Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1488
Hei

skal leie et sted i 4 mnd, trengte lån for å dekke depositum på 20K, skal betale dette tilbake om 4 mnd når leieperioden tar slutt

ble informert om at jeg må betale 700kr i gebyr (avdrag? idk) i måneden

er det mye?

kan jeg finne rimeligere lån andre steder kanskje?


setter pris på all input kan ikke så mye om lån etc
Høres helt greit ut. Du låner i markedet for usikret lån. Der er det ofte ikke store muligheter til å forhandle på vilkår.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kor stort avdraget er seier i utgangspunktet ingenting om kor gunstig lånet er, kun kor fort du betaler det. Det kan vere 0% rente, om 100% av dei 700,- er avdrag, eller 42% (!) årleg rente om dei 700,- er renter.

Så du får lese lånetilbodet.
ok takker og bukker
Betale kr 2800,- for å låne kr 20000,- i 4 måneder er dyrt, men hvis du MÅ ha penger og ingen andre låner ut så tar man det man får

Det første stedet du spør etter lån til depositum er din egen bank. De har langt gunstigre vilkår. Selv om de sikkert kvier seg når det bare er 4 mnd..
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjekk ut depositumslånet på BN Bank. Tok selv opp lån der og er bedre vilkår. Selv betaler jeg kun 89kr i renter i måneden på 10k frem til depositumet tas ut.