Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  175 37296
Lucys busshistorie minnet meg på en episode som hendte for et par år siden. Jeg og en venninne stod ved en bussholdeplass og tok farvel. Vi ser bussen nærme seg og tar en avskjedsklem, og mens vi holder rundt hverandre kommer bussen plustselig kjørende rett mot oss, i skrå vinkel. Vi får slengt oss unna akkurat i siste liten. Bussjåførens forklaring var at han trodde det foregikk overgrep eller noe av samme kaliber...

Her er en illustrasjon av hendelsen:

De to prikkene er henholdsvis henne og meg.

En annen ansatt jeg tenker tilbake på med rynker i pannen er en arbeidsgiver, eller rettere sagt en mellommann, jeg hadde da jeg jobbet med utviklingen av et Barbie-produkt. Da tiden var kommet for betaling for arbeidet mitt, annonserte han at han ikke hadde hele summen klar for øyeblikket. Han foreslo at han kunne ta de pengene han hadde (som var tiltenkt meg) og satse dem på fotballkamper. Han sa at sannsynligheten for at han vant, og at jeg dermed fikk hele summen min, var stor. Tenke seg til så avslo jeg tilbudet hans, og et par måneder senere tikket hele summen inn på kontoen min. Makan.
Hahaha, hva i alle dager. Tawon, hvis bussjåføren trodde det var et overgrep vil jeg gjerne ha en litt mer detaljert illustrasjon. Høres ut som tidenes klem!
Det var samme tv'en. dønn, alle specs'ene var de samme. alt.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Hahaha, hva i alle dager. Tawon, hvis bussjåføren trodde det var et overgrep vil jeg gjerne ha en litt mer detaljert illustrasjon. Høres ut som tidenes klem!
Vis hele sitatet...
Haha, var ikke noe ekstraordinært med den klemmen. Heller en nokså forstyrret bussjåfør. Han "kjeftet" fortsatt på oss mens han kjørte av gårde.
Var på Rema1000 for å kjøpe Define-hårvoks (ja det er relevant) her forleden.

Vel fremme i kassa tar hun som var ansatt der opp boksen med hårvoksen og ser skeptisk på meg.. "Har du legitimasjon?" Jeg tar frem bankkortet mitt og rekker det over til henne, "Jeg kan ikke selge denne til deg, du burde vite bedre." Oppgitt sier jeg, "Er det aldersgrense på hårvoks?" Hun så temmelig taus og tafatt ut på det punktet. (Hun trodde det var snus)
Håper virkelig noen i Elkjøp sin ledelse ser denne tråden
Har hatt en del negative erfaringer med post i butikk her og ansatte som ikke "gidder" å ankomstregistere pakker.

Tralla med pakker står på gulvet, men å ankomstregistere eller være behjelpelig har vært meget vanskelig. Men skjedde noe etter at jeg skjelte ut en gammel kjærring som jobba der. Ble noe mer effektive.
Merker forskjell når det er sommervikarer og slikt siden det er da noen faktisk klarer å utføre den jobben.
En kompis av meg som er stuert fortalte denne:

De hadde fått ombord en vikar kokk fra Ålesund som var litt i overkant glad i 'det sterke'.
Tanken bak var at vikarkokken skulle få komme seg litt unna 'milijøet', for å jobbe noen uker på sjøen.
Langt fra fristelser og tøys.

Vikar kokken var tålelig flink, helt til de kom ut i sjøen, hvor han presterer å stille drita på frokostvakta og drapstrue stuerten.
De fikk nå gjemt han på en lugar til han var sober nok til å ferdes blandt folk igjen.
Må nevnes at vikarkokken var meget skamfull og flau over det som var hendt, og sto på som en helt, og alt gikk fint.

Helt til de kommer til første havn, som var Amsterdam.(!)

Gutta drar på landlov, og etter to barer mister de selfølgelig vikar kokken.
De leiter nå litt etter han, men etterhvert som alkoholen tar overhånd gir de mest faaen.

