Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 7003
Jeg opplevde noe så sykt shady idag at jeg må høre om noen hær skjønner hva som hente.
Jeg sitter hos en kompis, vi kaller han Knut, kjenner han ikke noe godt, vi sitter å røyker også sier knut at det kommer en til på besøk, greit nokk tenkte jeg.

Det er i narkomiljøet vi befinner oss, se for deg en liten 3roms narko leilighet.

Så kommer han fyren inn og jeg merker fort at han ikke er genuin, han løyg og prata så mye piss at jeg ble rett og slett forfær.

Jaja, det er mange blomster i guds hage tenkte jeg men jeg er konfliktshy og forholdsvis rolig av meg så jeg sier ingenting, men, jeg tar alt han sier med fem teskje salt.

Uansett de bynner å prate om forbrukslån, men jeg plukka fort opp på at nå var det noe med begge to. Knut å kompssen prata egenklig ikke om lån, de prata vagt og veldig merkelig, jeg forsto det som at de prater i koder, altså "banken" er en person og "lån" er kode for noe annet for eksempel.

Så! Kommer det jeg virkelig lurer på, de bynte og skulle vise meg " hemmelige koder" for og taste in på telefonen(for eksempel ring ##48# for og sikkre at mobilen ikke blir avlyttet )

Nå blir det skikkelig interessant tenkte jeg, de oppfordrer meg aldri direkte til og taste inn disse kodene de prater om men det er smertefullt åpenbart at det er det som er målet med hele denne utrolige merkelige samtalen er, så jeg heiv litt agn på kroken og sa " kult ska jeg prøve å skrive de inn på min tellefon?" Og måten kompissen til knut reagerte på var nesten komisk, han sier "ja... Kansje prøv det" men ja kom ut litt for fort og høyt at han måtte viskre kansje prøv det fordi det ble litt klein atmosfere. Han hadde veldig løst til at jeg skulle taste inn disse kodene viser det seg.

Nå tar knut opp mobilen og finner fram Imei koden på mobilen sin( jeg tror det va Imei/emai? og sim) usikker på hvilken kode det er og hva de betyr men han gjørr dette på en så merkelig måte, det virker som han egenklig prøver og få meg til å vise disse kodene til dem. Men de legger alt fram så merkelig at jeg tror jeg er i en Adam Sandler film.

Var jeg nettop med de to verste undercover politimenn i historien? Noen som vet hva disse kodene er og hva noen kan gjøre med demm?

Har noen opplevd dette før?
Blomzterkasse
Hvorfor gidder du og være et sted du ikke er komfortabel. Ja jeg vet. Rus. Men om to narkiser får tak i imei nr mitt tviler jeg på noe gale skjer. Teleoperatører bruker det nr for å for eksempel registrering av et som kort til et nummer. Så for å aktivere som nr bla bla til tlf nr bla bla.
åja, jeg var aldri ukomfortabel, tvert imot, jeg synes det var svert stimulerende og veldig intresant og finne ut hva de egentlig prøvde og si til meg fordi det var så tydelig noe muffins, det var alstå en så merkelig situajon. jeg er ikke sikker på om kompisen til knut brukte narkotika

Hvorfor vil noen ha emai nummeret mitt og skrive inn en merkelig kode på tellefonen min?
Sist endret av Knarkellerknips; 29. mai 2018 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det høres ut som helt drøy paranoia. Har du vært noen dager våken på amfetamin?

For all del, ikke så usannsynlig at de var ute etter imei'en din. Men undercover snut? Og hva gjør din imei så attraktiv?

Når man oppfatter andres samtaler som kodespråk så har det som regel gått en sikring. Sorry kompis, men det her er symptomer på psykose.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Næh, snuten opererer ikke slik. Kanskje det var noe shady med dem, prøvde seg på en hustle eller noe sånt. Det veit du best selv.
Høres ut som alle lever i sin egen fantasi verden.
Ser ut som om det kan finnes noen slike IMEI kider, men dette kan jeg lite om:

http://imeis.biz/site/services/IMEI
Hvor lenge har dere vært våken??
Det finnes et par slike koder til diverse telefoner for å komme inn på menyer man vanligvis ikke har tilgang til.

*#06# Feks viser IMEI nummer. (android)
#31# skjult nummer med *31# for å slå det av igjen.

