Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 23646
Har 3000 å leve på etter at leia er betalt hver måned,men sliter med å begrense matinntaket mitt, altså spiser mye crap og ellers lite næringsrik mat. Er det mulig å leve sunt på 500 kroner i uka? har desverre ikke frys, så er litt begrenset på hvilke matvarer jeg kan kjøpe... så noen som gidder å hjelpe meg med sette opp et madbudsjett på ca 500kr i uka, maten skal dekke vitamin og mineral behovet for en normal person. Det viktigste er at maten er næringsrik, trenger ikke være så utrolig sunn.

takk

ops, så at tittelen ble litt feil, jaja.
Sist endret av Isvarmt; 6. mars 2013 kl. 13:26.
500 kroner i uka er null stress! Slutt med å kjøpe mat ute. Ta å handle all maten din på mandag. Kjøp knekkebrød (holder seg lenge), smør og ett pålegg du liker. Da har du frokost og litt mat hvis du er sulten.
Så kjøper du mat til hver dag. First Price, Coop sin varer osv er billige, men fortsatt gode. Du kan få grøt for 29,- og pytt i panne for 25,-.
Planlegg hele uka, så hvis du f.eks skal ha taco, bør du kjøpe mat hvor du får utnytta osten du har kjøpt (bare ett eksempel)

Så har du igjen litt cash. Da kan du kjøpe egg og melk (omelett), frukt, kjeks eller whatever du liker å spise når du er litt sulten.
Skaff deg en sånn liten fryser, det er ofte du får 5 grandis til 100kr på coop eller rema
500,- uka burde være null problem.

Som sagt over, planlegg hele uka. Sett gjerne opp en oversikt over f.eks. hvilke middager du skal ha den uka (mandag - søndag), og prøv å gjør ett stort innkjøp.
Desto flere ganger du går på butikken iløpet av en uke, desto mer unødvendig jalla kjøper du med deg, som igjen resulterer i økt pengebruk.

Gjør det også til en vane å sjekke tilbudsaviser fra Rema, Rimi, Ica osv. Det er utrolig mye bra og billig som dukker opp.
Sist endret av s1gh; 6. mars 2013 kl. 13:32.
Bønner er godt utgangspunkt, som er billig, sunt og næringsrikt.
Bønnetaco feks.. Rema 1000 har taco dinnerkit til 7, og med to bønnebokser (kikerter/kidney/svarte mm) gir dette metthet for to måltider for ca 20 kr.

Kjøpt diverse grønnsaker du liker, buljongterninger og billig svinekjøtt i strimler(ca 20 kr) på rema 1000. Kok så suppe på dette. her har du da mat for muligens tre dager, som holder seg i kjøleskapet, til ca en 50-60 kr. Kan også kjøpe ferdige poser meg lapskausblanding(17kr) som er like godt.

Samme butikk har også god kneipp til 6 kr som faktisk holder lenge.
Noen dager kan man jo også bare spise brød, slik at man ikke trenger å lage i stand middag.

Kjøp en kilo billigost, disse er ofte gode, og store spann syltetøy for pålegg. Får også kjøpt store og billige pakker med leverpostei.

Har flere tips også hvis du er interessert, men her har du iallfall noen forslag
Det er ofte de har pålegg i frysedisken som er på tur å gå ut på dato til 10-15kr. Kan kjøpes inn og fryses ned.
Sist endret av freeaak; 6. mars 2013 kl. 13:38.
Lever på 900mnd... og jeg klarer meg helt fint. Kjøtt kjøper jeg kun på tilbud, det er lett å finne hvis man prøver. Ris, pasta eller poteter koster jo nærmest ingenting, grønnsaker som brokkoli, kål og rotfrukter koster ikke allverden og kan brukes til mye rart. Bønner og hakkete tomater får jeg også brukt ofte. For eksempel å lage chilli con carne med ris. Dette kan du lage i større mengder og spise over flere dager. Risrester lager jeg gjerne stekt ris av, er mye man kan gjøre ut av diverse rester.

Nå er jeg en som har tanken at mat er mat, og jeg er også glad i matlaging... så jeg kan lage mye av det rareste når jeg er blakk.
Delish pizza på Rimi til 8.80,- (!!)
Eller first price pizza på kiwi til 14.90,- (ish)

Ikke kjøpr ferdigoppkutta salat osv. Kjøp heller kinakål, tomater, mais osv hvis du skal lage salat. First price kylling fillet er veldig billig, og godt! First price kyllinglår er til og med bedre (smak og behag)

Ikke noe problem å leve på 500kr til mat i måneden
The Nerdrager
Meg og madammen lever på 600-700 kroner i uka. Det er to personer. Og vi har ofte 200-300 kroner til overs etterpå.
her er det flere som er flinke å spare penger på mat ser jeg må følge med her for vi er to personer og bruker ca 4 000 på mat og snop i mnd -_-
Anbefaler å lese gjennom min gamle tråd, mange gode tips der.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=227260
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Axeria Vis innlegg
her er det flere som er flinke å spare penger på mat ser jeg må følge med her for vi er to personer og bruker ca 4 000 på mat og snop i mnd -_-
Vis hele sitatet...
Ifølge økonomiduden vi hadde på skolen vår på besøk bruker en gjennomsnittlig husstand 2600 per pers., så dere har fortsatt litt å gå på


