Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 783
Noen som vet hvor jeg kan få mobilt bredbånd med ubegrenset data?
Har ikke mulighet for kablet tilkobling der jeg bor nå og er på utkikk etter mobilt bredbånd med ubegrenset data. Sliter litt med dette, da de jeg kun finner månedlige datapakker og ingen med ubegrenset data.

Det høyeste jeg har funnet er Ice med 300gb/måned, men skulle gjerne hatt litt mer/ubegrenset.

Chili hevder de har ubegrenset, men setter ned hastigheten til det ubrukelige ved bruk av mer enn 5gb/døgn.
Leste om et firma som heter bigblu her om dagen. Verdt og sjekke ut.

https://bigblu.no/norway-ppc-landing...QaAlc-EALw_wcB
Nå vet ikke jeg nøyaktig hva din subjektive definisjon av "ubrukelig" er, men Telia X går ned til 3 Mbps ut måneden etter 40 GB.. Selv til streaming er 3 Mbps det jeg anser som ubegrenset. Eneste jeg iallefall merker det på er på lasting av gammeldagse .gif-"video" (siden desse må lastes inn i sin helhet før de begynner avspilling, ulikt moderne videostreaming online).. Med Telia X har jeg ubegrenset på mobilen, laptopen, klokka og WiFi-sonen i bilen, siden Telia tilbyr ekstra DataSim, TvillingSIM, TrillingSIM og e-Sim..
Sist endret av bashfoo; 6 dager siden kl. 04:16.
http://www.viasatinternett.no/

Disse leverer over satelitt.
Trådstarter
62 6
Sitat av BAN Vis innlegg
http://www.viasatinternett.no/

Disse leverer over satelitt.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, men jeg kan dessverre ikke montere noen satelitt der jeg bor. Det passer uansett ikke for mitt formål:
"Det er mulig å spille online, men noen spill vil være vanskelig å spille. Vi anbefaler ikke å spille FPS-spill med denne tjenesten, da svartiden er noe høyere enn normalt og dette vil kunne føre til at det hakk

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Nå vet ikke jeg nøyaktig hva din subjektive definisjon av "ubrukelig" er, men Telia X går ned til 3 Mbps ut måneden etter 40 GB.. Selv til streaming er 3 Mbps det jeg anser som ubegrenset. .
Vis hele sitatet...
Det gjør det umulig å game csgo, ligger opp i 400 ping.
Når det gjelder youtube kan jeg kun se med 360p. prøver jeg 720p eller over buffrer den 80% av tiden. Og dette har vært med 3Mbps, så jeg vet ikke hvor problemet ligger, har ikke rukket å målt faktisk hastighet til 3mbps eller om det er min wireless hotspot som skaper en delay.
Du har tidligere hatt Telia X som struper til 3 Mbps? Eller har du hatt et annet Telia abonnement som ble strupt til 64 kbps (for det vil skape congestion selv uten spilling, som igjen drar opp latency)?

Du er også klar over at du ikke originalt nevnte noe som helst om gaming i kravspekken din sant? Virker litt i overkant optimistisk av deg å tro at folk magisk skal komme opp med løsninger for deg når du:
1. Ikke nevner noe om minstekravene dine
og
2. Tydeligvis allerede har utelukket både LTE og satelitt (og som du selv sier, du har ingen fast infrastruktur å koble deg på).

Hva håper du å oppnå? At en empatisk sjel med NKOM frekvenstillatelse skal sette opp Gbps radiolink ifra deg til nærmeste PoP?
Det er ikke hastigheten på nettet som avgjør all pingen din.
Har ingenting å si om du har 3Mbps nettverk eller 100 for den saks skyld.

Skal du ha mobilt bredbånd over telemast eller satelitt, må du regne med høy ping uansett. Du finner ingen mobile bredbånd / satelitt nettverk som gir lav ping.

Enten må du bare nøye deg med litt høyere ping eller så må du være uten internett om du ikke kan ha ADSL eller lignende fra Telenor.

