Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  99 9683
Sitat av grims Vis innlegg
Den fyren er en ren idiot... nuff said
Vis hele sitatet...
Sett en del dayZ videoer av han, en typisk youtuber. 14 år gammel, oppfører seg som en kid hele tiden. Fanboy, sliter med å ta til seg harde fakta.

Sitat av Benjy Vis innlegg
kjøpte det i går spillte alfa. ganske morro når du finner våpen. selv om jeg har spillt ufattelig mye dayZ skal jeg si dette kan det bli noe av Som slappfisk sier her allt dette er sant men det er jo Alfa så vi får se når det kommer beta blir kanskje et OK spill ut av dette
Vis hele sitatet...
Så du har funnet våpen? Noen tips på hvordan du kom deg inn i våpenspawnet? prøvd å komme inn det 5-6 ganger med 3 andre kompiser, ble voldtatt alle gangene av folk med våpen.. hehe
Synes spillet er veldig bra, men det er såklart litt uferdig, men hva kan man forvente?
Er jo i alpha.
Sitat av Slappfisk Vis innlegg
Spillet virker veldig uferdig enda, men absolutt ikke like uferdig som dayZ.

*snip*
Vis hele sitatet...
Uh, resten av forklaringen din tilsier jo at WarZ for øyeblikket er umulig å spille. Umulig å få våpen, lang respawn, dårlige byer, sugen grafikk, busker som forsvinner, lite map, beveger deg sakte, dårlige lydkvalitet.

Og du sier at DayZ ligger enda lenger bak?
DayZ kan du iallefall spille.
Sist endret av Bombasa; 23. oktober 2012 kl. 11:18.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Uh, resten av forklaringen din tilsier jo at WarZ for øyeblikket er umulig å spille. Umulig å få våpen, lang respawn, dårlige byer, sugen grafikk, busker som forsvinner, lite map, beveger deg sakte, dårlige lydkvalitet.

Og du sier at DayZ ligger enda lenger bak?
DayZ kan du iallefall spille.
Vis hele sitatet...
Joda... ja... Ble litt feil, dayZ kan man spille, riktig. Men jeg får en langt mer uferdig følelse av å spille dayZ, grunnet at absolutt ALT i spillet er bugga, hvis du kommer på en eneste ting som ikke er bugga i det spillet/modden så er du utrolig flink

Jeg spiller/spillte dayZ selv, skaffet meg alt det beste etter noen måneder med gaming sammen med 5-6 andre venner. Ligger i en låve langt til helvette fordi jeg ikke orker å miste alle sakene mine til ett dumt bug.

Også! jeg har planer om å spille litt idag, noen andre som vil bli med? spiller med 2 andre kompiser atm, men er rom for mange fler PM meg eller skriv til meg i tråden, så kan vi utveksle skype og snakkes senere idag.
Sitat av Slappfisk Vis innlegg
Joda... ja... Ble litt feil, dayZ kan man spille, riktig. Men jeg får en langt mer uferdig følelse av å spille dayZ, grunnet at absolutt ALT i spillet er bugga, hvis du kommer på en eneste ting som ikke er bugga i det spillet/modden så er du utrolig flink

Jeg spiller/spillte dayZ selv, skaffet meg alt det beste etter noen måneder med gaming sammen med 5-6 andre venner. Ligger i en låve langt til helvette fordi jeg ikke orker å miste alle sakene mine til ett dumt bug.
Vis hele sitatet...
Det er noen bugs i spillet, men jeg har aldri dødd på grunn av en bug.
Har mistet et kjøretøy eller to og brukket brukket benet et par ganger, men det er vel der det stopper av bugs som har direkte ødelagt for meg.

Merkelig at du ligger langt oppe i skauen i redsel for å krepere på grunn av bugs, mens jeg ikke har dødd en eneste gang, selv med et par hundre timer ingame.
Sist endret av Bombasa; 23. oktober 2012 kl. 12:07.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det er noen bugs i spillet, men jeg har aldri dødd på grunn av en bug.
Har mistet et kjøretøy eller to og brukket brukket benet et par ganger, men det er vel der det stopper av bugs som har direkte ødelagt for meg.