Uansett, når Stuerten på morravkisten skulle brase frokost, gjett hvem han påtreffer i byssa?
Joda, det var vikar kokken det, som var i full sving med å lage HELE neste ukes middager..

Han hadde vært ute og handla speed og stått 14 timer i strekk (uten bukser), og gått etter neste ukes middags meny, og lagd/tilberedt ALT som sto der som kanskje tilsvarte 500-600 måltider.

Dette var jo før vakumpakke maskin og 'sous vide' var et kjent begrep på Norske bysser, så mesteparten av maten han hadde lagd måtte jo hives.

Når han ble spurt om hvorfor han gjorde det, så forklarte han at han hadde værtså takknemmelig over å være om bord at han ville 'stå på ekstra, så stuerten slapp å gjøre noe mer resten av toktet'..

Det ble et dyrt kostøre på det toktet, for å si det sånn..
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av WOTR Vis innlegg
Jeg var i Sverige for en stund siden. Der skulle jeg kjøpe sigaretter på en bensinstasjon, å måtte vise leg. Jeg er født i 1994, og har nettopp fylt 18 år. Jenta bak disken sto lenge å så på leggen min, så unnskyldte hun seg å dro opp telefonen. Deretter ringte hun en eller annen å lurte på hvilket år man måtte være født for å være 18.
Vis hele sitatet...
Så det er sannhet i alle svenskevitsene vi drar her til lands altså..
Etter å ha tenkt litt på dette temaet kom jeg på at jeg en gang fikk servert kebab av politiet.
Lurer du på hvordan det gikk til?

Vel, jeg var på jobb i Grimstad og ble innlosjert i en temmelig fin leilighet på Fevik av arbeidsgiveren min.
Dette passet meg egentlig utmerket siden jeg både kunne besøke venner og ei jente jeg hadde noe på gang med ettersom jeg hadde fri i helgen og kun jobbet i ukedagene.
Da det endelig ble lørdag kjøpte jeg meg et par sekspakninger med øl og gjorde meg klar for å ta bussen til Kr.sand for å møte vennene mine og ta et par øl med dem før jeg skulle ta turen videre til Arendal.

Etter en stund i Kr.sand begynte jeg å bli sulten så jeg bestemte meg for å ta meg en kebab før jeg satte meg på bussen for å komme meg videre.
Jeg tok en Cola ut av kjøleskapet inne på gatekjøkkenet, bestilte en rullekebab og betalte for meg før jeg satt meg ned for å vente på at maten ble ferdig.
Jeg ventet og ventet, men det var overhode ingen tegn til at maten min var i ferd med å bli tilberedt, det kunne jeg se fordi nye kunder kom inn og ventet i noen minutter før de fikk maten sin og forsvant fornøyde ut i nattemørket igjen.
Derfor bestemte jeg meg for å tusle bort til disken for å forhøre meg om hvordan de lå an med dette tilsynelatende grandiose fôringsprosjektet som tydeligvis krevde mye planlegging før det ble satt ut i livet.

Da fikk jeg klar og tydelig beskjed om jeg ikke hadde betalt for meg og derfor ikke kom til å få noen kebab heller- ihvertfall ikke før jeg hadde betalt for meg.
Jeg presiserte at jeg faktisk hadde betalt for både Cola og kebab og i tillegg hadde jeg ventet i noe som føltes som en evighet på å få maten min servert også.
Jeg var muligens en smule brysk, men likevel ganske høflig i måten jeg forklarte dette på.

