Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4496
Hei alle freaks!

Det har seg sånn at jeg og kjæresten tenkte oss på 1 ukes ferie i sep/okt. Hun tenker litt på Hellas men jeg tenker at det må være mange andre spennende steder og reise! Vi har ingen budsjett, så det kan gjerne koste litt. Selv tenkte jeg litt på Maldivene, men blir litt for lite med en uke da. Det må være bra tempratur(må bli brune ) og gjerne fin vanntempratur


Tusen takk for alle tips
Hvis dere skal til Hellas, så gpr det jo ann å være litt orginal: Reis til en landsby på Kreta, der turister flest ikke har funnet veien ennå. Eller en av de mange øyene i landet, mange er svært små, på disse plassene er det utrolig med gjestfrihet (regn med litt gestikulering og norsk/gresk ordbok). Fantastisk mat og værken svensker eller nordmenn i nærheten.
Hei Utrolig bra at det vurderes andre steder enn hellas
Mitt forslag er Marokko, har selv vært der et par ganger og må si at det er noe jeg ikke angrer på.
Jeg synes andre kulturer er ganske interessant, kanskje derfor det falt i smak, det var ikke bare maten som traff, men selve folket. Så mye solidaritet som flyter rundt. Strendende er slik du ville funnet i et paradis. Resturanter og hoteller er det mangt av, velg og vrak! Om dere reiser til Tanger, så har dere mulighet til å smake 2 hav
Håper det var til hjelp
Jeg var ei uke på Kreta nettopp og det anbefales egentlig ikke. Finn dere noe annet! Personlig syns jeg Tyrkia var bedre
Trådstarter
God morgen! Det heller mer og mer mot Hellas/kroatia/Tyrkia eller noe i den duren (supert med forslag så lenge det er ett "charter" sted). Er egentlig det samme hvor vi drar så lenge vær og tempratur er bra, men vi vil gjerne bo på ett skikkelig hotell! Har sett på noen i athen, men vi vil heller ha noe nede ved sjøen/stranda. Hvis noen sitter på gode erfaringer med 4 stjerner eller bedre så del gjerne(fullt klar over at man ikke bruker mye tid på hotellet). Ha en fin dag
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Jeg var ei uke på Kreta nettopp og det anbefales egentlig ikke. Finn dere noe annet! Personlig syns jeg Tyrkia var bedre
Vis hele sitatet...
And we're just supposed to take your word for it?

Hvis noen sitter på gode erfaringer med 4 stjerner eller bedre så del gjerne(fullt klar over at man ikke bruker mye tid på hotellet).
Vis hele sitatet...
Det hotellet her er nydelig. Betaler du litt ekstra, får du privat badebasseng. Kort vei til sentrum og mange fasiliteter på hotellet. Det er inkludert middagsbuffè, med mye variert og svært god mat. Middagstemaene skifter fra dag til dag.

Det er stort sett voksne folk her, ikke veldig mange barnefamilier, så det er kjempeflott for en kjærestetur. Du har mange fine aktiviteter rundt hotellet, privatstrand til hotellet, leiebil i resepsjonen og tre store badebasseng.

God tur!
Sitat av prenix Vis innlegg
And we're just supposed to take your word for it?
Vis hele sitatet...
Trådstarter ber om tips, man må vel for faen ikke ha kilder på reisetips?

O.T: Hva er du ute etter? Typisk turiststed, eller frister det med noe mer utenfor normalen?
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Trådstarter ber om tips, man må vel for faen ikke ha kilder på reisetips?
Vis hele sitatet...
Alle kan komme med utsagn om steder man ikke liker, men det betyr ikke at trådstarter ikke liker det. Det er derfor viktig, slik det er i alle diskusjonsforum, at man begrunner sine svar, slik at andre selv kan vurdere hvorvidt dette passer godt overens med spørsmålet som ble stilt, eller saken som ble tatt opp.

