Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1335
Var med en veldig ubehersket gjeng på et par små-sprell som førte til at politiet hentet hver og en hjemme i sitt eget hus en uke senere, alle på samme dag. Ringte på og sa at vi måtte være med til politistasjonen for et avhør. Avhøret tok ikke så lang tid, cirka en time. Det var en rekke forskjellige ting de tok opp, fordi de hadde beslaglagt en telefon med en rekke videoer med en del ting. Det har nå gått 7 mnd og ingen har hørt noe. De sier at informasjonen de fikk for selve innhentingen er fra en innringer som tystet. Jeg vet ikke hvorfor politiet bruker så lang tid, han ene skal til militæret, mens han andre har en rekke dokumenterte psykiske problemer. Vi alle stort sett holdt kjeft på selve avhøret, vridde og vrengte på alle spørsmål som kunne vrenges med.
Hoved spørsmålet mitt er om selve saken kanskje har blitt henlagt, alt gjelder skadeverk på forlatte og nedlagte ting, bortsett fra 1 hendelse. 2 av oss ble tiltalt, mens resten fikk siktelse. Antagelig pga hva telefonvideoene hadde av bevis. Har snakket med noen av politibetjentene som var på selve avhøret og de har ikke nevnt noe, men heller faktisk slått av en prat. Han som skal til militæret om en ukes tid, har heller ikke fått et brev fra dem om annullering, men har ikke lyst til å dra dit for å bli dimittert og sendt hjem etter kort tid. Det er snakk om tiltalelse på skadeverk med bøter eller fengsel opptil 1 år.
7mnd er absolutt ikke lang tid for politiet dessverre.
Saken har nok også svært lav prioritet.
Bare å smøre seg med tålmodighet!
Jeg sitter å venter på at de skal banke på døra her for en 2 år gammel sak selv.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
7 mnd er jo ingenting. Kan fort ta 2-3 år å få avgjort en sak, litt avhengig av omstendighetene.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ånei! Har dere gjort noe dere ikke skulle, og nå har det negative konsekvenser for dere?! For en urettferdig verden!
7 mnd er ingenting, du kan heller ikke forvente henleggelse før det har gått minst 1,5 år. Dere får bare smøre dere med tålmodighet og vente å se. Slike saker har ikke høyeste prioritet og vil derfor ta lengre tid å etterforske ferdig.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke sikkert han som skal i forsvaret blir dimmitert på grunn av dette.

Jeg var åpen og ærlig om straffesaker, dom o.l. også på grunn av skadeverk, ble straffet med kraftig bot og 2 års betinget fengsel.

Dette hindret meg ikke i å få sikkerhetsklarering eller noe slikt, mest sannsynlig på grunn av full åpenhet om saken - Dette ble informert om på sessjon, i rekrutten og utfyllende på søknad om sikkerhetsklarering.