Dette falt ihvertfall ikke i god jord og dermed ble gatekjøkkenet straks fylt med den gufne følelsen man får når man er i nærheten av to idioter som er i ferd med å ryke i tottene på hverandre på byen.
Jeg ble bedt om å pelle meg ut, men jeg stod på mitt og forlangte maten min nok en gang.
Dette ble selvfølgelig for mye for sjefskokkene der inne og før jeg visste ordet av det røk en av dem på meg og begynte å slå meg med et langt plastskaft, sannsynligvis et skaft til en gulvmopp eller noe slikt.
Det tok ikke lang tid før jeg fikk tak i skaftet, dratt det fra den rabiate raptusrotta før jeg tok tak rund halsen på fyren og slengte han baklengs opp på disken og stilte meg over han med knytteneven klar til bruk.
Heldigvis fikk jeg tenkt meg om og bestemte meg heller for å komme meg vekk mens leken enda var god - etter å ha stoppet i døråpningen og deretter kastet en full ølboks med full kraft inn på kjøkkenet slik at det sprutet øl over det meste der inne.

Så fort jeg kom ut på gaten igjen møtte jeg på to politifolk som var på patrulje, samtidig kom det ut en ung mann av utenlandsk opprinnelse fra gatekjøkkenet.
Han gikk med hastige skritt mot meg og politiet så jeg tenkte "Fanden... Nå ender jeg vel på glattcelle eller noe siden jeg er i mindretall."
Men til min store lykke backet han opp min historie og mente på at de hadde oppført seg som idioter der inne.
Dette resulterte i at en av politimennene gikk inn for å forhøre seg om saken.
Ca. fem minutter senere kom han ut igjen med kebaben min. <3
Sitat av Knask Vis innlegg
.
Ca. fem minutter senere kom han ut igjen med kebaben min. <3
Vis hele sitatet...
Den kebaben ville jeg vært forsiktig med å spise.
Sitat av Narcissistic Zebra Vis innlegg
Den kebaben ville jeg vært forsiktig med å spise.
Vis hele sitatet...
Var innom den samme tanken, men det man ikke vet har man ikke vondt av.
Ikke akkurat en dum person, men litt artig syntes nå jeg.

På bensinstasjonen jeg jobba, hadde vi gamle, slitne kortlesere og de reagerte ikke alltid med en gang.
Når en kunde sliter med å dra kortet kommer det fra min kollega.

"dra den til det går".

Nesten synd at han som stod der ikke hørte det, for det kunne bli en artig kommentar tilbake.
Jeg lo godt, så for kunden hadde dratt.
Viste legitimasjon under kjøp av snus, var ikke engang 18 var vell rundt 17år, det sto tydelig 93 på fødseldatoen min, også sier han; VOI, du er gammel nok til å være bestefar, mens en dame i kassen forteller hvor nøye dem er på legitimasjon osv.. så fikk faen jeg kjøpe og han i kassen kalte meg Bestefar klarte nesten ikke og holde maska
Fikk høre denn fra kjørelæreren min da han var innom en bensinstatsjon.
K = Kjørelærer
A = Ansatt

K: Hei, har dere kabelsko?
A: Nei, men vi har sandaler ved inngangen.

Han lo høyt mens han gikk ut av bensinstasjonen.
Sitat av nobels Vis innlegg
Fikk høre denn fra kjørelæreren min da han var innom en bensinstatsjon.
K = Kjørelærer
A = Ansatt

K: Hei, har dere kabelsko?
A: Nei, men vi har sandaler ved inngangen.

Han lo høyt mens han gikk ut av bensinstasjonen.
Vis hele sitatet...
eh, hva er kabelsko om jeg kan spørre?
Sitat av KaiN Vis innlegg
eh, hva er kabelsko om jeg kan spørre?
Vis hele sitatet...
her
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av KaiN Vis innlegg
eh, hva er kabelsko om jeg kan spørre?
Vis hele sitatet...
http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/images/oxkabelsko.jpg
Sitat av nobels Vis innlegg
Fikk høre denn fra kjørelæreren min da han var innom en bensinstatsjon.
K = Kjørelærer
A = Ansatt

K: Hei, har dere kabelsko?
A: Nei, men vi har sandaler ved inngangen.

Han lo høyt mens han gikk ut av bensinstasjonen.
Vis hele sitatet...
Dagens "vits". Ufattelig bra.
Ikke akkurat kundehistorie men om en lærling.

