Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 22027
Anonym bruker
"Kvalm Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eg har fått så oppheng i denne grusomme saken. Den gikk skikkelig innpå meg. Har gamle tjommier fra skolen i miljøet. Felt å tenke på at frykt og fare for å bli drept preger livene dies i tillegg til rusen.

Eg har ikkje lenger noe kontakt med miljøet, sjøl om eg gjennom venner av venner vet kem hon ene e. Spør klart ikkje etter navn på di involverte. Men eg lurer på ka relasjon offrene og di som e blitt siktet hadde. E det noen som aner eller har noe om eller har gjort seg nokken tanker om koffor de ble så brutalt drept?

Det e jo så mange involverte og di tok seg bryet og risken med og dompe di langt uti arna. Di må jo ha visst at det var stor sjagse for og bli tatt.

Om det var et oppgjør om peng som sku skremme andre i miljøet får di jo ikke akkurat noen peng av nokken som e dø og heller ikkje fra andre om di ryker i buret i 21år.

Grusomt trist sak uansett ka som e grunnen.
Vetsj om eg poster på riktig plass men det e jo her i rusforumet folk i miljøet mest stikker innom kansje

Håper det e greit for di i admin at det kan ligge her.

https://www.nettavisen.no/nyheter/do...423910284.html
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eg har fått så oppheng i denne grusomme saken. Den gikk skikkelig innpå meg. Har gamle tjommier fra skolen i miljøet. Felt å tenke på at frykt og fare for å bli drept preger livene dies i tillegg til rusen.

Eg har ikkje lenger noe kontakt med miljøet, sjøl om eg gjennom venner av venner vet kem hon ene e. Spør klart ikkje etter navn på di involverte. Men eg lurer på ka relasjon offrene og di som e blitt siktet hadde. E det noen som aner eller har noe om eller har gjort seg nokken tanker om koffor de ble så brutalt drept?

Det e jo så mange involverte og di tok seg bryet og risken med og dompe di langt uti arna. Di må jo ha visst at det var stor sjagse for og bli tatt.

Om det var et oppgjør om peng som sku skremme andre i miljøet får di jo ikke akkurat noen peng av nokken som e dø og heller ikkje fra andre om di ryker i buret i 21år.

Grusomt trist sak uansett ka som e grunnen.
Vetsj om eg poster på riktig plass men det e jo her i rusforumet folk i miljøet mest stikker innom kansje

Håper det e greit for di i admin at det kan ligge her.

https://www.nettavisen.no/nyheter/do...423910284.html
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke uvanlig att slitne narkomaner blir drept for å statuere ett eksempel ovenfor andre om att en må pent gjøre opp for seg. Da velger man den som kriter mest og har minst penger å oppdrive.
Merkelig hvor god effekt dette har på andre som skylder penger.
Anonym bruker
"Kvalm Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er det ikke uvanlig att slitne narkomaner blir drept for å statuere ett eksempel ovenfor andre om att en må pent gjøre opp for seg. Da velger man den som kriter mest og har minst penger å oppdrive.
Merkelig hvor god effekt dette har på andre som skylder penger.
Vis hele sitatet...
Men "offrer" di som drepte di seg for at andre innkrevere ska få peng? Ka vinner di på det? Eller tvinger di andre folk for og drepe for seg?

Kjenner til folk som har fått satt judaser då det jo ikkje så lett å bevise nokke men her var jo sjangsen for og bli tatt nesten garantert. Spesielt siden di var så mangen som var med på det.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men "offrer" di som drepte di seg for at andre innkrevere ska få peng? Ka vinner di på det? Eller tvinger di andre folk for og drepe for seg?

