Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4648
Hei, Er det noen som vil komme med anbefalinger / erfaringer med seedbox?

høres ut som en god løsning i disse dager frem til det kommer erfaringer etter at den nye loven ble satt i drift. så blir nok en seedbox fremover.

har tenkt på VPN men ser ut til at seedbox er litt bedre for torrent. ettersom at det blir god hastighet osv. ( streaming? )
er ikke akkurat store bruken og ønsker å betale med BTC, men alle forslag er hjertelig velkomne

følte at det kunne være behov for en slik tråd, så laget en
Sist endret av WhiteHat; 25. juni 2013 kl. 19:48.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hvorfor bruker så få folk seedbox? Det er jo genialt.

Kjøpte fra put.io. Fungerer utmerket.

Det fungerer så enkelt at du logger deg på seedboxen, legger til en torrent/magnetlink og den blir lastet ned på seedboxen. Du kan så se den på put.io - streaming - ingen hjemmel i loven som kan røre deg, eller så kan du laste den ned.

Når du laster den ned fra seedboxen kan du ikke kobles til trackeren du lastet den ned i fra. Dette siden seedboxen har lastet den ned og du laster den ned fra seedboxen.

Viola, helt perfekt løsning.
Vis hele sitatet...
Avspilling/nedlastning/streaming
SPOILER ALERT! Vis spoiler

http://puu.sh/3o67x.jpg


Koster 50ish kroner i måneden for 50gb.
uaexed: Hvordan er det med fart fra put.io? Ser ikke noe spesifikt på siden deres. Ser også at de skriver at du får 15 concurrent torrent slots, betyr det at du er begrensa til 15 aktive torrents på likt? Ikke veldig gunstig for bruk til private trackers i så fall.
Det meste jeg har sett er omkring 50MB, men det meste er allerede ferdig innen den tid. Alt av serier er ferdig på få sekunder. Ja, det stemmer, og nei, det er ikke noe problem, ettersom den kan seede med svært gode hastigheter.
Kjøpte meg akkurat medlemskap på put.io

Men hvordan adder jeg torrents?
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Kjøpte meg akkurat medlemskap på put.io

Men hvordan adder jeg torrents?
Vis hele sitatet...
Hadde du lest introen så hadde du fått med deg det. Trykk Add new files på forsiden så legger du inn magnet link eller torrent link.

F.eks

magnet:?xt=urn:btih:8cf8b5c4a3f0d410a76416759a0eeafe02098b86 &dn=Fast.and.Furious.6.TS.NEW.SOURCE.XviD-DiRTYMARY&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.openbittorrent.com%3A80&tr= udp%3A%2F%2Ftracker.publicbt.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker .istole.it%3A6969&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.ccc.de%3A80&tr=udp% 3A%2F%2Fopen.demonii.com%3A1337
Vis hele sitatet...
Det er magnet til Fast and Furious 6.
Sist endret av Exonize; 25. juni 2013 kl. 21:22.
Det jeg lurer på, liken til torrenten? Eksempel på det?
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Det jeg lurer på, liken til torrenten? Eksempel på det?
Vis hele sitatet...
Høyreklikk på GET THIS TORRENT (magnet), så trykker du kopier koblingsaddresse og limer inn hos put.io.
^ TPB
Sitat av lroedal Vis innlegg
Det meste jeg har sett er omkring 50MB, men det meste er allerede ferdig innen den tid. Alt av serier er ferdig på få sekunder. Ja, det stemmer, og nei, det er ikke noe problem, ettersom den kan seede med svært gode hastigheter.
Vis hele sitatet...
At den kan oppnå høy opphastighet er bra det, men på trackeren jeg er med på er det vanligvis X antall seedboxer som også seeder med høy opphastighet og få leechers, derfor går det vanligvis tregt å seede på ting som ikke er nytt. Så jeg ender ofte opp med å ha mange aktive torrents på likt siden jeg må opp i en viss ratio for å unngå hit and run, vanligvis langt mer enn 15.
Noen som har erfaring med put.io og private trackers? Startet min trial i sted, men å lime inn torrent fra IPTorrents fungerer ikke.

Vil legge til at jeg fikk det til å fungere, man måtte bare først laste ned .torrent-filen fra IPT på vanlig måte og deretter laste den opp til put.io.

Alt i alt er jeg strålende fornøyd så langt. Får rundt 40 MB/s, som etter min mening er en utrolig bra hastighet. Enkelt å laste ned eller streame alt man vil av filmer og serier, det var null problem å streame i 1080p i VLC uten noe lag.
Laget konto på put.io igår. Bare så jeg forstår det rett hvordan det funker:

La til en magnet link i "add new files". Gikk ikke mer en 5 minutter før jeg fikk at transferen var ferdig. Så nå ligger filmen under "transfers". Hva gjør jeg nå? Er filmen lastet ned via kontoen min? Så hvis jeg vil laste ned filmen over på pcen, velger jeg bare download under filmen å laste ned? Uten bekymringer?

Vil bare ha dette på det rene før jeg laster ned dexter s08e01
Sitat av margido Vis innlegg
Laget konto på put.io igår. Bare så jeg forstår det rett hvordan det funker:

La til en magnet link i "add new files". Gikk ikke mer en 5 minutter før jeg fikk at transferen var ferdig. Så nå ligger filmen under "transfers". Hva gjør jeg nå? Er filmen lastet ned via kontoen min? Så hvis jeg vil laste ned filmen over på pcen, velger jeg bare download under filmen å laste ned? Uten bekymringer?