Merkelig at du ligger langt oppe i skauen i redsel for å krepere på grunn av bugs, mens jeg ikke har dødd en eneste gang, selv med et par hundre timer ingame.
Vis hele sitatet...
Finner jeg utrolig rart, er ikke sjeldent at jeg har blitt flyttet til stranda tilfeldige ganger for å bli møtt av en kule i trynet fra en sniper. Også noen av de litt mer kreative måtene jeg har dødd pga bugs: knust av dører, sprengt i trapper, sprengt i stiger, kjørt over av bilen jeg satt i når jeg satt der, usynlige zombier, bag'er som bare forsvinner, knust av teammate og sist men ikke minst falt ned fra høyder like høye som dørmatta å blitt sprengt
Sist endret av Slappfisk; 23. oktober 2012 kl. 12:32.
Sitat av Slappfisk Vis innlegg
Finner jeg utrolig rart, er ikke sjeldent at jeg har blitt flyttet til stranda tilfeldige ganger for å bli møtt av en kule i trynet fra en sniper. Også noen av de litt mer kreative måtene jeg har dødd pga bugs: knust av dører, sprengt i trapper, sprengt i stiger, kjørt over av bilen jeg satt i når jeg satt der, usynlige zombier, bag'er som bare forsvinner, knust av teammate og sist men ikke minst falt ned fra høyder like høye som dørmatta å blitt sprengt
Vis hele sitatet...
Ah, jeg har blitt knust av kamerater i trapper når jeg tenker meg om!
Lærte dog av feilen, og holder avstand fra hverandre i stiger og trapper.

Har også opplevd noen sære benbrudd om ikke annet på ekstreme fallhøyder, type 5-10cm. Har lært en ting, aldri, uansett, fall ned noe som helst på DayZ.

Det med at du har magisk blitt teleportert er vel hackere som står bak.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ah, jeg har blitt knust av kamerater i trapper når jeg tenker meg om!
Lærte dog av feilen, og holder avstand fra hverandre i stiger og trapper.

Har også opplevd noen sære benbrudd om ikke annet på ekstreme fallhøyder, type 5-10cm. Har lært en ting, aldri, uansett, fall ned noe som helst på DayZ.

Det med at du har magisk blitt teleportert er vel hackere som står bak.
Vis hele sitatet...
Ikke hackere nei, ikke magisk teleportert heller, bare bytta server eller logget på igjen etter en pause, så.. oisann, stranda, SMELL så "game over" på skjermen

Får vel også legge til at jeg har rundt 1200 timer spillt på dayZ nå, har opplevd det meste av bugs hittils, og det virker for meg.. at ingenting fungerer slik som det var meningen at det skulle.
Sitat av Slappfisk Vis innlegg
Ikke hackere nei, ikke magisk teleportert heller, bare bytta server eller logget på igjen etter en pause, så.. oisann, stranda, SMELL så "game over" på skjermen
Vis hele sitatet...
Det er ikke en bug.. Det er en feature lagt inn for å forhindre serverhoppere.
Sniperen er bare en kuk som ligger å camper.

Sitat av Slappfisk Vis innlegg
Får vel også legge til at jeg har rundt 1200 timer spillt på dayZ nå, har opplevd det meste av bugs hittils, og det virker for meg.. at ingenting fungerer slik som det var meningen at det skulle.
Vis hele sitatet...
Man lærer jo ganske fort at det er noen ting man ikke gjør ingame, som å kjøre ATV i det hele tatt, eller kjøre fort over togskinnene.
Man sprinter heller ikke over større steiner som ligger rundt forbi, eller hopper ned fra noen høyder.

Er man bare litt forsiktig så klarer man lett å unngå de fleste killerbugs.
Sist endret av Bombasa; 23. oktober 2012 kl. 12:47.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det er ikke en bug.. Det er en feature lagt inn for å forhindre serverhoppere.
Sniperen er bare en kuk som ligger å camper.



