Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2934
Trur to kondensatorer, er gåen'e se vedlagt bilde, er dette noe jeg kan bestille på elfa.se og lodde sammen selv? og hva, hvordan evt? har lodda endel før
Sist endret av Galskap; 17. juni 2011 kl. 19:24.
Pootis Spencer
Du kan jo prøve. På så store kondensatorer står det gjerne hvor mange farad og hvor høy spenning de må tåle. Merk deg hvilken vei de er montert. Stripa er typisk - (minus).
unnskyld men må bare spørre: How the fuck did u manage to do that?
btw hvilken forsterker er det?
Galskap's Avatar
Trådstarter
det er en NAD c372, aner ikke hvordan det skjedde, men den ble brukt til og drive to høytalere i bakgrunn. skulle egentlig hadd en effektforsterker men. står 10000uF 80 volt 100+ grader eller noe på den kondensatoren. hvor finner jeg disse på elfa.se hvilken type kondensatorer er det?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Har ingen løsning, men fant denne: http://nadelectronics.com/articles/Ventilation-Notice
Sitat av Galskap Vis innlegg
det er en NAD c372, aner ikke hvordan det skjedde, men den ble brukt til og drive to høytalere i bakgrunn. skulle egentlig hadd en effektforsterker men. står 10000uF 80 volt 100+ grader eller noe på den kondensatoren. hvor finner jeg disse på elfa.se hvilken type kondensatorer er det?
Vis hele sitatet...
Det er aluminiumselektrolytter. Elfa har dessverre ikke kondensatorer på 10000 µF som tåler 80+ V. Ser du hva slags tilkobling det er? Er det normale tynne loddeben, eller er det tykkere skrukontakter, for eksempel? Det kan være vanskelig å finne en så kraftig kondensator med vanlige tynne loddeben.

Hvis det er under 5 år siden du kjøpte den, så har du fortsatt reklamasjonsrett, og det beste er nok da å levere den til service.
Btw kan hende du kan få kjøpe komponenter direkte fra hifiklubben, jeg fikk kjøpe utgangstransistorer og kondensatorer.

loddeben eller skrukontakter, kan kanskje funke.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Galskap Vis innlegg
det er en NAD c372, aner ikke hvordan det skjedde, men den ble brukt til og drive to høytalere i bakgrunn. skulle egentlig hadd en effektforsterker men. står 10000uF 80 volt 100+ grader eller noe på den kondensatoren. hvor finner jeg disse på elfa.se hvilken type kondensatorer er det?
Vis hele sitatet...
372en kan du jo benytte som ett rent effekttrinn da den har main-in.
Galskap's Avatar
Trådstarter
ser ut til at det ordna seg, får 4 stk helt nye helt gratis av hifiklubben, da de har en sikkerhetskampanje på gamle NAD forsterkere