Kjenner til folk som har fått satt judaser då det jo ikkje så lett å bevise nokke men her var jo sjangsen for og bli tatt nesten garantert. Spesielt siden di var så mangen som var med på det.
Vis hele sitatet...
Sier ikke att det var det som skjedde her. Men hva tror du folk som skylder 100k tenker når dem dreper folk som skylder 10k? Ganske mangen blar opp og gjør opp gjelden sin fortere då.
Har kjent folk som forsvant og ble funnet død 1uke etter på, sum på gjelden dem tok han for, ca 1800kr. Dette var på slutten av 90tallet.
Anonym bruker
"Kvalm Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sier ikke att det var det som skjedde her. Men hva tror du folk som skylder 100k tenker når dem dreper folk som skylder 10k? Ganske mangen blar opp og gjør opp gjelden sin fortere då.
Har kjent folk som forsvant og ble funnet død 1uke etter på, sum på gjelden dem tok han for, ca 1800kr. Dette var på slutten av 90tallet.
Vis hele sitatet...
Eg e med på den tanken. Men ka hjelper det om du får 21 år i fengsel?
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eg e med på den tanken. Men ka hjelper det om du får 21 år i fengsel?
Vis hele sitatet...
Om du får inn 1mill utestående så er det bedre enn 0, og gjerne skylder disse penger videre i systemet så derfor må dem ha inn penger for å få butikken til å rulle. Og en må vel passe på å ikke være amatør.

Noe som indikerer att dem ikke ble drept for penger og skremsel er jo nettopp hvor amatørmessig dem var. Her er det sikkert sjalusi etc som er mer sannsynlig grunn.
Anonym bruker
"Kvalm Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du får inn 1mill utestående så er det bedre enn 0, og gjerne skylder disse penger videre i systemet så derfor må dem ha inn penger for å få butikken til å rulle. Og en må vel passe på å ikke være amatør.

Noe som indikerer att dem ikke ble drept for penger og skremsel er jo nettopp hvor amatørmessig dem var. Her er det sikkert sjalusi etc som er mer sannsynlig grunn.
Vis hele sitatet...
Interessant vinkling det der. Men om nokken tar livet av nokken andre av sjalusi, koffor gidder di andre å risikere straff? Di kan jo seff ha vært helt på bærtur alle sammen, men di har jo klart å tenke såpass klart at di leide bil og greier for å sjule di.

Eg syns det e litt rart at di har gått ut med honnes alder men ikkje alderen på han mannen som e dø. I 40 årene står det men ikkje mer
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interessant vinkling det der. Men om nokken tar livet av nokken andre av sjalusi, koffor gidder di andre å risikere straff? Di kan jo seff ha vært helt på bærtur alle sammen, men di har jo klart å tenke såpass klart at di leide bil og greier for å sjule di.

Eg syns det e litt rart at di har gått ut med honnes alder men ikkje alderen på han mannen som e dø. I 40 årene står det men ikkje mer
Vis hele sitatet...
Dem har frigitt både hennes og hans navn i media.
Anonym bruker
"Kvalm Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dem har frigitt både hennes og hans navn i media.
Vis hele sitatet...
Har di det? Har du en lenke til meg?
Anonym bruker
"Kvalm Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dem har frigitt både hennes og hans navn i media.
Vis hele sitatet...
Det ser ut som det kun e honnes navn som e ute. Det visste eg fra før. Sto ikkje nokke om han. Eg leste bare overskriften eg då har ikkje abonnemang på BT
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har di det? Har du en lenke til meg?
Vis hele sitatet...
Bruk Google fu.
Om du virkelig er fra Bergen så vet du hvor du skal finne navnene.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han heter Jan Øystein Ask Hilby.

Hun som ble drept sammen med han hadde visst et rykte på seg for å bøffe en del folk opp igjennom, stjele fra mange og ikke akkurat en man kunne stole på. Hun hadde fått en del trusler også.

Det jeg tenker er at de kanskje bare skulle skremme de litt, at det var mange involverte pgr de kanskje skyldte penger til flere folk og de gikk alle sammen for å skremme de. Og så har han ene klikket helt vinkel og det har rablet totalt for han siden det ble stukket i fjeset deres.
Anonym bruker
"Kvalm Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han heter Jan Øystein Ask Hilby.

Hun som ble drept sammen med han hadde visst et rykte på seg for å bøffe en del folk opp igjennom, stjele fra mange og ikke akkurat en man kunne stole på. Hun hadde fått en del trusler også.