Man lærer jo ganske fort at det er noen ting man ikke gjør ingame, som å kjøre ATV i det hele tatt, eller kjøre fort over togskinnene.
Man sprinter heller ikke over større steiner som ligger rundt forbi, eller hopper ned fra noen høyder.

Er man bare litt forsiktig så klarer man lett å unngå de fleste killerbugs.
Vis hele sitatet...
Ingen feature som hindrer serverhoppere? Isåfall, hvor står dette?

Nettop, det finnes ting det var meningen man skulle gjøre, men som absolutt ikke fungerer Listen med killerbugs kan bli så lang at det ikke hadde passet i en post engang
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er lenge siden DayZ hadde sin storhetstid, jeg sluttet å spille da hackerne kom.
Hadde utrolig mye gøy der, men det er desverre fortid.
Jeg kikket på hvor mye det kostet for WarZ, så lo jeg.
Dette er kjøpt når jeg kommer tilbake fra butikken.
Noen burde organisere en freak-klan.
Dayz var bra til et vist punkt, men der stoppet det, på grunn av alle bugs som man blir sprø av, og cheaters. Derimot når jeg gikk over til Warz fikk jeg et helt annet syn på bugs, har bare funnet 2 bugs* som jeg ikke liker, men spillet føles uansett mer komplett enn dayz noen gang kommer til å bli. Spillet blir bedre for hver gang jeg spiller, bortimot ingen hackers heller. Kommer patch til spillet ofte og får masse oppdateringer om de på forumet. Gleder meg til betaen er live, når morroa starter fra scratch.

*Kan bugge seg på fjellkanter og noen usynlige vegger her og der.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Yeah... about that...
Vis hele sitatet...
Jeg stoppet etter 3 minutter med syting, han har jo ikke noe som helst interessant å si.
Sitat av boblehest Vis innlegg
Jeg stoppet etter 3 minutter med syting, han har jo ikke noe som helst interessant å si.
Vis hele sitatet...
Hvis du forstår engelsk, vil du se at han faktisk har litt interessant å si.
WarZ er dritfett, men det mangler en viss dayZ følelse, og så er det ALT for mye pvp. Gleder meg til spillet er ferdig i Alpha/beta og til biler osv kommer ut
Game disconnected
pokemon's Avatar
suger at man ikke kan crouch sprinte men ellers det lille jeg har fått spilt det er det veldig morro.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Hvis du forstår engelsk, vil du se at han faktisk har litt interessant å si.
Vis hele sitatet...
- Domenet ble registrert ETTER de begynte å lage spillet.
Hvorfor starter han med å nevne dette? Han fremstiller det som om det er krise, når det i mine øyne er HELT normalt.
Kan de fleste spå at spillene de lager kommer til å bli fullført? Har de fleste bestemt navn på spillene sine før de begynner å lage dem?
Det vil jo si at enten Forza eller Gran turismo også tok etterhverandre, Finner et selskap en type spill som får ganske mange spillere, så kommer det andre spill i samme gata, sånn er det, sånn har det altid hvert.
Jeg tror jeg har sansen for dette spillet... vi prøver litt til
Sitat av Oatre Vis innlegg
Har ikke merket noen bugs i DayZ så langt... Kanskje jeg ikke ser godt nok?
Alle FPS spill er faktisk en kopi av gode gamle, Counter Strike
Vis hele sitatet...
lol? og hva er cs en kopi av da? vell hovedsakelig en mod til HL som var inspirert av quake som derfra var fra samme menneskene som lagde doom... så teknisk sett så er det Doom som er skaperen her eller wolfenstein

Sitat av boblehest Vis innlegg
- Domenet ble registrert ETTER de begynte å lage spillet.
Hvorfor starter han med å nevne dette? Han fremstiller det som om det er krise, når det i mine øyne er HELT normalt.
Kan de fleste spå at spillene de lager kommer til å bli fullført? Har de fleste bestemt navn på spillene sine før de begynner å lage dem?
Vis hele sitatet...
rimelig normalt og planlegge en GOD del før du faktisk sier at hey vi lager spillet, og når man først bestemmer seg for det, så kjøper man domene i samme slengen, blizzard kjøper bestandig domene ca 1 år FØR de i det hele tatt publiserer at det kommer ut.. derfor vi bestandig vet at de planlegger en ny expansion pack før de sier ifra, fordi folk ser at HEEEY blizzard har kjøpt domene og dermed har de planlagt og lage den.


tenk litt om du hadde laget et spill, jobbet i flere år, fått PR, trailere på youtube og hele pakka for og få publisitet rundt spillet. du skal kjøpe et domene for websiden til spillet... men neeida der har fans allerede vært og kjøpt alle domene som det var rimelig for deg og bruke uten at siden blir latterlig...

