskt.(:
greien er nemlig d at jeg og papsen og min lillesøster på 12 kunne tenke oss en liten "i sisteliten" ferie. Tingen er bare at ingen av oss aner hvor. Tror ikke noe storby greier er noe. Så shopping er ikke noe must. Bading, strender og det der er virkelig ikke nødvendig i for store mengder. har liksom fått litt nok av badeferier. likevel, kjekt m mulighet til å bade da.. Noen som vet om noe.. et sted m litt kultur gjerne, småkoslig, gjerne bademuligheter, og passende for barn på 12 og 15 + pappa =D ... setter pris på alt av tilbakemeldinger (:
"Blue sea apartments" på Kreta
Anbefales dog ikke å ferdes i gatene for en jente på 12 etter det har blitt mørkt på by'n.

Edit; Noen reiseselskaper tilbyr "kultur/historie-reiser" hver dag mens man er der.


En annen mulighet kan være å leie en hytte i Danmark?
Sist endret av d0nk3y; 10. juli 2007 kl. 02:41.
hva er prisnivået deres? sydenish eller sverigeish?
Palma de Mallorca, hovedstaden på Mallorca. Fine bademuligheter, kjempefin by og en øy med mye kultur. Lei dere 4-hjulinger og utforsk øya!
Ta med fiske stanga og telt så reis litt opp i fjelle og vær der eit par dager
Eller bil tur nedover Europa, gjenom Tyskland, Polen etc.

Mange muligeter
Jeg anbefaller biltur gjennom europa. Lei f.eks en leilighet i Spania, og kjør dit, overnatt i forskjellige land hver natt.
Jeg var i Spania for ett par år siden, kjørte gjennom mange land, sov over i Sverige, Tyskland og Frankrike. Ganske fin tur, mye å se, og dere får oppleve flere land.
Men nå vet jeg ikke hvor mye penger dere planlegger å bruke.
Moldejazz<3
Utrolige mengder kultur samlet på ett sted, og slettes ikke bare jazz.

Vanvittig vakker liten by, som virkelig kommer til live under festivaluken.
Kjør til Molde, ta inn på Alexandria, dra på konserter(noe for enhver smak) og nyt livet,
på Norges største jazzfestival:-)
Hvis dere skal til "syden", så er det svært lite restplasser igjen i juli, det har vært voldsomt trykk på charterselskapene denne sommeren, noe som også gjennspeiles i de veldig høye prisene på restplassene. Et eksempel er feks apollo, du må gi over 6600or en restplass, uspesifisert til kreta, med avreise i dag 10 juli. Det er så høyt, at jeg kan faktisk ikke huske at jeg har funnet så dyre restplasser før, med avreise samme dag.

Det er absolutt "selgers marked" for charterselskapene nå!

Sitat av Krizzeyboi
Moldejazz<3
Utrolige mengder kultur samlet på ett sted, og slettes ikke bare jazz.

Vanvittig vakker liten by, som virkelig kommer til live under festivaluken.
Kjør til Molde, ta inn på Alexandria, dra på konserter(noe for enhver smak) og nyt livet,
på Norges største jazzfestival:-)
Vis hele sitatet...
Hehe, hadde jeg vært mellom 12-15år så hadde nok ikke min "drømmesommerferie" inkludert Molde og jazz

Da hadde det nok hellt mot enten syden, eller kanskje biltur gjennom sverige/danmark, med stopp i div fornøyelseparker, liseberg, hytte i danmark etc etc
Sist endret av ScoopeX; 10. juli 2007 kl. 04:02.
Sitat av Zaper
Ta med fiske stanga og telt så reis litt opp i fjelle og vær der eit par dager
Eller bil tur nedover Europa, gjenom Tyskland, Polen etc.