Det jeg tenker er at de kanskje bare skulle skremme de litt, at det var mange involverte pgr de kanskje skyldte penger til flere folk og de gikk alle sammen for å skremme de. Og så har han ene klikket helt vinkel og det har rablet totalt for han siden det ble stukket i fjeset deres.
Vis hele sitatet...
Eg fant det nettopp inne på face. Søkte rip honnes navn då kom det opp hannes og på profilen til felles kjente.Aner ikkje kem han e men eg har hørt om hon før ja. Folk har jo truet hon åpent på nettet og sjøl om eg tror det var tomne trusler. Kan godt vær at det e som du sier. Leit e det no uansett hon hadde jo ungar og alt.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er også bergenser og har gått i samme miljø. Bodde blant annet på et av disse stedene det var snakk om..
Min teori er at dette er pengeinnkreving/skremming som har gått for langt muligens pga av en ekstra hissig/hatefull person har gått for langt...
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drap er vel ikke den mest utbredte løsningen i Norge når folk ikke betaler for seg. De fleste gjengrelaterte drap går vel mer på ære, noen på penger. En sliten narkis kan ikke ha narko gjeld på samme måte gjeng folka har. Ingen dreper og risikerer 15 år i fengsel for 10k, det skal vel helst være snakk om bortimot en halv eller hel mill, minst, før folk er så dumme å dedikere så mange år av livet til fengsel (lets be real, man blir tatt før eller seinere når man har drept noen) for ingen vinning. De narkis drapene som har vært i mediene dreier seg jo om bare stuk. I fjor var det jo en gjeng amfnoia folk som misforstod og trodde en hadde bøffa en hasj plate til 6k. En blir sinna i rus også baller det på seg og slosskampen går over styr pga rusen og stuket. Det er hvertfall mitt inntrykk!
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Drap er vel ikke den mest utbredte løsningen i Norge når folk ikke betaler for seg. De fleste gjengrelaterte drap går vel mer på ære, noen på penger. En sliten narkis kan ikke ha narko gjeld på samme måte gjeng folka har. Ingen dreper og risikerer 15 år i fengsel for 10k, det skal vel helst være snakk om bortimot en halv eller hel mill, minst, før folk er så dumme å dedikere så mange år av livet til fengsel (lets be real, man blir tatt før eller seinere når man har drept noen) for ingen vinning. De narkis drapene som har vært i mediene dreier seg jo om bare stuk. I fjor var det jo en gjeng amfnoia folk som misforstod og trodde en hadde bøffa en hasj plate til 6k. En blir sinna i rus også baller det på seg og slosskampen går over styr pga rusen og stuket. Det er hvertfall mitt inntrykk!
Vis hele sitatet...
Den vanligste drapsmetoden i Norge er overdose, når man går de skritt som er gjort i denne saken handler det nok om noe annet enn et planlagt drap.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Drap er vel ikke den mest utbredte løsningen i Norge når folk ikke betaler for seg. De fleste gjengrelaterte drap går vel mer på ære, noen på penger. En sliten narkis kan ikke ha narko gjeld på samme måte gjeng folka har. Ingen dreper og risikerer 15 år i fengsel for 10k, det skal vel helst være snakk om bortimot en halv eller hel mill, minst, før folk er så dumme å dedikere så mange år av livet til fengsel (lets be real, man blir tatt før eller seinere når man har drept noen) for ingen vinning. De narkis drapene som har vært i mediene dreier seg jo om bare stuk. I fjor var det jo en gjeng amfnoia folk som misforstod og trodde en hadde bøffa en hasj plate til 6k. En blir sinna i rus også baller det på seg og slosskampen går over styr pga rusen og stuket. Det er hvertfall mitt inntrykk!
Vis hele sitatet...
Vel, en eg kjent forsvant, ryktene sa han ble tatt pga en liten sum på 1.800kr. En uke senere fant de han dau. Så det er bare bullshit att en heller tar folk som skylder sykt mye penger og dreper dem, for en vil heller drive inn 1mill fra en fyr en han som ingen savner som alltid skulle krite for en tussing uten og ordne opp og etter nok lov og lyg så er det nok og så er han/hun den som blir brukt som skremsel mot alle andre som ikke kommer med penger.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den vanligste drapsmetoden i Norge er overdose, når man går de skritt som er gjort i denne saken handler det nok om noe annet enn et planlagt drap.
Vis hele sitatet...
Det er ein påstand eg har sett ein del gonger. Av og til dukker det opp påtale i saker som har eit slikt utgangspunkt - men omfanget er kun rykter i rusmiljø.