War Z er en cheap ripoff som ble laget av et spillselskap med direkte kopiering fra DayZ, de klaimer og ha jobbet med spillet i flere år eller noe, men er gjentatte ganger blitt motbevist, bare for og dekke det til med og fjerne kommentarer osv.

de popper ut fra løse lufta, kjøper Domene rett før de publiserer spillet... høres mistenkelig eller ikke?
godt eksempel på gaming industrien nå til dags, alt handler om og tjene penger... med en gang noen får en ide om hvordan de kan tjene penger så driter de i content.. så lenge de får pengene så er de fornøyde og gir faen i kunden....
slutt å drit deg ut da, de har selv sagt at de har begynt med å modifisere war inc motoren, de sa også at dette var etter dayz sin suksess, de har jobbet med motoren i flere år. gammelt det du kommer med nå. de har gitt tilbakemeldinger på det, men du har vel bare fulgt 1 side og sett 2 youtube videoer?
Har selv spilt en del The WarZ. Det er noen buggs her og der, ingen ting som ødelegger spillet i noen grad for min del. Jeg har for det meste bare funnet m4 og mossberg, pluss noen pistoler når det gjelder skytevåpen, men de har på ingen måte vært på et bestemt sted. KAn hende det ble referert til DayZ og ikke WarZ da dette ble nevnt. Det eneste jeg har å klage over for øyeblikket er folka. I og med at det ikke er noen grunn til å være vennlig med spillere for øyeblikket er det ingen som er det heller. På den andre siden liker jeg den paranoide følelsen du får når du spiller det, som også kan gjøre det ganske gøy å kødde med folk. Eks: "Good people og smallville... We have you serrounded."
Gøy når du i realiteten er utenfor byen alene, med kun en kikkert.

Jeg spiller gjerne med noen folk om det er noen som vil. Bare å sende PM.
Okay!

Så jeg fikk tak i en beta key, og jeg laster det ned nå...

Er det noen som kunne tenke seg og spille litt med meg og lære meg spillet? Kommer sansynligvis til og kjøpe spillet hvis jeg liker betaen.

-Snipart
Sist endret av Snipart; 15. november 2012 kl. 15:49. Grunn: Skriveleif
Noen som har guest key å gi bort?
Betaler med kos og klem!

PS. Send PM
Dette er mye bedre enn day z imo.

Her sprinter ikke zombiene raskere enn usain bolt, og det er mer lagt opp til pvp istedenfor super raske zombier mot deg.

Hatt noen morsomme opplevelser, ene gangen hadde jeg en vanlig pistol, og plutseling ble jeg beskutt av 2 karer med auto våpen, klarte å lure meg bak et hus og plukka begge.

Akkurat nå var jeg på vei inn i en by, jeg ble sett av en gruppe på 5 stykker men jeg klarte å lure meg bak en stein. Jeg fikk skutt 2 av de, men samtidig da kom 4 zombier bak meg og jeg ble opptatt med de + de 3 andre, og jeg døde :P

Drit gøy!
Hvilken server spiller folk på?
Jeg er supernåb og dør tvert hele tiden
Spiller helst på EU servere siden de har best ping. Har ingen fast server, men spiller på de med flest folk.

Tenkte og spille litt nå, joiner du?
Sist endret av Snipart; 19. november 2012 kl. 17:24.
Har ikke mic!
Men fant en kikkert, AK45M og en Sig Sauer + en 19mm mag!
Hørte latterlig med skyting i Smallville, gikk verdens største omvei rundt, damn, tør ikke gjøre en shiit..