Mange muligeter
Vis hele sitatet...
Word. Ferie i Norge er ikke å kjimse av. Nå vet jeg jo ikke hvor i landet du bor, men å ta seg en tur til vestlandet er alltids et godt alternativ. E
Chill å sitte i en bil på vei nedover europa, og hvis du velger den østlige delen av vår kjære verdensdel får mans sett litt av hvert!

Ved ettertanke stemmer jeg for bilferie i østeuropa!
Sitat av ScoopeX
Hehe, hadde jeg vært mellom 12-15år så hadde nok ikke min "drømmesommerferie" inkludert Molde og jazz
Vis hele sitatet...
Vel, mange ser ordet jazz og skjelver i buksene.
Jeg kan dog garantere deg at veldig mange 12-15åringer har det fantastisk fint på Moldejazz.
Programmet er basert på at alle aldersgrupper skal kunne bli underholdt.
Egne barnekonserter er på programmet vært eneste år.

Festivalen er, og skal være en folkefest.
Det er ikke en festival (bare) for svette jazznerder med 60talls hangup.
Mira Craig, Gode Ord Dør Sist, Gatas Parlament, 120 days, Steely Dan og Elvis Costello
skal alle spille der i år. Spe på med jazzhelter som Terje Rypdal(årets artist in residence),
Peter Brøtzman(sett igjen ungen hjemme på denne:P), Chick Corea og Dave Holland Quintet,
så har du en musikalsk opplevelse av de skjeldne.

Se over programmet:P
Hvorfor spy i Liseberg, når man kan spise jordbær og lytte til vakker musikk i Molde?
Sist endret av miles; 10. juli 2007 kl. 04:24. Grunn: legge til quote
Dra til Mandal! En vakker liten by nederst i Norge. Der er det nok av bademuligheter, golf, vannsklier etc... det er ikke syden akkurat, men hvis du har et lavt budsjett så er det prima. Jeg skal iallefall til Mandal
Stikk til Voss, gjør litt ekstreme greier, så er det jo også mange andre valgmuligheter i nær rekkevidde, mye vakker natur og masse aktiviteter på sjøen.
http://www.visitvoss.no/

Eller ta turen innom hunderfossen og lillehammer, kjør så ned til Oslo å besøk museer (teknisk museum er gøy å gå på) end så turen med godis kjøp i sverige =)
Trådstarter
11 0
Tusen takk for alle tips. Bare fortsett Budsjette våres ligger på ca. 10-15.000, som må dekke reise(tur-retur) og opphold(hotell?).
Sitat av Kakaokopp
Tusen takk for alle tips. Bare fortsett Budsjette våres ligger på ca. 10-15.000, som må dekke reise(tur-retur) og opphold(hotell?).
Vis hele sitatet...
gå inn på apollo, startour og ikke minst restplass.no. jeg lover at dere finner noe av interesse.
Sitat av Kakaokopp
Tusen takk for alle tips. Bare fortsett Budsjette våres ligger på ca. 10-15.000, som må dekke reise(tur-retur) og opphold(hotell?).
Vis hele sitatet...

Vil Anbefale Montenegro.

Alt er latterlig billig, ingen tiggere eller lommetyver (som jeg har sett de siste 6 somre)

ikke ødelagt av turisme, veldig trygt for barn.
Jeg tok et raskt søk på norwegian.no, og dere kommer dere, hele familien, til Bordeaux i Sør-Frankrike for 4000.-, tur/retur.

Bordeaux er selvsagt mest kjent som vindistrikt, men det ser ut til å være midt i blinken for dere likevel. Det er lite og trivelig, det bor drøye 250.000 folk i selve byen, masse flotte ting å se på. Det ligger ved kysten, så det er helt sikkert bademuligheter også.

Les: http://en.wikipedia.org/wiki/Bordeaux
Sist endret av DonTomaso; 12. juli 2007 kl. 14:57.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Enkelt å søke på solfaktor.no (Søk på syden i reiseområdet). Sorter etter pris så vil du få de billigste først.