Og med all jævla respekt å melde så er ikkje det ei kjelde eg fester så jævla mykje lit til. Les gjennom forumet, så ser du kor forbanna mange rare rykter som svirrer i rusmiljøer, som åpenbart er feilaktige.
Anonym bruker
"Hylende Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vist man ser på grunner til drap i rusmiljøet så er det like mange bra/dårlige grunner som i alle andre miljø rundt om.

For eksempel: kniv drapet på åpen gate i ålesund for 2år siden. Rundt kl 16 en torsdag. Hvor 2 gutter i mitten av 20årene kom fra molde. for å finne finne en løsning med en mann i 20årene i Ålesund. For noe amfetamin han hadde kjøpt verdi ca 20.000kr

Når han skulle møte di to moldenserne for og finne en fredlig løsning. Så hadde han tatt med seg en mann i 30åra som akkuratt hadde kommet ut av fengsel for beskyttelse og gitt han en jaktkniv itillegg var han ruset.

Så når disse fire får øye på hverandre så springer denne 30åringen på han ene moldenseren å hugger han 3ganger i overkropen. Et stikk i armen. Stikk 2 øvredel av mage. 3 stikk i brystet hjerte region. Gutten dør etter kort tid.

Den mannen som bar kniven var ruset. Å hadde egentlig ingenting med denne gjelden å gjøre. Å var bare 14dager før sluppet ut av fengsel etter en soning på 4månder. Å hadde flere kniv episoder fra før.

Et helt unødvendig drap. Et helt ute forstående menneske må sone en straff på 13år.

Den personen som skyldte penger har fortsatt en gjeld på 20000kr til en gjeng i molde miljøet som nå er ekstremt sulten på hevne seg for vennen sin. Å kompisen må sitte inne i fengsel i 13år.
Mens han selv går rundt i sinn egen narkotåke og har bare tapt ekstremt mye.

Og sånn er nok veldig mange drapssaker i disse miljøenen. Både rettmesig og helt gale saker hvor alle andre taper. Å ingen blir stilt rett hit eller dit!
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Og med all jævla respekt å melde så er ikkje det ei kjelde eg fester så jævla mykje lit til. Les gjennom forumet, så ser du kor forbanna mange rare rykter som svirrer i rusmiljøer, som åpenbart er feilaktige.
Vis hele sitatet...
Uten at jeg påstår det motsatte: det må være svært vanskelig å dokumentere at judasdoser (ikke) er en kjent drapsmåte innad i miljøet. Hvor mye ressurser vil politiet bruke på å etterforske det?
Rusmiljøet er vel heller ikke akkurat det mest matnyttige å avhøre i forhold til snitchekodekser for å kartlegge situasjonen til avdøde.

Du vil sannsynligvis ikke få noe kilder annet enn rykter og historier. Likevel; ut fra overdosetall med død som følge, kan man lure på om judasdoser er mer vanlig enn andre former for drap i miljøet (som f eks den saken i Bergen).

