Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1247
hei! pc-en min har jevli bra spec nettop oppgradert til nytt hovedkort å 16gb ram å geforce GTX 580 3gb å 3,2ghz 6 core prossesor. rett etter jeg satt inn det så fikk jeg veldig my lagg spike men mest når jeg spiller spill sånn som wow å bf3 osv.. har windows 7 ultimate 64bit. men svhost.exe filmen i task manager bruker ikke noe mye cpu når jeg ikke spiller men når jeg spiller så får jeg små lagg spikes til lange lagg spikes. vil gjerne fått fiksa dette problemet for hater lagg. jeg prøvde å reinstalere windows men ble akkurat samme problemet igjen ( HJELP!!!!
Oppdatert driverene?
svhost.exe er sannsynligvis malware/virus. Mener du svchost.exe?
Trådstarter
8 0
ja har oppdatert alle driverene men synes det er rart om det skal være virus for jeg har nettop reinstalert pc-en.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Først må vi få det klart om det er svchost.exe eller svhost.exe som trøbler deg, men jeg forstår deg som om det ikke er denne som er problemet kanskje?

Istedenfor å si at du har jevli bra pc, så kan du heller liste opp navn på hovedkomponentene.

Det kan være mye galt, alt ifra en sliten disk til en oppdatering av biosen til hovedkortet.
Sist endret av Fleff; 12. august 2012 kl. 13:47.
Trådstarter
8 0
yes sorry for skrive feil svchost.exe ja
Har du kjørt Windows Update? Det er en update som fikser dette problemet, uten at jeg husker hvilken.
Sist endret av Ozma; 12. august 2012 kl. 13:51.
Trådstarter
8 0
har prøvd å oppdatere alt som kan oppdateres men hovedkorte er msi 890fxa-gd70

ja har ingen flere oppdateringer der
List opp spesifikasjoner på pcen din, kjør en HiJackThis-scan (google, så finner du) og post loggen her, og kjør en pingtest og speedtest av nettet ditt. Hvis pcen er så "jevli bra" og du har oppdatert alt av drivere og ikke har virus, så er det nok nettet ditt som er problemet.

Bruker du forresten trådløst nett? Hvis du gjør det, hvor bra dekning har du? Dårlig trådløst nett = lag.
svchost er ikke et spesifikt program, men tilhører en bakgrunnsservice. For å finne problemet må du finne ut hvilken service det er snakk om. Gå til oppgavebehandling, høyreklikk på svchost og velg "Gå til prossess".
Trådstarter
8 0
det er mange svchost prosesser. jeg bruker ikke trådløst har 25Mbit fiber nett så er ikke det som lager lagg det er cpu bruk som lager lagg.
Sitat av Grix Vis innlegg
svchost er ikke et spesifikt program, men tilhører en bakgrunnsservice. For å finne problemet må du finne ut hvilken service det er snakk om. Gå til oppgavebehandling, høyreklikk på svchost og velg "Gå til prossess".
Vis hele sitatet...
Du mener vel "Gå til tjeneste(r)"?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva er cpu temp ved load?
Har du aktivert "turbo mode" eller noe annet auto-klokk tull i bios?
Er biosen helt default innstillinger?
Har du nyeste bios?
Sist endret av Fleff; 12. august 2012 kl. 17:05.
Trådstarter
8 0
35 grader har ikke det å den har alltid hvert sånn.

vet ikke ? om jeg har nyeste bios tror ikke det.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det kan du da slett ikke være sikker på. Mange virus kan kjøre som tjenester, og vises da som en eller annen form for svchost.exe. For ikke å nevne at det ganske enkelt kan være filnavnet på en helt vanlig EXE-fil - det kan være en lettvint måte å unngå å bli oppdaget av folk som ser på prosesslista og er kjent med grunnleggende windows-prosesser.
Sist endret av robhol; 12. august 2012 kl. 17:14.
Trådstarter
8 0
ja men jeg har ikke virus for reinstalerte pc-en for en uke siden å det var samme problemet før jeg gjorde det å akkurat samme er det nå også
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er litt tungt å lese denne tråden.

Du lastet ned alle drivere fra fabrikantenes nettsted, og ikke fra Windows Update?

Skjer dette i mange spill?
Trådstarter
8 0
skjønner det skjer når jeg spiller wow å bf3 å alle spill skjer også når jeg prøver å åpne programmer noen ganger blir sånn syk lagg så blir alt frezz å så funker det igjen.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis du tilfeldigvis har en annen harddisk liggende med OS og et par spill på, så skader det ikke å prøve den.

Sjekk også igjennom bios om innstillinger for ram er riktige.