Vi hadde en lærling som var ganske frekk i kjeften og fortjente en artig spøk. Vi fortalet at alle i firmaet gikk med nisselue de siste ukene før jul. I begynnelsen var han veldig usikker, men da vi sa at dette var en ide som sjefen hadde funnet opp får mange år siden fikk vi han på gli.
Så på mandagen etter var det timelevering på kontoret og alle satt rundt bordet. Da kommer lærlingen smilende inn med nisselue, med en gang han så at ingen andre hadde nisselue prøvde han febrilsk og dra av seg lua. Noe som resulterte at det hele så enda dummere ut.

Utrolig hva læregutter kan brukes til!
Sist endret av gummiand; 28. juli 2012 kl. 11:29.
brace yourself
Fickledick's Avatar
Har ikke opplevd eller sett dette, men ble fortalt av en kompis og syntes det var en ganske artig practical...

På et supermarked ala Coop OBS! var det en ansatt, la oss si ikke av den skarpe sorten, som søkte hjelp hos en anen ansatt da vakumpakkeren i kjøttavdelingen ikke funket. Svaret hun fikk var at denne var tom for vakum og at hun måtte gå i "snekkeravdelingen", siden de sikkert hadde masse vakum til overs. Fyren i "snekkeravdelingen" skjønte spøken med en gang og spilte med ved å si at de beklageligvis også var tomme for vakum, men at hun kunne prøve over callinganlegget og at det da var veldig viktig at hun påpekte navnet sitt slik at folk kunne skjønne hvem det var som trengte vakum...

Tror hun følte seg ganske dum når det gikk opp for henne
En bekjent skulle flytte fra en kommune til en annen. Han var sykemeldt i perioden, så han var på det lokale NAV-kontoret for å ordne sakene og få ting på plass. NAV-duden sleit med å finne han i systemet og sier (husker ikke eksakt orrett, men nesten)

"dette går ikke, du kaster bort tiden min jeg har ikke tid"

Min bekjent ble rimelig sjokka over den oppførselen. Det løste seg vist etterhvert.
Hipp-hurra for NAV.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
En ungdom som jobbet på Esso her i kommunen ble spurt av en kunde om de hadde "blinklysolje". Den ansatte begynte å lete igjennom hele butikken og lageret. Denne historien er legendarisk her i området. Synes nesten litt synd i ham.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
En ungdom som jobbet på Esso her i kommunen ble spurt av en kunde om de hadde "blinklysolje". Den ansatte begynte å lete igjennom hele butikken og lageret. Denne historien er legendarisk her i området. Synes nesten litt synd i ham.
Vis hele sitatet...
Tenkte med en gang på denne: http://www.youtube.com/watch?v=r9eS8PtfmRg
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tenkte med en gang på denne: http://www.youtube.com/watch?v=r9eS8PtfmRg
Vis hele sitatet...
LOL titegn
nFF-bruker
20 5
Sitat av Muradi Vis innlegg
En ungdom som jobbet på Esso her i kommunen ble spurt av en kunde om de hadde "blinklysolje". Den ansatte begynte å lete igjennom hele butikken og lageret. Denne historien er legendarisk her i området. Synes nesten litt synd i ham.
Vis hele sitatet...
Blinklysolje
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av haukaun Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hallo?! Den der er fra statoil. Kun statoil som har blinklysolje. Jeg snakket om esso...
nFF-bruker
20 5
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hallo?! Den der er fra statoil. Kun statoil som har blinklysolje. Jeg snakket om esso...
Vis hele sitatet...
Selges jo pølser og boller på begge to så ser ingen grunn til at Esso ikke kan selge det, bare ett annet merke eller noe sånt.
Men nok Off-topic nå.
Tror du virkelig blinklysolje finnes?! Bildet er åpenbart falskt
Sitat av haukaun Vis innlegg
Selges jo pølser og boller på begge to så ser ingen grunn til at Esso ikke kan selge det, bare ett annet merke eller noe sånt.
Men nok Off-topic nå.
Vis hele sitatet...
What.. ?? Er du serriøs nå? Blinkelysolje, hører du ikke at det blir feil?
Sist endret av Vod0; 29. juli 2012 kl. 00:35.
Sitat av Muradi Vis innlegg
En ungdom som jobbet på Esso her i kommunen ble spurt av en kunde om de hadde "blinklysolje". Den ansatte begynte å lete igjennom hele butikken og lageret. Denne historien er legendarisk her i området. Synes nesten litt synd i ham.
Vis hele sitatet...
Da jeg begynte å jobbe på den lokale esso stasjonen sa sjefen til meg at hvis noen kom innom for å kjøpe blinlys olje skulle jeg henvise de til felleskjøpet for å kjøpe lav viskositet sleggefett, da det skulle være akkurat det samme, men bare halve prisen.