Her er en artikkel som tar for seg dette: https://nattogdag.no/2014/05/judasdosen/
Sist endret av reklame; 21. januar 2020 kl. 00:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av reklame Vis innlegg
Uten at jeg påstår det motsatte: det må være svært vanskelig å dokumentere at judasdoser (ikke) er en kjent drapsmåte innad i miljøet. Hvor mye ressurser vil politiet bruke på å etterforske det?
Vis hele sitatet...
Mtp. at dei har avdekt eit par av dei, så undersøker dei åpenbart litt. Og mtp. at påstanden er at eit fleirtal av drap i Noreg er den typen, så må det vere snakk om titals drap.
Sitat av reklame Vis innlegg
Her er en artikkel som tar for seg dette: https://nattogdag.no/2014/05/judasdosen/
Vis hele sitatet...
Torstein Bjordal er mer skeptisk. Han er selv eks-narkoman og nyansatt i FHN. Han mener at selv om fenomenet er reelt, er utbredelsen mye mindre enn det det blir snakket om på Plata. Det er i stor grad snakk om en konstruksjon skapt av frykt og paranoia i rusmiljøet.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hørte i en sammenheng på gata for ikke lenge siden at snuten hadde prøvd å få de til å snakke. Som informanter såvidt jeg forstod. Kan tenke meg at de som sier ja til noe sånt kan få seg en judasdose til skremsel for andre som vil redde eget skinn for å bli informant.
Det var snakk om gjeld på 5000,- Det som har skjedd er så bestialsk at jeg ikke vil skrive det her inne. Far og sønn som er tiltalt, så får du tenke resten selv. Stygg sak ihvertfall.
Anonym bruker
"Kvalm Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av BergenXsmekk Vis innlegg
Det var snakk om gjeld på 5000,- Det som har skjedd er så bestialsk at jeg ikke vil skrive det her inne. Far og sønn som er tiltalt, så får du tenke resten selv. Stygg sak ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Shit! Så mange liv som e ødelakt for 5000 usle kr?
Tragisk. Eg hørte for noen år tebake om en fyr som mistet øye for en kvarting med speed. En kvarting liksom? Miljøet e hardt i Bergen.
Bestialsk? Som partering då eller nokke?
Miljøet endret seg ganske mye da parken ble stengt. Før var folk litt grei mot hverandre, men nå er det kun seg selv som gjelder og mye vold for ingenting. For ting som ikke burde være verdt å tenke på en gang. Nei miljøet endret seg til det verre da det ble flyttet til straxen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dette minner meg om hun som ble knivstukket i ansiktet i miljøet. Forferdelige saker. På noen måter har Bergen det verste miljøet for etter det jeg har hørt blir ikke folk i Oslo drept og torturert med kniv i ansiktet. De får to kuler og thats it.
Sitat av Alexed12 Vis innlegg
Dette minner meg om hun som ble knivstukket i ansiktet i miljøet. Forferdelige saker. På noen måter har Bergen det verste miljøet for etter det jeg har hørt blir ikke folk i Oslo drept og torturert med kniv i ansiktet. De får to kuler og thats it.
Vis hele sitatet...
Klart det er mer humant
Sitat av Alexed12 Vis innlegg
Dette minner meg om hun som ble knivstukket i ansiktet i miljøet. Forferdelige saker. På noen måter har Bergen det verste miljøet for etter det jeg har hørt blir ikke folk i Oslo drept og torturert med kniv i ansiktet. De får to kuler og thats it.
Vis hele sitatet...
Hvilket drap var det? Var det ikke det som skjedde i denne saken også?
Anonym bruker
"Fiendtlig Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
folk må lære å betale, er ikke vanskelig å drepe folk for personer som er "ekte". kompisen min stakk en skrutrekker gjennom hånden på en narkis i Bergen for gøy liksom, rusmiljøet i Bergen er litt brutalt. Det er mye vold i miljøet som få vet om
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
folk må lære å betale, er ikke vanskelig å drepe folk for personer som er "ekte". kompisen min stakk en skrutrekker gjennom hånden på en narkis i Bergen for gøy liksom, rusmiljøet i Bergen er litt brutalt. Det er mye vold i miljøet som få vet om
Vis hele sitatet...
For gøy... Høres ikke helt frisk ut.
Faen meg skummelt å være i miljøet egentlig, en venn av meg skulle liksom bli knust kneskålene på nylig for 3000kr som han stjal i cash og speed. Det hele endte heldigvis med at baltreet blelagt vekk og de ga hverandre en klem og ble venner igjen. Skal møte begge to snart faktisk, de henger ilag igjen etter han som ble stjålet fra har kommet med ganske alvorlige trusler til meg i det siste, ikke mot meg men ot min beste venn pga han har aldri fast tlf nummer å få tak i han på, han bruker ofte min tlf.

Og jeg får til og med folksom sier på tlf hvem er det, du er ikke xxxxx..... Jeg svarer bare med nei, det er jeg ikke, men jeg er hans bestevenn og han låner min tlf av og til, er det noen beskjed som du vil at jeg skal levere eller skal jeg be han ringe deg? Dette skjer av og til. Jeg bryr meg lite om det, er værre ting med dette vennskapet en som så liksom, men jeg er så jævla glad i gutten på bare 25år, som var alkoholiker når vi ble kjent og nå er mer opiatbruker og speedfreak.

