Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2010
Hvis jeg tar en valium i kveld, pisser jeg rent på mandag/tirsdag?
Neppe. Diazepam (virkestoffet i Valium) har en halveringstid på rundt 40-60 timer, og en av de aktive metabolittene nordiazepam har dobbel så lang halveringstid.
Nei det gjør du nok ikke. Diazepam har som Mexxy sier en svært lang halveringstid, det kan spores opptil 2 uker afaik. Du hadde nok testet positivt uansett hvilken benzo det hadde vært om du skulle ta prøven på mandag/tirsdag
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Du hadde nok testet positivt uansett hvilken benzo det hadde vært om du skulle ta prøven på mandag/tirsdag
Vis hele sitatet...
Sobril (oksazepam) og Xanor (alprazolam) hadde gått fint ved en enkel dosering.
Takk for svar folkens
Valium og pisseprøver er en dårlig kombinasjon, syv uker pisset jeg positivt etter en benzo-session.
Sjønner, så 1stk 5mg valium kan gi utslag på prøven i 2 uker, uansett om jeg ikke har spist det på et halvt år ++?
Sitat av Makkafisn Vis innlegg
Sjønner, så 1stk 5mg valium kan gi utslag på prøven i 2 uker, uansett om jeg ikke har spist det på et halvt år ++?
Vis hele sitatet...
Jepp, la meg forklare hvorfor.
Halveringstid. La oss si at du tar 10 mg av noe, og det middelet har en halveringstid på 24 timer. Da betyr det at du ett døgn etter inntaket har 5 mg i kroppen din. To døgn etter inntak har du 2,5 mg. Tre døgn etter har du 1,25 mg i kroppen...

5 mg Valium og 52 timers halveringstid (Jeg vet ikke hvorfor jeg sier 52, kanskje jeg leste det i felleskatalogen? Det er uansett 40-60 timer). Du regner vel det ut selv.
I tillegg til Valium (Altså Diazepam), så skiller kroppen din ut såkalte metabolitter i urinen. Enkelte av disse metabolittene har mye lengre halveringstid enn Valium med sine 52 timer. Det er disse metabolittene som gir utslag på urinprøven.
Sist endret av HighAtBirth; 7. april 2016 kl. 19:27.
Takk man