Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1529
Har nå hatt Marantz sr 6007 i ca 2 mnd. leste litt rundt at mann kunne bruke surround back til bi-amp for og få litt mer fart i front høyttalerne.
Eneste problemet er at jeg ikke får dette til... har lest manual opp til flere ganger.

dette er det jeg har gjort.

1. tatt av bro på begge høyttalere
2. koblet kabler mellom forsterker og høyttalere. 1 kabel til front og en til surround back. altså 4 kabler i alt.
3. gått inn på setup - Manual setup - Amp assign - valgt Bi-AMP
4. lagret og prøvd og spille musikk.

jeg får lyd men det er bare bass og ingen diskant. har prøvd og byttet om på kablene får da bare diskant ikke bass.

Noen som har noen tips ?
Når du Bi-amper front høyttalere så skal disse kobles slik:



Og hvis du har brigde på høyttaler-terminalene så må disse fjernes:

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Når du Bi-amper front høyttalere så skal disse kobles slik:
Vis hele sitatet...
Det er vel akkurat det jeg tolker han har gjort.

Fyren skal faktisk ha kudos for å lage et innlegg med spec på utstyr, hva han har gjort, hva som er problemet og hvordan han har feilsøkt.

Typisk innlegg ville vært "Hjelp, jeg har bare bass ingen diskant i anlegget mitt"

Hvis det er sånn så er det ikke noe ut av receiver. Da får ts konkretisere hvem utganger det er. Da sitter du igjen med innstillinger eller kaputte utganger.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Det er vel akkurat det jeg tolker han har gjort.

Fyren skal faktisk ha kudos for å lage et innlegg med spec på utstyr, hva han har gjort, hva som er problemet og hvordan han har feilsøkt.

Typisk innlegg ville vært "Hjelp, jeg har bare bass ingen diskant i anlegget mitt"

Hvis det er sånn så er det ikke noe ut av receiver. Da får ts konkretisere hvem utganger det er. Da sitter du igjen med innstillinger eller kaputte utganger.
Vis hele sitatet...
Jeg ser nå at jeg var litt kjapt ute med svaret, uten å ha lest TS sin post grundig.
Trådstarter
3 0
Sitat av Yalla Vis innlegg
Hvis det er sånn så er det ikke noe ut av receiver. Da får ts konkretisere hvem utganger det er. Da sitter du igjen med innstillinger eller kaputte utganger.
Vis hele sitatet...
Har nå prøvd alle ut portene og de virker som dem skal utenom, surround back, som er den eneste det står assignable på.
kan hende det bare er meg, men synes det er litt rart at det kun er den utgangen som er ødelagt. han jeg kjøpte forsterkeren av hadde ikke brukt de utgangene engang.. så jeg må jo ha gjort noe merkelig i innstillinger ?
Kjøp yamaha rx-a, virker hele tiden og aldri problemer
Sitat av Smedbak Vis innlegg
Har nå prøvd alle ut portene og de virker som dem skal utenom, surround back, som er den eneste det står assignable på.
kan hende det bare er meg, men synes det er litt rart at det kun er den utgangen som er ødelagt. han jeg kjøpte forsterkeren av hadde ikke brukt de utgangene engang.. så jeg må jo ha gjort noe merkelig i innstillinger ?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikkje har receiveren i Bi-amp modus, fungerer surround back utgangene da?
Trådstarter
3 0
har ikke klart og fått noe lyd ut av den inngangen nei. så kan jo hende at den er ødelagt da.
har du prøvd å oppdatere firmware ? = http://firmware.marantz.eu/index.php

ellers skal det bare ver til og koble front kanalene på de nedre ht-terminalene og bi-amp på øvre og aktivere bi amp.
Kan også vær en god ide å prøve å sette recieveren tilbake til fabrikk instillinger og ta oppsettet på nytt

kan også nevne du bør følge SIDE 93- https://www.manualslib.com/manual/43...page=90#manual hvis du ikke er helt stødig på oppsett
Sist endret av Radiofjes; 23. februar 2018 kl. 06:53.
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Kjøp yamaha rx-a, virker hele tiden og aldri problemer
Vis hele sitatet...
Elsker min RX-A860 hadde noe anna ræl som var utgått da ble det Yamaha på garanti/reklamasjon.

Så ja signerer den anbefalingen der.

Og jeg trur ikke du gjør så mye feil med å spare litt på kronene å gå for RX-V eller
Sist endret av Yalla; 23. februar 2018 kl. 08:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.