Hvilken server er noen på?
Om jeg kjøper det nå, kan jeg begynne å spille i betaen nå da ?
Sitat av Kailua Vis innlegg
Dette er mye bedre enn day z imo.

Her sprinter ikke zombiene raskere enn usain bolt, og det er mer lagt opp til pvp istedenfor super raske zombier mot deg.


Drit gøy!
Vis hele sitatet...

Helt uenig, greit det med zombiene som ikke springer fort men når de killer deg på 2-3 slag er det totalt på trynet. Zombiene i DayZ med WarZ "movement" og at de er der hele tiden og ikke spawner når nye player kommer nær hadde vi snakket om noe fett, men syns begge har mye og gå på enda, WarZ burde fjerne sprinte funksjonen og fikse mat og vann systemet og DayZ burde fikse anti hacks asap. !
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Litt off-topic, men DayZ skal visstnok få fikset de mest alvorlige sikkerhetshullene når det kommer standalone-versjon om maks en måneds tid.
Har 2 48 hour pass. som jeg gjerne gir bort om noen har interesse av å prøve spillet. bare ta kontakt på PM
Har spilt dette spillet de siste dagene. Man merker at det er uferdig, men man merker også at det har stort potensiale.
På tirsdag kommer det update, som visstnok skal fjerne en del bugs, og introdusere oss for "clans".
Sist endret av Waffaz; 26. november 2012 kl. 08:29.
Gleder meg til updaten den 30.
Fint at alle mister tingene sine og characterene og må starte helt på nytt.
Fint med lite snipers osv
Sitat av robhol Vis innlegg
Litt off-topic, men DayZ skal visstnok få fikset de mest alvorlige sikkerhetshullene når det kommer standalone-versjon om maks en måneds tid.
Vis hele sitatet...
Si meg, hvis det kommer standalone, må ikke Rocket(?) da lage alt på nytt?

Eller har han fått lov til å bruke ArmaII motoren? For ellers synes jeg det er litt rart om han har programmert og lagd nye modeller, lyder, musikk osv til alt, hehe.

Til dere som spiller:

Er det noen form for mål? Er det en form for spenning, og adrenalin?

Og åssen vil dere kategorisere atmosfæren i spillet? Det jeg likte med DayZ (jeg er ingen fanboy, vet at jeg ikke skal trekke inn DayZ ègentlig.) var at atmosfæren var såpass dyster og.. Rolig men samtidig anspent, er det slik i WarZ?
Sist endret av Bruskork1; 26. november 2012 kl. 10:20.
Bruskor1: Absolutt, men det mest nærvepirrende er når man vet man må inn i en by for å finne noe, så har man ALLTID følelsen av at noen ser på deg, at man er i fare hele tiden, men det eneste som er litt dumt er at faren for players er ganske stor, zombies, ikke noe problem i det hele tatt, skulle vært mer zombies imo.
Sist endret av kandetfixes; 26. november 2012 kl. 10:42.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Til dere som spiller:

Er det noen form for mål? Er det en form for spenning, og adrenalin?
Vis hele sitatet...
Ja, spenning får du masser av.
Adrenalin får du også masser av, en blir livredd når en blir skutt etter.
Atmosfæren, det er endel skumle lyder in-game som iallefall skremmer meg om jeg spiller alene, men det jeg liker mest med spillet er at det virker så realistisk, f.eks. hvis du har en shoot-out mot en gruppe på ca 5, da er det virkelig ett adrenalinkick som setter inn. Ett annet eksempel på at det er realistisk er visst du f.eks finner deg en bag of chips/potetgull og spiser dette vil drikken din synke

Det er ikke noen spesiell form for mål, men er ganske artig og utforske etc. Også å prøve å finne en sniper legit, dette er målet mitt!
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Dude wat.
Du merker ikke bugs i et buggy mod som er laget på et buggy spill som igjen kjører på ustabile servere?
Du har vel aldri plukket opp en sekk, kjørt over en bro med ATV eller brukt en crowbar?
Vis hele sitatet...
Eller gått i vannet?
Kjapt spørsmål. Er mapet på WARZ like realistisk/sannsynlig som det på Dayz? Da tenker jeg på landskap, natur og byer.
nei, det er det nok ikke. men krever også da mye mindre av ytelser.
min mening er at WarZ er en barne vennlig version av dayz, får en sånn "Left for dead" følelse der alle items blir kasta på spillern og at jeg generelt sett gir faen om jeg dør...

