Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1216
Hei.

Hvis en utlending som har oppholdstillatelse som arbeidsinnvandring eller internasjonal student (studietillatelse), blir tatt av bruk og besittelse av cannabis (6gr), blir man deportert ut av Norge? Eller blir det bare en bot?
Hei, ved mindre du mister skoleplassen din, så er ikke dette noe problem, værre for deg om skolen din tar deg, men du trenger ikke annet enn å levere urinprøver over en avtalt periode, så senk skuldrene om politiet sier ifra til skolen din kommer mer an på de og hvilken by du bor i, for de har ingen plikt til å si det
Trådstarter
2 0
Vet at jeg kommer til å få boten som ikke kommer før Februar.Men da må jeg søke om en annen oppholdstillatelse nå og jeg vet ikke om hvordan det påvirker søknaden hos UDI.
Jeg jobber i UDI. Besittelse av mer enn 2 gram cannabis vil som regel føre til utvisning og to års innreiseforbud. Dersom du er borger av et EU-land må det foreligge fare for gjentakelse. Hvis du har innrømt jevning bruk er det fare for gjentakelse. At du hadde 6 gram tilsier også fare for gjentakelse.

Dersom du søker om ny oppholdstillatelse kan denne ikke behandles før spørsmålet om utvisning er avgjort. Hvis du ikke blir utvist får det ingen betydning for ny oppholdstillatelse.

Det er også riktig at du kan miste oppholdstillatelsen dersom du mister skoleplassen din.

Se også udiregelverk.no. Der ligger de fleste styringsdokumentene våre.