Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2651
Noen som vil dele erfaringer om hvordan oppnå best mulig ruseffekt, når det kommer til å ta legemidler på tom mage eller med litt mat innabords?
På de fleste stoffer vil biotilgjengeligheten øke, samt hastigheten ved opptak øke på tom mage. Det er tommelfingerregelen på de stoffene der forskning rundt det ikke er tilgjengelig. Ellers er det kanskje noen som fungerer bedre med mat i magen, men da isåfall hvilken mat? Vet at visse typer juice kan øke ruseffekten på visse stoffer. Visse stoffer påvirker kroppen på slik en måte at en bør ha mat i magen for å ikke bli kvalm, og andre gjør det motsatte. Du bruker ordet legemidler, der er det nesten garantert forskning på det meste av det kjente.
Grapefrukt juice kan øke mengden av rusgivende stoff i blodet, som kodein for eksempel.
Jeg ville tatt alle legemiddler på tom mage dersom jeg var ute etter rus. Noen legemiddler er merket med: bør tas sammen med mat, dette fordi de kan være særlig sterke for magen. Etter min mening utsetter du deg for større risiko ved å ruse deg enn å ikke ta hensyn til det som står i " bruksanvisningen" til legemiddelet.
Klem fra Betty
Sitat av Mystery Vis innlegg
Noen som vil dele erfaringer om hvordan oppnå best mulig ruseffekt, når det kommer til å ta legemidler på tom mage eller med litt mat innabords?
Vis hele sitatet...
For pot/hasj. Spis det! Det blir ektremt potent, kok det inn med vann og smør å sil ut vannet når smøret er stivnet IKKE glem å steke hasjen i ovnen først, HUSKER IKKE OM DETTE GJELDER POT OGSÅ. Stek en halv time og kok det i 6 timer, la det simre på laveste varme. Dette er for hasj. går ikke veldig i dybde her for det gidder jeg ikke. Men let litt på youtube å du vil finne noen gode forslag der. Det var der jeg lærte alt. La meg si deg, jeg har aldrig hatt en så potent opplevelse med marijuana noengang tidligere eller etterpå å dette var gjennomsnitlig hasj. Tro meg DETTE FUNKER

Det går greit å bare styrte smøret når du er ferdig men det er det ekleste jeg noengang har gjort, det er mange enkle kaker, noen med kun 3 ingredienser som smaker ganske ålreit. Men pass på å ikke bruke for mye smør ettersom det for kan bli for mye å blande inn i en kake. Selv brukte jeg 2-3 gram.

BTW. Smøret må kjøles for å stivne
Sist endret av AriNord; 23. februar 2016 kl. 13:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mystery's Avatar
Trådstarter
De tingene jeg har tilgang på, der står det i "bruksanvisningen" at man kan ta det med eller uten mat
Nå tenkte jeg ikke bare på legemidler, med rusmidler generelt. Dumt ordvalg av meg.
Når det gjelder legemidler så står det også at man ikke skal skyte de, men noen velger det også for å få en bedre rusopplevelse.
Det er utrolig dumt å skyte legemidler, jeg tenker først og fremst på tabeletter. De er laget for at en skal få riktig dose av virkestoffet dersom en tar dem oralt, altså gjennom munnen.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Det er utrolig dumt å skyte legemidler, jeg tenker først og fremst på tabeletter. De er laget for at en skal få riktig dose av virkestoffet dersom en tar dem oralt, altså gjennom munnen.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
For og ikke glemme alle bindemidlene og de mindre partiklene som lett glir igjennom et bomullsfilter og tetter små blodårer i lungene.
Mystery's Avatar
Trådstarter
Jeg skyter ikke tabletter eller noe annet, alle bindemidlene skremmer meg vekk fra det. Uansett så ser jeg ikke ned på de som gjør det heller.
Vel, på f eks Imovane står det at den IKKE skal tas sammen med grapefruktjuice. Men det er fordi juicen kan potensiere stoffet, så vil du ha rus er det selvfølgelig nettopp det du bør gjøre. Pleier ofte å skylle ned imovanen med grapefruktjuice jeg, vil jo ha max effekt (men for å sove altså, ruser meg aldri på det)

Har ellers tatt medisiner som skal tas sammen med fett ellers blir de ikke tatt opp, som ikke skal tas sammen med melk, osv. Men det gjaldt legemidler helt uten ruspotensiale.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Benso har jo best biotillgenlighet oralt. Bare legg under tunga eller svelg, beroende på vilken typ av benso.

Diverse pix som f.eks. oxy kan gott plugges rektalt isteden for oralt bruk, hvis du virkelig vill få deg en kick.