Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 977
Hei!
Nyrlig diagnostisert ADD(ADHD PI)
Har ytret ønske om oppstart av medisinering til psykolog.
Aner ikke hvilket preparat jeg får og nårtid jeg får det..

Er det noen som har erfaringer med medisinering av ADD/ADHD?
Erfaringer med hvordan psykiatere ser på medisinering av ADD/ADHD?

Var det mye pes fra psykologen/psykiateren angående oppstart av medisinering? skepsis osv..

Sleng opp av mulig relevant info !
Kule erfaringer hadde og vert morro å lese!
La åss skravvle litt!
Anonym bruker
"Uvøren Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sorry hakke no kult å komme med, men hvor lang tid tok utredningen din?
Hvor mange ganger måtte du inn til psykiater før du fikk diagnosen og du kunne begynne medisinering?

Blir det kontinuerlig oppfølging av psykiater og helsesjekk fremover, eller er du "on your own" nå?

Takk for svar!
Trådstarter
11 3
det tok 4 dager, over ca. 3 uker =) totalt ca 12 timer
ikke lang tid altså
det ble nesten med en gang aktuelt med medisinering.
startet psykoedukasjon og plagdes med å følge med på den, å da ble medisinering aktuellt.
skal og ha kognitiv adferdsterapi. den sammen med medikamentell behandlig skal være besst(om man kan følge med å bruke det man lærer)
er ikke on my own nei, men mye står på eget initiativ !!
er det mere du lurer på kan jeg gjerne svare!

Takk for svaret!
Begynte utredning for ad hd i dag selv, altså gikk igjennom flere skjemaer med psykolog og psykiater.
Er veldig nysgjerrig på hva som kommer etter det i utredningen og om du har noen tips iforhold til hvilke utfordninger jeg bør legge vekt på fremover i utredningen for å få medisin og hva som kommer etter skjemaene i utredningsprosessen.

Medisinene man som oftest får er vel enten ritalin(hurtigvirkende) og concerta (langtidsvirkende).
Virkestoffet er vel ett stimulant(metylfenidat) som i store doser kan gi lignende effekt som amfetamin.

Går allerede på 60 mg oksykodon om døgnet, mulig det kommer i veien for at jeg får medisin for ad hd i tillegg. Det skal sies at jeg nylig trappet ned 60 mg Valium(diazepam) og 5 mg mogadon (nitrazepam) pr døgn og er nå "benzofri". Noen som har erfaring rundt dette?
Trådstarter
11 3
Etter skjemaene kommer testene
reaksjonstest der du skal trykke på space på datamaskinen på alle bokstaver for uten om "X" så raskt du kan når de kommer opp på skjermen
det er for å se hvor lenge du klarer å holde deg fokusert. testen varer i 15 minutter
Etter det skal du svare på alle spørsmålene i en test som heter DIVA 2.0
Der er det spørsmål om barndom osv.
Etter det skal du ha en evnetest
Den tar ca 5 timer
den skjekker din EQ, IQ på alle områder.
Det går på tid i tillegg.
Det og for å se hvordan ditt fokus er.

det vanlige resultatet er høy evnescore på EQ og IQ
Men at du bare gjorde det bra de første minuttene på hver test fordi dagdrømming startet.

Strattera kan bli førstevalget.
Det kan hende du blir bedt om å holde deg tørr fra oksy. da den kan forstyrre testene.
det er faktisk et krav mener jeg(ikke 100% sikker) !

Gratulerer med din benzofrihet!
Har og selv sluttet etter 4 år på Valium og Mogadon så jeg kan tenke meg til hva du har vert igjennom!

En av grunnene til at du liker oksy kan være ADD/ADHD..
kan utdype alle aspekter av svaret mitt, bare spør
=)