Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 9697
Hei dere nå er det lenge siden jeg har vært aktiv her og tenkte å komme med en oppdatering på min situasjon.

som noen sikkert veit har jeg vært hekta på opiater nå i et par år, i all hovedsak Dolcontin. det siste året har jeg brukt 400-600mg IV gjerne med 1-2 mg Xanor blandet i hver smell. Jeg har visst lenge at jeg trenger hjelp men i og med at jeg har følt på veldig stor skam i forhold til familie har jeg ikke klart å fortelle om mitt misbruk og da har jeg heller ikke tatt skrittet til å be om hjelp. Veldig dumt.

For ca 3 måneder siden fant min far brukerutstyr i bilen min, dette skulle vise seg å bli min redning.
Etter å ha blitt konfrontert med dette ble jeg utrolig lettet, jeg knakk sammen og la alle kortene på bordet og fortalte at jeg trenger hjelp, det hadde gått for langt.

Deretter var det bare å ta kontakt med fastlegen som henviste meg til st. Olavs, der en overlege på Trondheimsklinikken henviste meg videre til en avrusningsenhet i Trondheim med videre behandling innenfor Tyrili stiftelsen etter endt avrusning.
Problemet var at jeg ikke fikk plass før desember, og hva i alle dager skulle jeg gjøre i 3 måneder når motivasjonen min nå var på topp? skulle jeg fortsette å selge narkotika for å finansiere bruket mitt? selge gatemagasin? nei, jeg trengte hjelp der og da så løsningen ble at fastlegen min foreskrev 300mg Dolcontin i døgnet til meg.

Etter å ha stått på 300mg i noen måneder (og det har jeg faktisk klart meg på, litt benzo og IV bruk innimellom) fikk jeg plutselig plass på avrusningsenheten for ca en og en halv uke siden. Jeg møtte opp så motivert som man kan bli og la en nedtrappingsplan med en lege. I dag står jeg på 20mg Dolcontin (oralt) har trappet ned ca 30mg hver dag og måldosen 0mg kommer jeg til å nå innen få dager, GUD som jeg gleder meg til å komme helt av.

Avrusningen går faktisk over all forventning, mye sitter selfølgelig mellom øra.
Abstinensene som har vært verst for meg er:
-gåen termostat (kaldt eller varmt om hverandre)
-sterke magesmerter
-veldig lite eller ingen søvn (kanskje 2 timer i døgnet)
men med god motivasjon er dette tålelig, alternativet er verre.

Jeg takker fastlegen min og teamet her på avrusningsenheten for knall god hjelp, som jeg ikke kunne vært foruten. Nå ser jeg virkelig fram til å bli helt frisk og det blir jeg nok innen noen uker nå.

Til slutt vil jeg oppfordre alle som ønsker hjelp om å be om det og ikke la en evt skam/ skyldfølelse stå i veien. Livet ditt er verdt for mye til å la det gå til grunne for dèt. Takk.
Bra jobba! Lykke til videre !
Du har en fastlege som de aller fleste bare kunne drømt om.

Du er veldig heldig.Mange som skammkjører seg totalt når de har fått innkallelsedatoen sin.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjempe bra! Stå på videre!
Var selv på tyrili høvringen veldig bra plass ikke sikkert du kommer der men alle plasser har noe av det samme behandling.

Bare ta deg selv og behandlingen seriøst så kommer du ganske langt.

Edit: LYKKE TIL!
Sist endret av K-9; 20. november 2018 kl. 23:46.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for kp og lykkeønskinger, settes pris på.

Jeg er helt av, avlevert rene prøver og kommet meg i langtidsbehandling. Formen er på topp, har ikke vært så frisk og rask på mange år har også begynt å trene igjen. Eneste jeg merker noe til er at jeg er jævli emosjonell men synes faktisk det bare er digg å kunne kjenne på følelser igjen, litt flaut at jeg begynte å grine når jeg så Khloe Kardashian føde på tv da haha, samme med Johaug dokumentaren som gikk på tv2 i kveld om comebacket hennes men jeg finner ekstrem glede i alt og det er så sinnsykt ubeskrivelig digg å være nykter å ferdig med opioder Aldri mer!!*knockknock*
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan går det med deg?
fesk_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Vilikke Vis innlegg
Hvordan går det med deg?
Vis hele sitatet...
det går veldig bra, helt frisk og begynt å trene igjen, tar opp noen fag for å forbedre karakterene, gått opp 11Kg søvnen er tilbake, livet SMILER (: (:
Gratulerer! Glad på dine vegne.
Stå på!
Bra jobba!
Fy fader! Stolt av deg mann !
Veldig flott å høre at ting ordnet seg!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
fesk_'s Avatar
Trådstarter
Hei dere, liten oppdatering

Vært nykter i 6 mnd nå. Hadde eksamen i forrige uke som gikk knallbra, søkt meg på almenn påbygg til høsten og drømmen er å studere til neste år. Ellers så har jeg fått meg leilighet igjen, er mye hjemme på botrening og har knallbra rusmestring, skal ikke tilbake til det livet. Jobber mye med psykolog for å få sortert de øvrige psykiske plagene. Utrolig kult å få tak på livet igjen med sunne interesser, mål og et rusfritt nettverk.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av fesk_ Vis innlegg
Hei dere, liten oppdatering

Vært nykter i 6 mnd nå. Hadde eksamen i forrige uke som gikk knallbra, søkt meg på almenn påbygg til høsten og drømmen er å studere til neste år. Ellers så har jeg fått meg leilighet igjen, er mye hjemme på botrening og har knallbra rusmestring, skal ikke tilbake til det livet. Jobber mye med psykolog for å få sortert de øvrige psykiske plagene. Utrolig kult å få tak på livet igjen med sunne interesser, mål og et rusfritt nettverk.
Vis hele sitatet...
Gartulerer
Hvordan går det med deg nå, kjenner du noe sug avogtil eller er det borte?
Så flink du er! Masse lykke til til deg, hold oss oppdatert!
Jeg ser siste svar i tråden er fra juni 2019...Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går nå godeste trådstarter
Tror ikke det går så sabla bra. Han postet dette for tre uker siden:

Sitat av fesk_ Vis innlegg
møtte en lur kar i helga, du veit, en slik en med buff på hode, raske briller og fulldempa sykkel til 40k (trondheims sikreste vårtegn) fikk 6 stk tramadol 50mg og 6 stk nobligan 300mg av ham og ifølge han var den optimale rusdosen en tramadol og en nobligan evt to tramadol og nobligan, ikke ville jeg bare bli frisk (han veit jeg bruker dolcontin og heroin) men skikkelig stein også, er det noe i dette eller har jeg blitt «lurt»
Vis hele sitatet...