Han ordnet absolutt alt for meg nårjeg var 170kg tung og nesten ikke klarte å luftehunden min selv, måtte ta firesittepauser på en kvarters tur. Så jeg tålerlitt dritt i vennskapet, for uten han haddejeg drept meg den gangen. Har nå gått ned 70kg til hundre kg blank. Takk gud, jesus,buddha og hvem faen som kan ha hjulpet meg ågå ned i vekt.

s
Sist endret av saviour; 6. mars 2020 kl. 06:27.
Sitat av saviour Vis innlegg
Faen meg skummelt å være i miljøet egentlig, en venn av meg skulle liksom bli knust kneskålene på nylig for 3000kr som han stjal i cash og speed. Det hele endte heldigvis med at baltreet blelagt vekk og de ga hverandre en klem og ble venner igjen. Skal møte begge to snart faktisk, de henger ilag igjen etter han som ble stjålet fra har kommet med ganske alvorlige trusler til meg i det siste, ikke mot meg men ot min beste venn pga han har aldri fast tlf nummer å få tak i han på, han bruker ofte min tlf.

Og jeg får til og med folksom sier på tlf hvem er det, du er ikke xxxxx..... Jeg svarer bare med nei, det er jeg ikke, men jeg er hans bestevenn og han låner min tlf av og til, er det noen beskjed som du vil at jeg skal levere eller skal jeg be han ringe deg? Dette skjer av og til. Jeg bryr meg lite om det, er værre ting med dette vennskapet en som så liksom, men jeg er så jævla glad i gutten på bare 25år, som var alkoholiker når vi ble kjent og nå er mer opiatbruker og speedfreak.

Han ordnet absolutt alt for meg nårjeg var 170kg tung og nesten ikke klarte å luftehunden min selv, måtte ta firesittepauser på en kvarters tur. Så jeg tålerlitt dritt i vennskapet, for uten han haddejeg drept meg den gangen. Har nå gått ned 70kg til hundre kg blank. Takk gud, jesus,buddha og hvem faen som kan ha hjulpet meg ågå ned i vekt.

s
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke å blande meg i trådens tematikk, men jeg må si jeg rådigger å lese alt du skriver Saviour. Du er så personlig, at det blir interesant og lese uansett hva du lirer av deg. Og på ditt beste skriver du og ganske godt. Jeg tror du kunne hatt potensiale til å gitt ut en bok med fortellinger om livet ditt. Det hadde blitt en bestselger. På meg virker du som et langt over gjennomsnittet bra menneske. Jeg håper bare virkelig du får roet ned rusbruken din. Varm klem.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Hvilket drap var det? Var det ikke det som skjedde i denne saken også?
Vis hele sitatet...
Dette skjedde ikke i Arna. Dette tok plass på bystasjonen om jeg husker riktig
En liten gjeld kan gnage så hardt at idioter vil sone tjue år i buret for å hevne den. Noen folk tenker ikke rasjonelt når de føler seg lurt, bland rus inn i bildet så får man hendelser som det her.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo ikke gjelda som er drapsårsak i sånne tilfeller. Men drapet skjer vel som oftest i rus hvor hensikten bare var å skremme så går noe skeis og man tenker ikke rasjonelt og rusen gir deg så mye adrenalin at du mister huet. Mange ganger i psykose (ofte fremkalt av rus). Det er grov psykiatri inne i bildet som er årsaken til drapene, ikke 5000 spenn. Ingen friske hadde drept for det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Flink jente
Ingulf's Avatar
Sitat av Alexed12 Vis innlegg
Dette skjedde ikke i Arna. Dette tok plass på bystasjonen om jeg husker riktig
Vis hele sitatet...
Det skjedde på hospitset i Møllendalsveien. De ble funnet i Arna, og de hadde en bevæpna aksjon og krimtekninsk undersøkelse av en kommunal boligblokk i Lonemarka i Arna.

Kjenner hun som ble drept og tre av de sikta i saken. Utrolig tragisk sak for både offerene og de sikta. Ut ifra det jeg har hørt så tror jeg de ble drept i affekt, og at gjerningsperson var veldig sint.

