Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5784
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det vanlig utbetaling selv om det er første januar? Har 1 januar noen påvirkning på å få penger på konto i det hele tatt? Håper på raske svar.
Godt nyttår.
Dagen etter nyttårsaften er jo hellig, ingen bankvirksomhet da. Første virkedag vil være 2. Jan
Må si meg forbanna på NAV da som setter utbetaling 1 januar på husleie... Men greit, takk for svar.
^trådstarter.
Sist endret av Zotify; 1. januar 2018 kl. 16:03.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men hvordan hadde du tenkt å betale husleien på første januar (hvis du hadde hatt pengene på konto fra før av) hvis din egen bank ikke overfører penger på en helligdag?
Min erfaring er at de fleste godtar at du betaler 8 dager for seint før dem sender purring. OBOS har ikke sendt purring selv om jeg betalte husleia 2 uker for seint.
Visst du hadde utbetaling den 1 jan. skulle du hatt dem fredag. hilsen veteran på nav XD
Tviler på det stemmer treble, da vi er to stykk som venter på to forskjellige utbetalinger. En aap og en sosialstønad. Er ganske veteran på nav selv, men tror jeg ikke har vært fattig første januar før, så ble litt amper da pengene ikke kom.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Min erfaring er at de fleste godtar at du betaler 8 dager for seint før dem sender purring. OBOS har ikke sendt purring selv om jeg betalte husleia 2 uker for seint.
Vis hele sitatet...
Jeg leier en privatbolig, så her er det kommunikasjon mellom meg og utleier som gjelder. Det har hendt at jeg har spurt om å utsette en uke, men det har skjedd 2 ganger nå i 2017 så prøver å unngå det for å ikke skape misnøye. Men betaler det imorgen, om pengene kommer da
Sist endret av Zotify; 2. januar 2018 kl. 00:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Min erfaring er at de fleste godtar at du betaler 8 dager for seint før dem sender purring. OBOS har ikke sendt purring selv om jeg betalte husleia 2 uker for seint.
Vis hele sitatet...
Dette er en stygg uvane å legge til seg. Min erfaring er en helt annen og heller slik at de fleste utleiere ikke syntes det er greit at en er 8 dager forsinket med husleien..

Når det kommer til utbetalinger fra NAV... Får jo selv penger utbetalt av de, og får alltid disse i god tid før fristen utgår. Dette har vært gjeldene så lenge jeg har hatt uføretrygd, da har jeg blitt behandlet som ett menneske (når det gjelder punktlighet i utbetalingene), akkurat slik skal det være uansett mener nå jeg. Før dette punktet hadde NAV mulighet til å behandle meg akkurat slik de selv følte for. Er det nødvendig at folk må føle seg som en lort? Av egen erfaring føler en seg ikke akkurat så veldig høy i hatten fra før.

Nå er det jo slik med husleie at hvis en får denne utbetalt for deretter å måtte betale husleien selv så er det greit å ha litt tid på seg når huseieren skal ha denne innen den 1 i hver måned. Da er det for seint å få utbetalt fra NAV den 1.

Tatt i betraktning at alle søknadsfrister er holdt, kan ikke levere søknad den 28 og regne med utbetaling den 1, men det skal vel være automatisk logikk... Men en kan ikke ta automatisk logikk for god fisk for NAV forstår jo i alle fall ikke logikken.
Er veldig enig i deg Jens1. Begynte å tenke litt etter det Treble skrev, om at jeg skulle hatt pengene den 31, som kan stemme når det gjelder sosialstønad. Skal ringe nav imorgen tidlig og gi beskjed om at husleien må betales den 1 av meg, ikke den andre eller tredje.

