Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6224
Hei.

Bare lurer litt på lover og reguleringer rundt "falske alarm" klistermerker for hjemmet ditt.

Slik jeg forstår det, så er det ikke ulovlig hvis man har et falskt navn, og logoen ikke er kopiert, ta feks sector alarm --> sektorr alarm = da er det lovlig?

Hvis man kopierer sector alarm sine klister er det jo ulovlig, men om man lager et lignende dette:

http://i58.tinypic.com/zjvx91.jpg

Så skal det være lovlig? Diksuter og del bilder!
Sist endret av AnonXz; 23. februar 2014 kl. 17:12.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ville kuttet ut Sektor isåfal, og bare hatt "Alarm" Og en random logo(noe ala den du har) Hvis ikke blir det bare for mye ripoff. Ville vært mer redd for et "ukjent" alarmmerke, enn en kopi av et anerkjent.
AnonXz's Avatar
Trådstarter
31 4
Hmm må si meg enig der. Takker for svar, og da er det vertfakll ingen kopi:P

Noe like this? http://i62.tinypic.com/2mgwh1.jpg

Om noen trenger originalen og hjelp til printer settings, bare ta kontakt!
Sist endret av AnonXz; 23. februar 2014 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ikke ulovlig å ha ekte sector merker på huset/leiligheten, så bare å kjøre på det!
Sitat av Dice Vis innlegg
Det er ikke ulovlig å ha ekte sector merker på huset/leiligheten, så bare å kjøre på det!
Vis hele sitatet...
Nei jeg tenkte litt på det, hvorfor skulle det være ulovlig? Jeg skjønner at de hadde følt seg snytt, men sånn juridisk sett, er det noe de kan ta deg på?
Sitat av Goofygutt Vis innlegg
Nei jeg tenkte litt på det, hvorfor skulle det være ulovlig? Jeg skjønner at de hadde følt seg snytt, men sånn juridisk sett, er det noe de kan ta deg på?
Vis hele sitatet...
Nope.
På de originale klistremerkene står det derimot at merket er firmaets eiendom, som betyr at de kan komme å fjerne det. Dette skjer jo aldri på hus som ikke har alarm men oblater, eller når du har laget dem selv f.eks.

edit: At det faktisk ikke er en lov de kan ta deg på kan jeg ikke si 100%, men de kommer aldri til å gjøre noe mer med det. Står flust av hus rundt omkring med merker hvor det ikke er alarm.
Sist endret av Dice; 23. februar 2014 kl. 19:47.