Bodde selv på det hospitset i møllendalsveien ett år før dette skjedde, så veldig ekket og tenke på. Utrolig tragisk hele saken, og det har definitivt påvirket meg i form av at jeg er blitt betraktlig mer paranoid og ikke leng
er vil oppholde meg på disse "vannhullene" hvor man finner mange rusmisbrukere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ingulf: Hvis du mener at det er trist at Kjellemann, sitter i fengsel må det være noe i veien med deg. Jeg bor i etasjen under og jeg håper både kjellemann og polakken råtner i fengselet. Greit nok at Silje var en fitte, men Kjell hadde ikke trengt å stabbe henne 37 ganger i trynet og å stikke en varm rettetang opp i fitten på henne for å fjerne spor etter å ha voldtatt henne, er så sykt at jeg håper han dør en vond og langsom død...
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ingulf Vis innlegg
Det skjedde på hospitset i Møllendalsveien. De ble funnet i Arna, og de hadde en bevæpna aksjon og krimtekninsk undersøkelse av en kommunal boligblokk i Lonemarka i Arna.

Kjenner hun som ble drept og tre av de sikta i saken. Utrolig tragisk sak for både offerene og de sikta. Ut ifra det jeg har hørt så tror jeg de ble drept i affekt, og at gjerningsperson var veldig sint.

Bodde selv på det hospitset i møllendalsveien ett år før dette skjedde, så veldig ekket og tenke på. Utrolig tragisk hele saken, og det har definitivt påvirket meg i form av at jeg er blitt betraktlig mer paranoid og ikke leng
er vil oppholde meg på disse "vannhullene" hvor man finner mange rusmisbrukere.
Vis hele sitatet...
Hvordan er voldtekt og kaldblodig maktdrap affekt???? Klart at det må ha vært sykt stemningsleie i sving men å kalle det gjort i affekt høres ut som at det ble gjort i forsvar eller uten noe valg og bagatelliserer den torturen med overlegg det var. Det er overhodet ikke synd på gjerningsmennene!

Å omtale offeret som en fitte er også så unødvendig, hvem russtukere er ikke det? Det gir ingen grunn eller forståelse for en sånn handling uansett.
Det var en eldre kar, en viss *****mann, som drepte dem for noe som beløper seg til en håndfull tusenlapper. Sant skal sies så var det de to ofrene som fremprovoserte det med lureri/svindelforsøk, uten at det på noen måte legitimerer grusomhetene. Langt ifra første voldsepisode vedkommende har stelt i stand og godt å vite at han neppe kommer tilbake til samfunnet.
Sist endret av Tøffetom; 3. juni 2020 kl. 21:18.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Affekt betyr ikke nødvendigvis at det er formildende, hverken semantisk eller juridisk.
Brukes vel for å karakterisere at gjerningsmannen var grepet av sterke følelser.
Som den typiske bruken "han drepte den utro kona si i affekt".
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Affekt betyr ikke nødvendigvis at det er formildende, hverken semantisk eller juridisk.
Brukes vel for å karakterisere at gjerningsmannen var grepet av sterke følelser.
Som den typiske bruken "han drepte den utro kona si i affekt".
Vis hele sitatet...
Det er jo formildende i forhold til overlagt drap. Men et affektdrap kan fortsatt være forsettelig, altså med vilje. Kjenner ikke detaljene i denne saken (heldigvis må jeg nesten si, skulle ønske jeg kunne u-lese det jeg har lest her), men hvis gjerningspersonene har hatt en viss tid til å tenke over at de drev med kom til å ende i drap, så er det ikke i affekt.
Sist endret av *pi; 3. juni 2020 kl. 22:30.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Derav "nødvendigvis"
Overlagt drap kan ikke begås i affekt.
Sitat av MultiPlokk Vis innlegg
Overlagt drap kan ikke begås i affekt.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Det var vel derfor folk reagerte på ordet affekt i denne saken.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei ingen fremprovoserer å bli voldtatt, mishandla og drept! Ta deg sammen Tøffetom!
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Affekt betyr ikke nødvendigvis at det er formildende, hverken semantisk eller juridisk.
Brukes vel for å karakterisere at gjerningsmannen var grepet av sterke følelser.
Som den typiske bruken "han drepte den utro kona si i affekt".
Vis hele sitatet...
Vil vel si at alle drap utenom de begått av psykopater, tildels soldater, og hitmen (som ofte er psykopater) er grepet av sterke følelser. Sinne, sorg, hevn, sjalusi, makt, status, adrenalin.. Jeg syns også det blir feil å omtale overlagte drap som dette som affekt drap, det bagatelliserer virkelig den grusomme handlingen. Vi sier ikke på folkemunne at Peder Madsen drepte i affekt selvom han var preget av sterke seksuelt opphissede følelser, og vi omtaler ikke gjengdrap på folkemunne som affektdrap fordi gjerningsmannen var sint, heller ikke partner drap som affektdrap når de var gjort med sterke følelser av makt og kontroll. Unntaket er type partnerdrap og drap det er gjort i selvforsvar eller etter lang tid med mishandling eller mobbing.