Ikke vet jeg om pengene er utbetalt fra nav heller, så om de er på vei og jeg har de på morgenen idag, eller om jeg må vente frem til 15:45 og må utsette en ny ekstra dag. Hva tror dere? NAV har også fått nytt design på "Mine utbetalinger" så man får aldri sett om pengene er på vei lenger, men man kan se det dagen etter pengene er mottatt. Tåpelig, er det ikke?..
Joda man kan se om utbetalingen er på vei , men NAV har gjort ting noe vanskeligere.. bruk den linken her https://tjenester.nav.no/dineutbetal...talinger.xhtml så ser man de er på vei..
Sitat av susiserken Vis innlegg
Joda man kan se om utbetalingen er på vei , men NAV har gjort ting noe vanskeligere.. bruk den linken her https://tjenester.nav.no/dineutbetal...talinger.xhtml så ser man de er på vei..
Vis hele sitatet...
Jøss, jeg leita så lenge etter den gamle versjonen. Tusentakk!
Vel, AAP'en er ikke utbetalt idag hvertfall, så får håpe senere idag.
Jeg har mottatt AAP i snart 5 år, og alle de gangene utbetalingsdatoen har havnet på en helligdag så har pengene kommet før i stedet. Slik var det også da jeg hadde vanlig lønns inntekt fra Oslo kommune.
Sitat av Zotify Vis innlegg
Jøss, jeg leita så lenge etter den gamle versjonen. Tusentakk!
Vel, AAP'en er ikke utbetalt idag hvertfall, så får håpe senere idag.
Vis hele sitatet...
sendte du meldekort på søndagen så er de nok inne i morgen.
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Jeg har mottatt AAP i snart 5 år, og alle de gangene utbetalingsdatoen har havnet på en helligdag så har pengene kommet før i stedet. Slik var det også da jeg hadde vanlig lønns inntekt fra Oslo kommune.
Vis hele sitatet...
Det kommer an på helligdagene vil jeg tro, denne gangen kommer utbetalingen dagen etter at den egentlig skal, vil tro de fleste overlever det. Det gjør ihvertfall jeg..
Hm det er jo rart. Men meldekortet ble jo sendt nå på søndag grunnet systemvedlikehold, men at pengene skulle bli utbetalt som normalt så lenge det ble sendt søndag senest kl 21, og det ble sendt før kl 12 på søndag, så meldekortet ble sendt i god tid. Jeg antar at AAP'en nå står som utbetalt sånn i 09 tiden idag. Merk, antar.. Kan jo ikke stole på nav =p
Sitat av Zotify Vis innlegg
Hm det er jo rart. Men meldekortet ble jo sendt nå på søndag grunnet systemvedlikehold, men at pengene skulle bli utbetalt som normalt så lenge det ble sendt søndag senest kl 21, og det ble sendt før kl 12 på søndag, så meldekortet ble sendt i god tid. Jeg antar at AAP'en nå står som utbetalt sånn i 09 tiden idag. Merk, antar.. Kan jo ikke stole på nav =p
Vis hele sitatet...
1. Januar er en helligdag så da er banken stengt så ingen overføringer
Kan jeg spørre når du sendte inn mld kort før jul? På grunn av jul sendte jeg inn 1 uke før, slik att jeg fikk spenn mandag 18.12 og dermed blir neste innsending 06.01
Jeg sender alltid meldekort på lørdager, med mindre det er systemvedlikehold. Så jeg sendte meldekort da den 16.12 og fikk utbetalt den 18.
Men hva mener du med at du sendte inn meldekortet en uke før? Det er jo 2 uker mellom hvert meldekort, og bruker du for lang tid med å sende så får du trekk..?
Jeg sendte 16.12 og fikk penger 18.12. I den mld som kommer opp etter att man har sendt kortet, hvor det står når neste kort skal sendes stod det att neste innsending er 06.01.18
Med en uke før så mener jeg att jeg egentlig skulle sendt inn kort 23.12, men siden folk vill ha penger til jul så var innsending før jul en uke tidligere
Sist endret av Antimatter08; 2. januar 2018 kl. 02:59.
Hmm det er rart Antimatter. Da har det jo gått 3 uker fra du sendte meldekortet sist, til ny utbetaling. Det er en uke for mye, da må du ringe nav så raskt som mulig på morgenen idag. Her så utbetaler nav kl 12, så lønner seg å ringe tidlig for å finne og eventuelt løse feil.
Jeg logget inn på mine sider senest for noen timer siden, det står att neste mld kort skal sendes 06.01.
Hadde jeg sendt kort den 23.12 som etter planen er den egentlige datoen så skulle neste kort også ha blitt sendt 06.01
Sist endret av Antimatter08; 2. januar 2018 kl. 03:10.
Da må du ha en meldekort syklus som tilsier en annen uke enn meg. Når jeg og dama hadde aap samtidig så hadde vi hver mandag, annen hver gang.. For skulle du sendt meldekort den 23 og få utbetalt 25 så er neste meldekort den 06.
Det er ikke utbetaling 1 og 2 juledag. Og ja h*n har motsatt uke av hva det du har og fikk sendt tidligere pga jul.
Jeg fikk brev fra NAV om at meldekortet som skulle vært sendt den 25e kunne sendes allerede den 18e. Har vært sånn hver jul såvidt jeg husker. Er vel for at folk ikke skal være blakk på selve julaften.
Samme var det til meg. Skulle egentlig sende meldekort den 23, men ble endret til uken før. Tror det ble sånn siden de som sender meldekort den 16 desember også skulle få penger til romjulen, så de fikk sendt den 23. Det er iallefall det jeg har fått høre.
Pengene er på vei nå, takk til susiserken som fant den gamle versjonen av mine utbetalinger.