Det beste på markedet nå for "ubegrenset" data er vell Telia X om jeg ikke tar feil. Du har også BigBlue der du kan kjøpe datahastighet og dataprioritet. Høyeste er til 499 ,- mnd i prøvetiden og 699 ,- deretter.
Sist endret av Nikon01; 5 dager siden kl. 10:59.
Trådstarter
62 6
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Du har tidligere hatt Telia X som struper til 3 Mbps? Eller har du hatt et annet Telia abonnement som ble strupt til 64 kbps (for det vil skape congestion selv uten spilling, som igjen drar opp latency)?

Du er også klar over at du ikke originalt nevnte noe som helst om gaming i kravspekken din sant? Virker litt i overkant optimistisk av deg å tro at folk magisk skal komme opp med løsninger for deg når du:
1. Ikke nevner noe om minstekravene dine
og
2. Tydeligvis allerede har utelukket både LTE og satelitt (og som du selv sier, du har ingen fast infrastruktur å koble deg på).

Hva håper du å oppnå? At en empatisk sjel med NKOM frekvenstillatelse skal sette opp Gbps radiolink ifra deg til nærmeste PoP?
Vis hele sitatet...
Håpet ikke på noe mer enn svar på spørsmålet mitt. Har aldri bedt om noen magiske løsninger, alt jeg lurte på var om noen viste om mobilt bredbånd med ubegrenset data....

Jeg gamet cs med akseptabel ping ved å bruke chili mobil sitt nettverk, så hastigheten var god nok, problemet var at de satt den ned etter 5gb og da kan jeg ikke spille.

Dette er et midlertidig bosted der jeg ikke kan drive og sette opp parabolantenner. Endte med at jeg gikk for 300GB/måned fra ice.
Sist endret av Roaccu; 5 dager siden kl. 14:53.
Roaccu. Jeg kan bekrefte, og garantere - med over 3 års "erfaring" pga jeg har pendlet mye, flyttet rundt og vært veldig mye på farten siste to årene.

Og jeg kjøpte meg Chili Mobil med ubegrenset tilgang, og det er helt fantastisk.

Når du har brukt opp 5G for dagen så struper de det til 3-4 mb - og dette skjer KUN når jeg er idiot og lar netflix stå på mens jeg sover, som suger opp alt på noen timer med mindre man endrer kvaliteten til 480 i settings. Og da kan du, hvis du virkelig behøver det, betale 19kr for ubegrenset data i 1 time, 3 timer, 6 timer, ut døgnet osv.

Jeg spiller CS:GO på høyt nivå med mobildata, og det er ingen hindring. Selv ikke når det strupes til 3-4 MB engang. Det skjer jo kanskje en gang eller to hver kveld at det plutselig spiker opp til 300 ms i noen sekunder, så ned til vanlig igjen - men det skjer jo med alle nett uansett.

Chili er helt konge ass, vært på båttur langt ute på sjøen, sovet over på masse forskjellige steder og alltid hatt nett.
Hvis du har mulighet skal det visst funke å skaffe et Finsk simkort fra Elisa som du kan bruke i Norge uten ekstra begrensninger, men vet ikke hvordan det funker med betaling osv.

Ellers har Ice også et fri data abonnement som funker der de har egen dekning (ikke leier fra Telia)
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Hvis du har mulighet skal det visst funke å skaffe et Finsk simkort fra Elisa som du kan bruke i Norge uten ekstra begrensninger, men vet ikke hvordan det funker med betaling osv.

Ellers har Ice også et fri data abonnement som funker der de har egen dekning (ikke leier fra Telia)
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Fri data hos ice funker bare når den er koblet opp på mastene til ICE? Er klar over at de bruker et vekslingsnett, men det vil vel uansett fungere om de er koblet på Telia eller ice sine egne master?
Data Frihet-abonnementet har fungert veldig bra for meg tidligere, men da må du være koblet til deres eget nett. Dekningskart kan du sikkert finne på hjemmesidene deres. Merk at hastigheten her er strupet til 10 Mbit/s fra første bit ved bruk av Data Frihet.