Det er visst 110 forskjellige til android.
http://joyofandroid.com/android-secr...dialler-codes/

Litt mindre til iphone
https://techviral.net/best-iphone-secret-codes/

Men finger ingenting om akkurat ##48#
Virker som du bare er paranoid. Tror ikke de får gjort stort med IMEI nummeret ditt.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde en kompis som også påsto at hvor mange siffer du hadde i imei nummeret skulle vise om du ble avlyttet eller ikke. Dette er mange år siden. Høres ut som en røverhistorie som har spredd seg. Eneste "nyttige" kode er som nevnt #31# for skjult nummer
Politiet går ikke undercover I en lite knarkerleilighet eller undercover for å buste noen små knarkere som dere. De har større fisk å bruke slike ressurser på. Avlytting av telefon skjer heller ikke før du gjør noe med en strafferamme på xx år, som vil si mer enn noen gram med dårlig pepper.
Var ikke ruset selv, hadde nettop stått opp. Å er ikke noen småknarker. Var ikke paranoid eller ukomfortabel. Disse gutta ville ha tak på imei nummeret mitt og de ville vite hvor jeg bodde. Hva kan man gjøre med et imei nummer? Og sim nummer. Lite sannsynlig at de var politi men ikke usannsynlig at de jobba med politiet

Har bytta tellefon å flytter idag for og være sikker.
Sist endret av Knarkellerknips; 31. mai 2018 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er på tur.

"Ikke usannsynlig at de jobba med politiet". "Bytta tlf".
Paranoia. Og du henger med knarkere, selvfølgelig er dere rusa. I de miljøene der florerer det med rare samtaler, påfunn og faenskap.

Hvis du hadde vært på radaren til politiet hadde de hanket deg inn, kommet på døren din, ringt deg, et eller annet. Hva faen?
Vi lever ikke i en film. Voks opp.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det virkelig så lite som skal til før du flytter? Ikke vær svak mann.
Du kan ta det helt med ro.
Eneste IMEI egentlig blir brukt til, det er å rapportere en telefon som blir mistet eller stjålet slik at den kan bli låst.
IMEI nummeret er låst til telefonen og viser at den telefonen er akkurat den telefonen.

Ingen vil få brukt IMEI nummeret ditt til noe kriminelt, oppsporing eller lignende.
Lurt å flytte på seg nå å da. Kan ikke skade med ny tellefon heller.
Kan jo ikke skade. Hvem vet hva de typene pønsker på.
Sitat av Soletti Vis innlegg
Eneste IMEI egentlig blir brukt til, det er å rapportere en telefon som blir mistet eller stjålet slik at den kan bli låst.
IMEI nummeret er låst til telefonen og viser at den telefonen er akkurat den telefonen.

Ingen vil få brukt IMEI nummeret ditt til noe kriminelt, oppsporing eller lignende.
Vis hele sitatet...

Evt kloning av IMEI. Tidligere i Nokia tiden så var det mulig å via datakabel'n endre IMEI nummer på telefonen. Om en kloner IMEI så kan det jo skape litt kaos vel?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Evt kloning av IMEI. Tidligere i Nokia tiden så var det mulig å via datakabel'n endre IMEI nummer på telefonen. Om en kloner IMEI så kan det jo skape litt kaos vel?
Vis hele sitatet...
Altså, om du kloner et IMEI nummer, så vil du sitte med akkurat det samme du gjør uten å ha klonet det. Et IMEI nummer du ikke får gjort noe som helst med.
Du er også nødt til å ha fysisk tilgang til simkortet for å klone det.
IMEI er hardkodet inn i softwaren til telefonen nettopp for å forhindre tyveri.
Så om noen stjeler en telefon og den blir rapportert med IMEI nummer, så er den ubrukelig uansett om du endrer simkort.

Endring av IMEI kan føre til skader på telefonen (den kan slutte å fungere) og er ikke mulig uten en jailbreak.

Eneste nummer du får gjort skade med er IMSI og/eller ICCID.
Omg..
Wake the fuck up! I det minste få dere noe søvn først!
Som alle andre påpeker, høres ut som tidenes noia.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Rene skrekkfilmen. Filmatiser!
Anonym bruker
"Varsom Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sett utenifra:

Du er i en situasjon du åpenbart trenger hjelp, min første tanke etter og ha lest hva du skriver er at du er i en mild psykose. Jeg ber deg om og søke hjelp før dette utfaller seg til noe som kan bli farlig for omgivelsene dine, om ikke for din egen del så gjør det for samfunnet sin skyld.
Litt artig at innlegget mitt ble slettet, men, høres ut som de fucker med deg kompis.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ridge Vis innlegg
Litt artig at innlegget mitt ble slettet, men, høres ut som de fucker med deg kompis.
Vis hele sitatet...
Det var fordi det var et uinteressant off-topic utsagn.

Til temaet: Det her er jo ting vi var fascinert av som 14-åringer når de første mobiltelefonene ble allemannseie. Man har diverse service-koder som kan få frem diverse informasjon og statistikk fra telefonen.

Det her var rett å slett to uvitende folk som bare fjaset med telefonene sine og du ble interessert. De hadde ikke kunnet gjøre noe med telefonen din, foruten om du hadde latt de holde på med den uten oppsyn: Det tar tid å legge inn overvåknings-apper o.l.