Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2819
Hei,

Jeg går VG4 påbygg (voksenopplæring) i år for og få generell studiekompetanse i år 2019/2020.

Studiet jeg vil inn på krever generell studiekompetanse + R1 matte. Vi har kun 1P-Y og 2P-Y matte, det er ikke mulig å velge realfag eller hva det heter.

Så da blir det jo og ta R1 som privatist etter jeg er ferdig med påbygg i Juni 2020.

Tenker og først bruke 1-1.5 mnd på T1 matte på egenhånd så jeg får det grunnleggende for og klare R1 matten, så tenker jeg og bruke ish 3 mnd på å lese R1 matte på egenhånd før jeg tar eksamenen som privatist.

MEN... Her kommer jo det kjedelige, da må jeg vente eeeeenda et år før jeg kan søke meg inn på studie jeg vil gå, altså ikke 2020/2021 som jeg hadde håpet på, men 2021/2022 blir det...

Er det noen som vet om det er mulig og for eks søke seg inn på et studie som krever R1 matte, men ta R1 matten underveis? Eller MÅ jeg da virkelig vente enda et år før jeg får søkt meg inn dit?

Om noen lurer så er det Informatikk det er snakk om

Før noen sier det. Ja jeg KAN jo selvfølgelig ta R1 matte som privatist i år SAMTIDIG som jeg går påbygg, men det blir for mye for meg. Har nok med 3 år norsk på 1 år osv... Klarer ikke ta R1 samtidig som jeg går påbygg (tror jeg)
Sist endret av tooschool4cool; 5. oktober 2019 kl. 08:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spørs hvilken utdanning du vil inn på, men en god del utdanningssteder tilbyr forkurs for ingeniører/realfagskurs som er myntet på elever som har GSK, men mangler ett eller flere realfag.
Disse pleier å gå over sommeren og gir deg studierett såfremt du består disse.
Forkurs ingeniør
Tresemesterordning
Sist endret av Bill_Gates; 5. oktober 2019 kl. 09:52.