Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2484
Hallo.

Det har seg sånn at jeg har mistet førerkortet i en lasermåling.
Der ble jeg tatt i 74 i en 60 sone, hvor jeg hadde 4 prikker fra før og var innafor prøvetid. Det jeg gjorde på stedet, var å følge trafikken siden jeg ikke hadde lagt merke til 60-sone skiltet.

Siden jeg var samarbeidsvillig, fikk jeg strafferabatt.
Grunnet dette fikk jeg 6mnd. utsettelse og 2900 i bot (istede for 3500).

Hva skjer om jeg ikke godtar tap av førerrett og lar dette gå til "tingretten for forenklet rettergang"? Vil dette koste meg noe evt.?

Takker for seriøse svar.
Vil jo selvfølgelig koste deg saksomkostninger om du taper på noen tusen kroner.
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Er det type 1500 kroner eller 4-5000 kroner?
Tror du at det hjelper om du tar saken din til tingretten?
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Som jeg har skjønt blir saken tatt opp til ny vurdering? Føler liksom ikke jeg har blitt hørt eller fått noe strafferabatt som de lovet. (Hva er 600 kroner kontra en måned med kjøring? f.eks) Det er jo en viss sjans for å få ned ventetiden?

Har også pratet med juristen som hadde min sak, og han ba meg sende en mail med klage, som jeg gjorde. Har ikke fått svar på denne, så jeg har sendt en forespørsel til på min forrige mail, som jeg heller ikke får svar på.
Sist endret av FlipWare; 1. april 2014 kl. 19:12.
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Som jeg har skjønt blir saken tatt opp til ny vurdering? Føler liksom ikke jeg har blitt hørt eller fått noe strafferabatt som de lovet. (Hva er 600 kroner kontra en måned med kjøring? f.eks) Det er jo en viss sjans for å få ned ventetiden?

Har også pratet med juristen som hadde min sak, og han ba meg sende en mail med klage, som jeg gjorde. Har ikke fått svar på denne, så jeg har sendt en forespørsel til på min forrige mail, som jeg heller ikke får svar på.
Vis hele sitatet...
For å være ærlig, her har du ingen sjangs, og det vil være tap å kaste bort mer penger på retten. At du ikke så skilt med ny fartsbegrensning er ditt problem, da det er din plikt som fører å følge med på skiltene.
Det at du i tillegg har 4 prikker ifra før tilsier at du har en dårlig holdning i forhold til det å kjøre bil. Det er slik en rettslig instans vil tolke det. Hvor enn mye du føler du ikke er blitt hørt, så sier handlingene sitt.
Sist endret av Dice; 1. april 2014 kl. 19:20.
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Da er jo igrunn det greit. Da tror jeg at jeg godtar og venter istede for og bruke mer energi på detta.
Kjøper båt istede
Unlicensed Surgeon
Du kommer nok ingen vei med å trekke tilbake samtykket om førerkortbeslag, ta dette til tingretten (da forsvinner strafferabatten), eller andre "kreative" måter (personlig erfaring).

Ut av nyserighet, hvor ble du tatt?
Hadde retten vært mor/far din hadde du nok fått den velkjente setningen "om du ser fem stykk hoppe fra brua, hadde du hoppa etter?"
Du har jo ingen sak i det hele tatt. Verdens billigste unnskyldning at du "ikke hadde lagt merke til 60-sone skiltet". I og med at du har fire prikker fra før og er under prøvetid er det kanskje like greit at du er fotgjenger.
All den tid inndragelse av kjøreretten ikke er en straffereaksjon, men kun fordi du har vist du ikke er skikket tikke å føre motorvogn kan du ikke få rabatt på denne. Er i allefall den forklaringen jeg fikk av en dommer en gang i tiden..