Trådstarter blir neppe noe klokere av steder som anbefales eller ikke anbefales uten begrunnelse.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg vil anbefale å ikke reise på de typiske "fyllasydentur"-stedene dersom du skal til syden med madammen. Som tidligere nevnt, små landsbyer og andre skjermede pærler som har en fantastisk romatisk og koselig atmosfære over seg. Dog, det kommer jo helt an på hvilken type ferie dere er ute etter.
Jeg anbefaler deg å sjekke tripadvisor når du skal velge hotell.

Selv reiser jeg til thailand i september. (http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev..._Province.html)
Trådstarter
Supert forslag prenix! Det er ett perfekt eksempel på hva vi er ute etter, stedet virker jo også kjempe koselig! Hvis det er fler som sitter på sÅnne tips så bare fyr ut! Supert med begrunnelse
Dama og jeg planlegger også en ferie tur i september/oktober. Men vi tenker da Italia, kanskje Roma eller noe! Ingen av oss har vært der, men tror det kan bli en fin tur for oss 2.
Sitat av Kirso Vis innlegg
Det er ett perfekt eksempel på hva vi er ute etter, stedet virker jo også kjempe koselig!
Vis hele sitatet...
Da kan jeg også anbefale deg at du minimum kjøper halvpensjon, slik at du får inkludert frokost og middag. Middag koster 60€ per person, og er svært dyrt dersom du ikke tar det inkludert i reisen. Helpensjon tror jeg er ganske unødvendig, ettersom det kun er lunsj du vil få i tillegg.

De har en såkalt pool bar, opptil flere stykker, hvor du kan få kjøpe deg lunsj, og det koster ikke store greiene. Dersom dette blir reisemålet, så må du prøve smoothien der, den er himmelsk.

Hotellet er litt dyrt, men det er så absolutt verdt pengene, og vi hadde en perfekt ferietur dit. Stranden er veldig koselig, og det er mulig å flytte solsengene litt unna, for å få det litt mer privat.

Byen, eller sentrum, er fem minutters gangavstand, og er en lang og svært hyggelig gate, med mye å oppleve og se. Det er mulig med utfluktninger, og dette bestilles gjennom hotellet.
Trådstarter
Supert med masse info, dette virker veldig aktuelt! Jeg tviler dog på at vi tar med middag med tanke på det er lite lønnsomt(er vel det eneste som følger med halvpensjon?) siden vi tenker og prøve ut litt forskjellig, mulig vi spiser i andre byer også. Er 60€ snitt pris på alle rest. eller bare på hotellet? Jeg leste at det ikke var noe Strand der, men at det var en kort taxi tur unna(wikipedia tror jeg det stod) men hvis det er så er jo det supert nok engang, tusen takk for informasjon. Sorry skriveleif, iPhone!

Glem det, tar selvfølgelig halvpensjon. Da det koster 1000 kr ekstra bare så feil istad og trodde det koster 2800 ekstra per pers for og få med middag, haha. Var maten grei der? noen sndre steder man MÅ spise/besøke?
Sitat av Kirso Vis innlegg
Supert med masse info, dette virker veldig aktuelt! Jeg tviler dog på at vi tar med middag med tanke på det er lite lønnsomt(er vel det eneste som følger med halvpensjon?) siden vi tenker og prøve ut litt forskjellig, mulig vi spiser i andre byer også. Er 60€ snitt pris på alle rest. eller bare på hotellet? Jeg leste at det ikke var noe Strand der, men at det var en kort taxi tur unna(wikipedia tror jeg det stod) men hvis det er så er jo det supert nok engang, tusen takk for informasjon. Sorry skriveleif, iPhone!
Vis hele sitatet...
Om du vil spise billig må du gå inn til byen. Hotellet ligger i et veldig fint strøk, og til og med den lokale pizzaresturanten har stive priser. I halvpensjon følger det med frokost og middag; og etter å ha spist seg stappmett på både middag og frokost i to uker, til vi ble liggendes rett ut på sengen, så vil jeg så absolutt anbefale å ta med dette. Maten er veldig godt variert, så dere vil neppe bli lei, eller unngå å finne noe dere ikke liker.

60€ for middag er for to personer, men jeg tror dette er for de som ikke er gjester på hotellet. Litt usikker på om det er noe rabattert ellers.