Og hvis noen spurte etter grønn overledning skulle jeg selge dem 2.5 kvadrat rød ledning istedet, siden grønn overledning hadde gått ut av produksjon.
Lag en etikett i photoshop, f.eks en vanlig olje etikett og bare skriv på framsiden "Blinkelysolje" og et enkelt bilde av et blinkelys på. Skriv det ut og klistre det på ei flaske olje el. og ha flaska klar under disken om noen så skulle spørre om det. Ser for meg trynet dems når du slår det inn xD
Hørt på en Statoil stasjon for ikke lenge siden:

Kunde: Har dere H4 pærer her?

Ansatt: Nei desverre, fruktbilen har ikke vært her i dag.
Dette hente med meg på McDonalds for en stund tilbake.

Jeg skulle bestille for en del folk, og sa som sant var at jeg ikke skulle sitte der.
Da jeg betalte stusset jeg litt over prisen, men gikk vekk fra kassa. Etter å ha studert kviteringen så jeg at jeg hadde betalt 2 kroner ekstra for hver ting, altså "sitte her"-pris. Dette ble litt penger, rundt 18 kr.
Jeg gikk da tilbake til hun jeg hadde betalt hos.

M - meg
S - selger

M: Unskyld, jeg har betalt for å sitte her, noe jeg ikke skulle.
S: (tydelig stressa) Ja, men det er ikke farlig vel?
M: Jo, men jeg vil ikke betale for mye.
Hun gir meg da 2 kroner
M: Det blir ikke bare 2 kroner, men 2 kroner per ting.
Hun forsvant bort en liten stund, før hun kom tilbake og ga meg en neve 50-øringer!
Jeg må innrømme jeg ble litt satt ut

Selv om jeg aldri fikk tilbake riktig beløp trøster jeg meg med at hun ihvertfall fikk ut litt aggresjon
Sist endret av Vodo; 30. juli 2012 kl. 13:52.
Gidde hun deg 50 øringene den dag idag hadde jeg klaget
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Har ikke opplevd eller sett dette, men ble fortalt av en kompis og syntes det var en ganske artig practical...

På et supermarked ala Coop OBS! var det en ansatt, la oss si ikke av den skarpe sorten, som søkte hjelp hos en anen ansatt da vakumpakkeren i kjøttavdelingen ikke funket. Svaret hun fikk var at denne var tom for vakum og at hun måtte gå i "snekkeravdelingen", siden de sikkert hadde masse vakum til overs. Fyren i "snekkeravdelingen" skjønte spøken med en gang og spilte med ved å si at de beklageligvis også var tomme for vakum, men at hun kunne prøve over callinganlegget og at det da var veldig viktig at hun påpekte navnet sitt slik at folk kunne skjønne hvem det var som trengte vakum...

