Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2104
Heisann!

skal legge inn linux på en gammel bærbar pc... noen som har noen tips?
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Slackware, Arch, Mepis?
Ubuntu? TITEGN!
Ville gått for en minimal distro. Det krever lite maskinkraft, og om du ikke har kjempestort behov for masse ekstra stæsj funker de fjell.
Sjekk ut feks:
DreamLinux
Slax
Puppy linux

Er selv fan av Dream Linux på minimalfronten.

Om du vil ha litt mer ut av det hele er både Linux Mint, openSUSE og Ubuntu fine distroer.

Alle jeg har nevnt nå har jeg testet selv og er storfornøyd med alle. Så det kommer an på hva du er interesert i å bruke PC'en til.
Takker for bra svar...:-) regner med å sjekke ut dream linux tenker jeg...
avhenger jo veldig av HVOR gammel maskinen er.. men Linux Mint (Katya) fungerer gull på en 4 år gammel laptop fra Toshiba ihvertfall. som moret sier er jo også ubuntu et alternativ.. kort fortalt kan man vel si at ubuntu passer til en pc din mor skal bruke mens selv din oldemor vil takle mint
crunchbang..
Xubuntu

An official version of Ubuntu Linux that uses the XFCE desktop environment. Designed for low-specification computers.
hvis du skal gå for xfce, så kjør crunchbang som har både openbox og xfce..