Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2231
vet det varierer veldig, men vil vite sånn ca. Ble tatt med ca 800 piller xanny og valium, avhør var 3 mnd siden så venter jeg bare på dom.
Tok 6 måneder fra jeg ble tatt med tilsvarende antall blåvalium + en del hasj og mye andre medikamenter til jeg fikk innkallelsen til rettssak.

Vedder en hundrings på at du får 60-90 dager ubetinget som straffeforslag. Om du er heldig og har grunn til det (rusbehandling, rene urinprøver i månedene før rettsaken, fast arbeid) kan du få samfunnsstraff. Ville dog ikke regnet med det.
Sist endret av krystallkongen; 11. mai 2020 kl. 08:12.
Anonym bruker
"Definert Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Først må du i rettsak, så kommer dom enten samme dag eller opp til to uker etter rettsaken. Det kan ta 1-2 år før saken går for retten.
Tar nok si tid. Politiet får jo slike saker hver uke
Som sagt, for min del tok det et halvt år (5 mnd for å være nøyaktig) Du sitter nok i rettssalen eller har rettsmøtet over webcam pga Covid, slik jeg gjorde, innen året er omme.
Sist endret av krystallkongen; 11. mai 2020 kl. 11:58.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Tok 6 måneder fra jeg ble tatt med tilsvarende antall blåvalium + en del hasj og mye andre medikamenter til jeg fikk innkallelsen til rettssak.

Vedder en hundrings på at du får 60-90 dager ubetinget som straffeforslag. Om du er heldig og har grunn til det (rusbehandling, rene urinprøver i månedene før rettsaken, fast arbeid) kan du få samfunnsstraff. Ville dog ikke regnet med det.
Vis hele sitatet...
Er vel mye bedre med Ubetinget enn samfunnstraff? Jeg har egentlig aldri skjønt poenget med ubetinget.. det er jo egentlig ikke straff i det hele tatt..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er vel mye bedre med Ubetinget enn samfunnstraff? Jeg har egentlig aldri skjønt poenget med ubetinget.. det er jo egentlig ikke straff i det hele tatt..
Vis hele sitatet...
For det første forveksler du ubetinga og betinga. Ubetinga, dvs. fengsel utan vilkår, vil sei at du må sone.

Betinga, altså fengsel på vilkår, vil sei at du må sone om du gjer nye brotsverk e.l. innan ein nærare spesifisert periode.

Poenget med det er å spare samfunnet for ressurser. Det å ha ei straff hengande over seg vil utvilsomt verke prevantivt i ein del saker, og kan forhindre ny kriminalitet. Ergo får samfunnet god utteljing for dommen.

Det er ein straffereaksjon som uansett vil havne på rullebladet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er vel mye bedre med Ubetinget enn samfunnstraff? Jeg har egentlig aldri skjønt poenget med ubetinget.. det er jo egentlig ikke straff i det hele tatt..
Vis hele sitatet...
Ja, her tror jeg du forveksler ordene med hverandre.

Ubetinget = soning i fengsel.

Eller mener du virkelig at fengsel er bedre enn samfunnsstraff hvor man faktisk er fri hele tiden bortsett fra de timene i uken man gjør opp for seg? Gjerne i form av fysisk aktivitet eller andre ting.
For min del gikk det i 45 timer med innebandy, yoga og sykling. Resten av tiden kunne jeg bruke med dama, familie og venner. Det er jo mye bedre rehabilitering enn å snakke med seg selv på en celle og preike krim med andre kriminelle.

Visse typer kriminalitet krever åpenbart soning bak låste murer/gjerder og dører! Jeg snakker til dere mordere, seksualforbrytere/voldtekts- og voldsmenn. Ranere. Visse andre oxo.
Sist endret av krystallkongen; 17. mai 2020 kl. 00:45.