nei WarZ har jeg hengt fra meg for lenge siden, mangler survival aspectet som du har i dayz, løpe i skogen i flere timer uten kart eller kompass, alt du har og gå etter er det du kan fra før av. jakte på dyr, hente vann osv.. gå innom småe landsbyer for og se om du finner noe som er verdt og ta med..


WarZ poppet opp ut av det blå.. de kjøpte domene sitt til websiden kort tid før de annonserte spillet.. dette sier jo nokk..
Sitat av faceplants Vis innlegg
WarZ poppet opp ut av det blå.. de kjøpte domene sitt til websiden kort tid før de annonserte spillet.. dette sier jo nokk..
Vis hele sitatet...
Dette er da ikke så rart. Ikke unormalt. Hadde vært verre om det var andre veien, ettersom andre da kunne snabbet til seg domene. Om de registrer nettsiden lenge før de annonserer spillet blir det fort rykter og spørsmål, noe som gjør at de må fremskynde prosessen.

Jeg vet at det er mange rykter om at spillet er scam osv, men jeg velger å se bort ifra det. Har allerede kjøpt spillet, så kan ikke bli så mye verre en de 90kr jeg taper anyway. Har likevel troen på at spillet blir bra.
Sist endret av Waffaz; 26. november 2012 kl. 13:00.
nei men de har jo sagt at de ikke har produsert spillet så lenge, tiden oppgitt tidligere er regnet med utvikling av motoren som søsterselskapet(der de fleste warz utviklerne kommer ifra)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan er innstillingen til folka her inne nå med tanke på spilling av the War Z?
Har nylig funnet dette spillet, men er så oppgitt over all cheatingen=/ Er det bare meg, eller flere som har erfaring med dette?
Noen med gode tips til gode loot-spawns også?
Tar imot alle tips=D
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av Zoof Vis innlegg
Hvordan er innstillingen til folka her inne nå med tanke på spilling av the War Z?
Har nylig funnet dette spillet, men er så oppgitt over all cheatingen=/ Er det bare meg, eller flere som har erfaring med dette?
Noen med gode tips til gode loot-spawns også?
Tar imot alle tips=D
Vis hele sitatet...
Tror siste post snakker for seg selv (26. november 2012, 11:58)
Men det er jo godt mulig noen ennå spiller det etter dem ble hacket.
Hei.
Eg spiller Warz alt for mye. Det er en god del bugs, men fy spille er avhengighetsskapende.
det er mange hatere på dette spillet. Men eg liker de utrulig godt.
Skal komme en ny stor Update snart. Som bla inneholder pb og vechiles. Viss du vil Loote uten hackere, og vere del av et supert community, pm meg. Vi looter på private server, og pvper sammen på andre servere. Clanen er engelsk
Eneste kravet til deg, er at du kan oppføre deg. Vi er et seriøst community.
vi kommer og til å ha events.
beklager skrivefeil. Autocorrect.
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen andre som har fps problem med den nye patchen? må virkelig si grafikken har blitt kraftig forandret. men eg har elendig pc, og får ikkje spilt pga 5-10 fps.
Æsj, spiller folk fortsatt dette?

http://imgur.com/a/SvNg5
Sist endret av jugax; 4. juni 2013 kl. 10:00.
Sitat av jugax Vis innlegg
Æsj, spiller folk fortsatt dette?

http://imgur.com/a/SvNg5
Vis hele sitatet...
Hva er det du prøver å oppnå ?

Ingen tvil om at WarZ bruker WarInc engine
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er jo den ene tingen som IKKE betyr at WarZ er en cashgrab av dimensjoner. Folk bruker engines om igjen hele tiden. Når det er sagt, virker WarInc som en forferdelig dårlig engine, uten at det overrasker noen som helst.