Håper de svina som var med på det råtner i fengsel eller blir knærta sjæl.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Affekt sier ikke noe om rettferdigheten til følelsene, nei.
Her roter du litt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil vel si at alle drap utenom de begått av psykopater, tildels soldater, og hitmen (som ofte er psykopater) er grepet av sterke følelser. Sinne, sorg, hevn, sjalusi, makt, status, adrenalin..
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke være begått i affekt selv om du føler sterkt. I affekt betyr litt enkelt at det skjedde "i øyeblikkets hete" og ikke etter å ha overveid det.

Jeg syns også det blir feil å omtale overlagte drap som dette som affekt drap, det bagatelliserer virkelig den grusomme handlingen. Vi sier ikke på folkemunne at Peder Madsen drepte i affekt selvom han var preget av sterke seksuelt opphissede følelser,
Vis hele sitatet...
Stemmer, overlagte drap er ikke affektdrap.

og vi omtaler ikke gjengdrap på folkemunne som affektdrap fordi gjerningsmannen var sint, heller ikke partner drap som affektdrap når de var gjort med sterke følelser av makt og kontroll.
Vis hele sitatet...
Ingenting som tilsier at gjeng- og partnerdrap ikke kan være begått i affekt.

Unntaket er type partnerdrap og drap det er gjort i selvforsvar eller etter lang tid med mishandling eller mobbing.
Vis hele sitatet...
Ingenting som tilsier at dette ikke kan være overlagt. Selvforsvar kommer uansett utenom.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er ein påstand eg har sett ein del gonger. Av og til dukker det opp påtale i saker som har eit slikt utgangspunkt - men omfanget er kun rykter i rusmiljø.

Og med all jævla respekt å melde så er ikkje det ei kjelde eg fester så jævla mykje lit til. Les gjennom forumet, så ser du kor forbanna mange rare rykter som svirrer i rusmiljøer, som åpenbart er feilaktige.
Vis hele sitatet...
Og jeg vet at det har skjedd i virkeligheten, et par ganger. Og jeg har knapt ferdes i de tunge miljøene.

Noen rykter skapes av kollektiv psykose og historiefortelling. Andre rykter skapes når sannheter avskrives fordi det ikke mulig å finne dokumentasjon på dem i Google.

Bare noen uker før jeg sa at nok var nok og dro i behandling mistet jeg en venninne til Judas.

Ingen prøver å etterforske disse hendelsene. Du kommenterer i neste tilsvar at "siden de har avdekket noen tilfeller, må det nødvendigvis etterforskes".

Er du så arrogant at du ikke ser den åpenbare feilslutningen? At det faktisk avdekkes judaser, til tross for at det normalt sett ikke etterforskes, sier nettopp noe om hvor utbredt fenomenet er.

Mener ikke å være kvass, men det er forbanna respektløst å komme her og si at den sannsynligvis mest utbredte drapsformen i Norge er rykter og bullshit fra narkiser som uansett ikke har rot i virkeligheten.
Sist endret av Tøffetom; 4. juni 2020 kl. 00:05.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Den mest utbredte drapsformen, som i den som skjer oftest?