Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3280
I disse Coronatider prøver jeg å rydde litt i økonomien, og vurderer nå om en bytta av bank, både norske og utenlandske, kan være gunstig. Jeg har DnB for øyeblikket, det er vel nok info om hvorfor jeg vil bytte bank Mitt spørsmål er hvilke erfaringer folk har fra andre banker, mtp besparelser, betingelser og på generelt basis.
Hva er det du skal flytte?
Sparekonto, lån, brukskonto/kredittkort?
Brukskonto og Sparekonto, glemte å opplyse dette.
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
Brukskonto og Sparekonto, glemte å opplyse dette.
Vis hele sitatet...
Sbanken
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 18:10.
Sbanken. Har aldri fått noe gebyr på noe som helst, verken kortbruk eller betaling av regninger.
kjapp kundeservice og grei nettbankløsning.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
I disse Coronatider prøver jeg å rydde litt i økonomien, og vurderer nå om en bytta av bank, både norske og utenlandske, kan være gunstig. Jeg har DnB for øyeblikket, det er vel nok info om hvorfor jeg vil bytte bank Mitt spørsmål er hvilke erfaringer folk har fra andre banker, mtp besparelser, betingelser og på generelt basis.
Vis hele sitatet...
Sparekonto: Avida/Nordax
Brukskonto: OBOS
BSU1/BSU2: OBOS
Utlandsreiser: Revolut (evt. Curve)
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 18:10.
Kan være verdt å sjekke grundig i hvert fall. Da jeg byttet bank i sin tid sparte jeg omtrent 2000,- måneden på lavere boliglånsrente og høyere bsu-rente/innskuddsrente. Den gang var dette fra Sparebank1 til daværende Postbanken. Har i dag dnb med meget gode betingelser på lån, noe som er det eneste som stopper meg fra å bytte.
Er du medlem i en fagforening? Da har du kanskje krav på lavere boliglånsrente i en eller annen bank f.eks, samme gjelder gjerne forsikringer, men ikke se deg blind på det. Det kan være mulig å forhandle seg til bedre forbindelser selv. En stund hadde jeg lavere rente enn bankens laveste i prislisten, lavere enn «boliglån for unge» fordi jeg var et gnagsår og truet med bankbytte. Bruk tid på det og gjør det skikkelig. Kan du spare 2000,- i måneden slik jeg gjorde er det 24000 på ett år. Bruker du 6 timer på å sjekke og ordne har du mange tusen kr i timelønn mens du fikser ��