Tror hun følte seg ganske dum når det gikk opp for henne
Vis hele sitatet...
Hun her kunne jo bare lagt øret inntil vakumpakkeren, hørtes ut som hun har litt vakum under topplokket!
For noen måneder siden tok jeg bussen hjem igjen litt ut på kvelden. Alt var som normalt intil jeg og noen andre passasjerer merket en sterk lukt av svidd gummi og røyk som siget opp fra ene bakhjulet.
Da han omsider stoppet bussen viste det seg at det brant i bremsene, sjåføren sto bare der å så ut som om han ikke visste hva han skulle gjøre før jeg faktisk ba han til å hente brannslukkeren. Da han kom med den slet han i noen minutter med å få løs splinten og da han omsider fikk den ut, sprutet han bare littegrann pulver inn bak hjulet for så å stå der i 10-20 sekunder før han sprutet litt til og ble stående der.
Ved dette tidspunkt spurte jeg om jeg kunne få brannslukkeren rett og slett fordi det ennå brant og bremseskivene glødet rødt

Et par dager senere står det i avisen at en annen buss fikk motorbrann i en tunell ikke langt unna
Kjørelæreren min bokstavlig talt klipte hår og negler i bilen under kjøretimene. Mannen hennes som hun hadde truffet på ferie i Egypt hadde stukket av. Hun fortalte at hun hadde balltre liggende i bagasjerommet i tilfelle hun fant ham. Hun skulle visst ta kneskålene hans fordi han stakk av. Koslig for meg å bruke 90% av hjernekapasiteten min på å høre henne snakke gråtende og hylende med barnevern og politi under samtlige kjøretimer..... Veeeldig rart at han stakk av.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Min mor var på Rimi for et par uker siden og spurte en ansatt om de hadde pæreskinke.
"Uhhm, er det frukt eller kjøtt?"
Sitat av FatMan Vis innlegg
Min mor var på Rimi for et par uker siden og spurte en ansatt om de hadde pæreskinke.
"Uhhm, er det frukt eller kjøtt?"
Vis hele sitatet...
Første gangen jeg har hørt om "pæreskinke".

Er det godt?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Første gangen jeg har hørt om "pæreskinke".

Er det godt?
Vis hele sitatet...
Jepp, vi pleier å spise det som spekemat. Digg i tynne skiver.
Var forøvrig ikke SÅ rart at den ansatte ikke hadde hørt om det eller visste hva det var da. Kan jo ikke forvente at hun skal kunne alt om alle produktene i hele butikken. Var mest måten hun svarte på som gjorde det morsomt
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Har ikke opplevd eller sett dette, men ble fortalt av en kompis og syntes det var en ganske artig practical...

På et supermarked ala Coop OBS! var det en ansatt, la oss si ikke av den skarpe sorten, som søkte hjelp hos en anen ansatt da vakumpakkeren i kjøttavdelingen ikke funket. Svaret hun fikk var at denne var tom for vakum og at hun måtte gå i "snekkeravdelingen", siden de sikkert hadde masse vakum til overs. Fyren i "snekkeravdelingen" skjønte spøken med en gang og spilte med ved å si at de beklageligvis også var tomme for vakum, men at hun kunne prøve over callinganlegget og at det da var veldig viktig at hun påpekte navnet sitt slik at folk kunne skjønne hvem det var som trengte vakum...

Tror hun følte seg ganske dum når det gikk opp for henne
Vis hele sitatet...
Hehe, minner meg om da forskalings-basen paa den gamle jobben min ba lAErlingen om aa gaa ned til formannen og be han bestille en planke-strekker siden vi hadde faatt for korte plank.

Han gikk rundt og rOdmet i et par uker etter den.
Var i en Netcom butikk her om dagen. M=meg, S=selger

M: Hei, jeg skulle gjerne tegna et nytt abonnent hos dere!
S: Ja! Hvorfor ikke, hvilket abonnent da?
M: Fastpris medium+
S: Ja, det er den som koster 279kr i måneden, kan jeg få se legitimasjon?
M: Hmm, jeg så jo akkurat på Internett at det kosta 229kr i måneden?
S: Oja, du skal ha sommerkampanjen?
Meg: Er denne bra?
Elkjøp-ansatt: Det må den jo være, ettersom det er den de [kjeden] har valgt å ta inn.