Vil bare ha dette på det rene før jeg laster ned dexter s08e01
Vis hele sitatet...
Ja, nå kan du enten streame den via put.io eller laste ned til egen maskin. Dersom du velger å laste ned er nedlastingen kryptert, så du trenger ikke bekymre deg.
Ok, takk!
https://www.feralhosting.com/pricing

Billig, kjapp hastighet og aldri noen problemer. Eneste minuset er at dem ikke støtter ssl rett ut av pakka så du må installere plugin for å kjøre torrent med https tracker
ganske skuffet over put.io.

Ikkje brukenes i det hele for privat tracker.
Seedingen blir _AUTOMATISK_ stoppet etter 7 dager.

Og å laste ned ifra put.io til min maskin?
Tja, sitter på 100mbit nettlinje.. Og får alt ifra 150kbsec til 2mb.
Sitat av Iminzilion Vis innlegg
ganske skuffet over put.io.

Ikkje brukenes i det hele for privat tracker.
Seedingen blir _AUTOMATISK_ stoppet etter 7 dager.

Og å laste ned ifra put.io til min maskin?
Tja, sitter på 100mbit nettlinje.. Og får alt ifra 150kbsec til 2mb.
Vis hele sitatet...
Prøvde meg på seedbox jeg og (Dog ikke put.io) og jeg har endt opp med å bare bruke VPN istedenfor.

https://www.privateinternetaccess.com/

Kobler bare til i f.eks Sverige, har ikke tapt noe på hastighet og nå er ikke bare torrent-trafikk men all trafikk kryptert og anonym.

Slipper også det ekstra leddet, tar jo bare lenger tid å måtte laste ned alt to ganger.
Sitat av Iminzilion Vis innlegg
ganske skuffet over put.io.

Ikkje brukenes i det hele for privat tracker.
Seedingen blir _AUTOMATISK_ stoppet etter 7 dager.

Og å laste ned ifra put.io til min maskin?
Tja, sitter på 100mbit nettlinje.. Og får alt ifra 150kbsec til 2mb.
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Bruker put.io daglig med private trackers. Jeg får maks hastighet for min linje når jeg laster ned til egen maskin.

Prøvde selv VPN med server i Norge, gikk fra 70 mbps til 10-20.
hmmm rart, prøvd flere forsjellige leverandører (hos venner) og får aldri over 2000kbsec når jeg tar speedtesten på alle serverene til put.io.

Er vel bare min konto som har problemer, men uansett så er 7 dager seedtime lite.
Sitat av Iminzilion Vis innlegg
hmmm rart, prøvd flere forsjellige leverandører (hos venner) og får aldri over 2000kbsec når jeg tar speedtesten på alle serverene til put.io.

Er vel bare min konto som har problemer, men uansett så er 7 dager seedtime lite.
Vis hele sitatet...
Jeg får også lave resultater når jeg tar speedtesten, men det spiller ingen rolle for min del når selve nedlastingen likevel går superkjapt.

For å bruke private trackers laster du bare ned .torrent-filen til egen maskin og deretter opp til put.io under "Add files".

Synes det høres rart ut at de har 7 dager som maks seedtime, men har selv aldri hatt behov for så mye tid. Den stopper når den har 2.0 i ratio.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Prøvde selv VPN med server i Norge, gikk fra 70 mbps til 10-20.
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker VPN med server i Norge er du vel uansett like utsatt med VPN på?

Du må i hvert fall ha funnet en utrolig dårlig VPN hvis farten din ble så mye dårligere, 40/40 linja mi fungerer identisk med og uten VPN og jeg er kobla til en serverpark i Sverige.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Ble ikke put.io på meg heller. Kan anbefale http://seedboxes.cc/
Sitat av Slaps Vis innlegg
Ble ikke put.io på meg heller. Kan anbefale http://seedboxes.cc/
Vis hele sitatet...
Alle er jo "sold out" jo!
"You can have your own seedbox in a matter of minutes!"

Sold out! | Sold out! | Sold out! | Sold out! | Sold out!

Veldig lovende tjeneste.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Haha var litt uheldig det. Min opplevelse med dem, er at folka er til å stole på. Det er nok litt stor pågang atm. Sjekk innom et par ganger om dagen så kommer det nok noe ledig
Sist endret av Slaps; 1. juli 2013 kl. 23:34.
Leaseweb fungerer bra. Har en dedikert VPN der som jeg kunne konfigurere selv.
Sitat av Slaps Vis innlegg
Haha var litt uheldig det. Min opplevelse med dem, er at folka er til å stole på. Det er nok litt stor pågang atm. Sjekk innom et par ganger om dagen så kommer det nok noe ledig
Vis hele sitatet...
Sett bort fra det, ser det ut som et bra alternativ. Hvilke ned/opplastingshastigheter får du? Er det noen begrensninger på seeding annet enn max traffic (f.eks put.io som bare seeder til 2.0 ratio)?
Sist endret av Misoxeny; 2. juli 2013 kl. 01:11.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Sett bort fra det, ser det ut som et bra alternativ. Hvilke ned/opplastingshastigheter får du? Er det noen begrensninger på seeding annet enn max traffic (f.eks put.io som bare seeder til 2.0 ratio)?
Vis hele sitatet...
Har ikke fått testet max dl og ul så mye, da jeg har ikke lastet ned gigantiske torrents. De fleste torrent er ferdige før jeg når 200mbit/sec. Kan teste med en stor torrent fil senere i dag

Når jeg skal feks hente filene via SFTP makser jeg fint ut 60mbit-linja mi


EDIT:
Seedboxene er nå kommet for salg igjen.
Sist endret av Slaps; 2. juli 2013 kl. 13:11.