Stranden ligger på nedre del av hotellet. Hotellet strekker seg over en liten motorvei, så avstanden til stranden kommer an på om dere ønsker rom i gamledelen eller nyedelen. Fra gamledelen, som er den rimeligste, tar det omlag fem minutter å gå. Her går du da igjennom den nye delen av hotellet, over en bru.

Badevannet er nydelig, det var ihvertfall det i juni.

Glem det, tar selvfølgelig halvpensjon. Da det koster 1000 kr ekstra bare så feil istad og trodde det koster 2800 ekstra per pers for og få med middag, haha. Var maten grei der? noen sndre steder man MÅ spise/besøke?
Vis hele sitatet...
Bra, det koster ikke stort, og du sparer raskt inn denne utgiften. Det er treningssenter på hotellet dersom det er noe dere ønsker å gjøre. De åpner desverre ikke før klokken åtte eller ni om morgenen.
Maten var nydelig, og vi takket og gav driks til både servitører og kokker. Det morsomme er at de er så service-innstilte, at de husker gjestene som er der. Etter den første uken spurte de ikke hva vi ønsket å drikke til maten, for vi bestilte alltid det samme. Veldig fin stemning i middagsområdet. Etter denne første uken var det også servitører som hilste og håndhilste på oss, og var svært hyggelige, og husket til og med hva vi het.

Vi hadde late dager på stranden, og bylivet på kvelden, så utover det kan jeg desverre ikke anbefale noen steder man må se. Det er ihvertfall fint å gå innover i sentrum, der det er koselige gater og mange fine små butikker, med mye rart i. Kun hyggelige folk, samme hvor man gikk, noe som er helt motsatt av andre land, slik som Egypt.
Sist endret av prenix; 23. juni 2011 kl. 13:29.
Trådstarter
Oki, ja jeg edita posten istad blir med middag uansett ja! Ligger man da i nydelen automatisk eller er dette noe man velger når man bestiller? Jeg skal ringe og høre litt så du slipper og bruke hele dagen, hehe tusen takk for info, skal si ifra hvor vi ender opp hvis jeg husker!
hvis dere uansett skal på charterferie så blir jo alt, mer eller mindre det samme..
Sitat av Kirso Vis innlegg
Oki, ja jeg edita posten istad blir med middag uansett ja! Ligger man da i nydelen automatisk eller er dette noe man velger når man bestiller? Jeg skal ringe og høre litt så du slipper og bruke hele dagen, hehe tusen takk for info, skal si ifra hvor vi ender opp hvis jeg husker!
Vis hele sitatet...
Du spesifiserer på finn i hvilken avdeling du vil ligge i. Jeg tror de større rommene er i den nye delen, men det koster noe ekstra. Du får som tidligere nevt bestilt med privat badebasseng, men det koster en del ekstra, men er i gjengjeld utrolig flott og koselig. Bassengene er på omlag 20 kvadratmeter.

Lykke til :-)

Pro-tip: Du får bestilt blomster med levering på kvelden, om du vil overraske din kjære.
Trådstarter
Haha, akkurat det vi vil ha slappe dager og byliv på kvelden. Ja er klar over at det blir litt charter, men det ble sånn denne gangen. Takk for alle tips!!
kan ambefale sharm el sheikh (Egypt)
Sitat av Monzter Vis innlegg
kan ambefale sharm el sheikh (Egypt)
Vis hele sitatet...
Return fire, det kan ikke jeg. Jeg var der i fjor, og et mer slitsomt sted skal du se langt etter. Bakterier er et problem for norske mager, så man må påregne med å få magesyke i et par dager. Det er usedvanlig varmt i Egypt, noe som ikke er like behagelig for alle, og vannet avkjøler ikke stort, det er kroppstemperatur.

Over alt er det slitsomme selgere som prøver å få ut mest mulig penger av deg, og er ikke interessert i å være service-orientert. Man får aldri ligge i fred, for det er alltid noen som skal prøve å selge noe. Dette er ikke folk som tar nei for et nei.

Hotellstandaren har lite å si på hvor rolig du får det, jeg var på fem stjerner i fjor, og det var ikke noe jeg vil unne andre, ihvertfall ikke et kjærestepar.