Det var det eneste produktet i den produktkategorien ... så da må det jo bare være et superprodukt, ikke sant?

En til:
I brev fra Telenor: "Kunden ønsker ikke rabatt." Ja, særlig.
Sist endret av Kråkelefse; 7. august 2012 kl. 19:22.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Lurte moren min her om dagen..
Jeg trengte nye skolisser til værneskoene mine og jeg sa til min mor at hun måte gå nedpå butikken (landbruks/mekanikk-ish) og kjøpe brannsikre skolisser til værneskoa mine det gjorde hun og gjett om folka bak kranken lo fælt når hu spurte etter brannsikre skolisser.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Min mor var på Rimi for et par uker siden og spurte en ansatt om de hadde pæreskinke.
"Uhhm, er det frukt eller kjøtt?"
Vis hele sitatet...
Det der er faktisk litt mindfuck visst du er i farten og blir spurt om det

Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Meg: Er denne bra?
Elkjøp-ansatt: Det må den jo være, ettersom det er den de [kjeden] har valgt å ta inn.

Det var det eneste produktet i den produktkategorien ... så da må det jo bare være et superprodukt, ikke sant?

En til:
I brev fra Telenor: "Kunden ønsker ikke rabatt." Ja, særlig.
Vis hele sitatet...
Kunne faktisk ikke vært noen andre enn elkjøp.

Sitat av Nitropop Vis innlegg
Lurte moren min her om dagen..
Jeg trengte nye skolisser til værneskoene mine og jeg sa til min mor at hun måte gå nedpå butikken (landbruks/mekanikk-ish) og kjøpe brannsikre skolisser til værneskoa mine det gjorde hun og gjett om folka bak kranken lo fælt når hu spurte etter brannsikre skolisser.
Vis hele sitatet...
Går vell heller litt under "Dumme kunder"
Sist endret av cookiesRGood; 8. august 2012 kl. 15:03.
Det som overrasker meg mest er at folk faktisk kjøper datautstyr på Elkjøp.
Sist endret av Kailua; 8. august 2012 kl. 15:11.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Det som overrasker meg mest er at folk faktisk kjøper datautstyr på Elkjøp.
Vis hele sitatet...

Handler litt jeg på Elkjøp, Lefdal og Expert men kun hvis de er billigst eller det er noe jeg må ha med engang.
Men nå er jeg typen som gjør leksa mi og vet nøyaktig hva jeg skal ha før jeg går til butikken.

Anbefaler ingen å møte opp på slike butikker å spørre betjeningen hvilket produkt man bør kjøpe. De har sjelden peiling allikevel - står bare der å later som eller lyver folk opp i trynet.
Enkelte vet hva de driver med og brenner for det, overhørte en samtale hvor en ansatt tydelig visste hva kunden trengte. Anbefalte et kamera, men ikke det som hadde justerbar skjerm da den kunne brekke av om de er uheldige selv om de ville ha tjent mere på å selge det.
Sist endret av Mkvarner; 8. august 2012 kl. 15:46.
Jeg ringte til netcom kundeservice for å si opp et mobiltbredbånd, dette sto tilfeldigvis registrert på min samboer.
M = Meg
NK = Netcom kundeservice

M: Hei, jeg skulle gjerne sagt opp et abb, men det står registrert på min samboer.
NK: Da er det nok din samboer som må ringe inn og si opp selv.
M: Ok, så jeg skal bare be hun ringe selv?
NK: Ja.
M: Men hvordan vet du at det er hun som ringer bare fordi hun oppgir navnet sitt?
NK: *Var stille en stund*, øhm, det er den som står registrert på abb. som må ringe selv.
M: Jaja, ha det.

Vurderte å ringe opp igjen 2 sek etterpå med litt lysere stemme og si opp. Min samboer måtte ikke oppgi personnummer eller noe sånt når hun ringte, bare at hun introduserte seg med navnet sitt var nok.