Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 12749
Tenker her på den typen brekking av noens nakke som man ser på film.
Hvor vanskelig er dette? Spør kun for nysgjerrighetens skyld, planlegger ikke å drepe eller skade noen.

Jeg mener å huske at det i en TV-Episode av Flash ble nevnt noe om at kraften som trengs for å brekke noens nakke ville tilsvart en vekt på ca. 1 Tonn. Stemmer dette?
Sist endret av Defending; 24. juli 2020 kl. 00:40.
Vanskelig. Du skal ha trent kampsport for å klare det.
I love google, fasinerende
"According to AskJeeves, it takes between 1000 and 1250 foot pounds of pressure to snap a human neck."

"1,000 Foot-pounds Force to Meter Kilograms = 13296.0321"
BRAND ∞ STRONG
Vinkel må jo ha noe å si vil jeg tro.
Hvor lett den klassiske mann stort setrt ser på film (en hurtig vridning sidelengs) er å utføre
vet jeg ikke men jeg tenker at det er det som gir best resultat

Om man drar rett bakover eller forover vil vel nakken ha mer fleks å gå på.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvis du gjør riktig bevegelser og fra riktig retning så tror jeg det skal gå. Må gjøre ganske mye mer enn å ta tak i hvert øre og snurre rundt No kombinert judo\krav maga kringle som ender opp med mest mulig av begge deres kroppvekt hvilende på personens nakke.
En Piledriver burde funke hvis man bare gjør den feil nok. Tror du må bruke kroppsvekt hvis du ikke er super sterk

no sånt
Sist endret av Bothrops; 24. juli 2020 kl. 01:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg mener å ha hørt at hvis du belaster riktig(galt) så skal det ikke mer enn 5-10 kg trykk før du knekker nakken.
Trådstarter
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
Jeg mener å ha hørt at hvis du belaster riktig(galt) så skal det ikke mer enn 5-10 kg trykk før du knekker nakken.
Vis hele sitatet...
Det høres ganske usannsynlig ut. I så fall må det være snakk om å presse på et område som er utrolig svakt. Et smutthull som evolusjonen i alle disse tusener av årene fortsatt ikke har klart å "reparere".
Skal neppe ett tonn til for å knekke en nakke. Tenk på dyr og fugler som er slaktet hvor enkelt det er å bryte av forskjellige ben. En må bare bryte riktig vei for at de skal gå rett av. Kanskje er det bare en rask vridning som skal til, med kraften fra en vanlig mann. Kanskje er det noen kampsport triks som gjør det mulig.

Tipper at en helt vanlig mann som bruker rett teknikk vil klare å knekke nakken på en annen ordinær mann kun med sin egen muskelstyrke, evt muskelstyrke/kroppsvekt. Om det ikke er slik har vi blitt lurt av Hollywood.
Føler at denne tråden kan bidra med litt mer innblikk i hva som skal til for å brekke en nakke - ser ikke akkurat på det som en faktakilde, men skal ikke se bort ifra at det sitter folk med litt mer kunnskap om temaet om det blir en del av jobben/studiet deres (kommentaren til cheesesteak22).

Reddit nakkebrekking

Uansett så tror jeg neppe noen klarer å gjøre dette bare med hendene. De må nok få til et ordentlig grep med arm rundt nakke og vri/vende på mange ulike måter og vinkler..
Å brekke en nakke (Brudd i cervical virvel) er ikke lett. Med bare handene er det helt umulig. Det finnes en rotasjonsteknikk som heter "The twister" Denne roterer hele columna og spesielt nakken. Om det blir et brudd i virvel er ikke godt å si, men det nærmeste man kommer.
https://www.youtube.com/watch?v=Fk2J8_M094g
Redpilled alfahann
Denne filmteknikken der man napper hodet rundt med fingertuppene er bare tull. En piledriver kan som nevnt over knekke nakken. Her er ett eksempel fra en BJJ turnering:https://www.youtube.com/watch?v=AJedzTln4wM
Bittesmå mennesker trenger du bare å riste hardt nok.
Sitat av supercali Vis innlegg
Bittesmå mennesker trenger du bare å riste hardt nok.
Vis hele sitatet...
Nå har de også et enormt stort hode og manglende nakkemuskler. Det er vel heller ikke slik at det er knekte nakker som oftest tar livet av ristede babyer, men sprekte blodkar og hjerneskader.

Når det kommer til å brekke noens nakke så er det nok veldig vanskelig å få til med bare hendene på en bevisst person. Har sett mange folk deise med skallen først ned i bakken og nakken blir vridd i diverse retninger men har aldri sett noen brekke nakken. Her er en litt brutal video som viser ganske kjipe fall: https://www.youtube.com/watch?v=dovAyYDWUWY
Sist endret av Relevant; 24. juli 2020 kl. 16:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Virker som det ikke går bare ved bruk av armer/bein så lenge det er to nogenlunde like store og sterke personer. Ryggvirvlene og skallen er laget av trykt bein, er veldig sterke og tåler masse. Tror det var en episode av Fight Science der en ganske bra bola Gracie prøvde å brekke nakken på en prøvedokke med en twister, og han greide det ikke når han brukte full kraft på en dokke som ikke beveget seg.

Men om du setter noen ned på hodet med deres egen vekt og kanskje din vekt, så kan man brekke nakken. Spesielt om man lander dårlig, normalt vil folk instinktivt prøve å ta seg for.
Tviler egentlig på at det lar seg gjøre med bare hendene og på film så virker det i tilegg som om offrene ikke eier muskler i nakke og hals så for å greie dette må man nokk bruke et kraftig spark med god teknikk