Men slutt litt med snop og slikt så får dere nok ett par kronasjer ekstra ^^
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Axeria Vis innlegg
her er det flere som er flinke å spare penger på mat ser jeg må følge med her for vi er to personer og bruker ca 4 000 på mat og snop i mnd -_-
Vis hele sitatet...
Steg en: Ikke kjøp snop og godteri (svindyrt og egentlig ikke nødvendig).
Sitat av Melcor Vis innlegg
Steg en: Ikke kjøp snop og godteri (svindyrt og egentlig ikke nødvendig).
Vis hele sitatet...
I know!!! Men det er jo så godt

Skal sannelig snappe opp litt tips her og dær ( og kanskje kutte ned på snopen) slik at vi kan få spart, å handle en gang i uka høres veldi lurt ut, her handles det hver dag siden det er så kort vei :P
Dersom du bor i f.eks. Oslo finnes det plenty av muligheter.

Grønnsaker kjøpt i "innvandrerbutikk" er ofte mye bedre og koster mye mindre.

Slaktere (som oftest halalslaktere) selger f.eks. kjøttdeig mye billigere enn det butikken gjør.

Brød kan du lage kjempebillig selv. (mel, vann, gjær, salt)
Sist endret av bronsky; 6. mars 2013 kl. 14:14.
Bruker ca. 5000kr i mat per månde, går sulten hele tida, må ta meg en ekstra tur på NAV til uka.
Du kan jo raide Kiwi og Bunnpris og se om de har ting som har gått ut på dato, så får du varen gratis.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Dersom du bor i f.eks. Oslo finnes det plenty av muligheter.

Grønnsaker kjøpt i "innvandrerbutikk" er ofte mye bedre og koster mye mindre.

Slaktere (som oftest halalslaktere) selger f.eks. kjøttdeig mye billigere enn det butikken gjør.

Brød kan du lage kjempebillig selv. (mel, vann, gjær, salt)
Vis hele sitatet...
Støttes.

Handler dette på grønland:

500 gram pasta til 7 kroner
250 gram færsk spinat i pose til 14 kroner
tomater til noen kroner (husker ikkje)
30 egg til 60 spenn
4-5 kg sekk med løk til 25-30 spenn
hvitløk i pose til... noen kroner...

også handler jeg dette på bunnpris:

kjøttdeig på fredgaer til 24 spenn

også handler jeg margarin på en random butikk som har first-price (kiwi f.eks.) til 10 spenn per 500 gram.

Utenom dette handler jeg krydder i ny og ned, på grønnland.

Ender opp med å lage pasta med en halv pakke kjøttdeig stekt som en burger og en liten omelett med løk, hvitløk, tomat, spinat og et par egg...

Koster meg vel ca. 20 spenn per måltid, mget mettende.

Trikser litt innimellom med nudler og shit, gøy å variere.
Enkleste blir jo å spise det samme vær eneste dag, da vil du begrense matinntaket ved at du blir dritt lei.
Bønner og pølser, bønner koster 5-8kroner boksen (?) og pølser 30-40kr (?), en pakke pøler bør holde 3-5 dager. Frys gjerne ned halve sånn at du ikke risikerer at den blir dårlig.
Om du spiser det samme vær dag så kan du gjerne bruke noen ekstra kroner på en god middag i helgene, eller spise ute

Godt tips er å spise mye proteiner (Kjøtt), du holder deg lengre mett på det. Så om du finner kjøtt og slikt på tilbud, kjøp det.
Sist endret av Vod0; 6. mars 2013 kl. 14:50.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Støttes.

Handler dette på grønland:

500 gram pasta til 7 kroner
250 gram færsk spinat i pose til 14 kroner
tomater til noen kroner (husker ikkje)
30 egg til 60 spenn
4-5 kg sekk med løk til 25-30 spenn
hvitløk i pose til... noen kroner...

også handler jeg dette på bunnpris:

kjøttdeig på fredgaer til 24 spenn

også handler jeg margarin på en random butikk som har first-price (kiwi f.eks.) til 10 spenn per 500 gram.

Utenom dette handler jeg krydder i ny og ned, på grønnland.

Ender opp med å lage pasta med en halv pakke kjøttdeig stekt som en burger og en liten omelett med løk, hvitløk, tomat, spinat og et par egg...

Koster meg vel ca. 20 spenn per måltid, mget mettende.

Trikser litt innimellom med nudler og shit, gøy å variere.
Vis hele sitatet...
Regnet med at noen kroner... var 5. så da bruker du 155kr på mat. Imponerende!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Nøkkelord til å spise billig:

- Ikke spis ute!
- Kiwi, helgetilbud og datovarer
- Firstprice! Koteletter, laks, kylling. Ingen forskjell fra andre leverandører.
- Havregryn til frokost/kveldsmat
- Pasta og spagegettiretter!
- Drikk vann.
- Besøk foreldrene dine hjemme. Stjel med mat.
Kan anbefale kyllingkjøttdeig med tacosaus, koster max 30,- og tar 2 minutter å lage!

@Bombasa: First Price er ikke de samme varene som andre merker, de kommer fra de samme fabrikkene men er ofte fremstilt på andre måter og med lavere kvalitet på råvarene.
Sist endret av Cal.12; 6. mars 2013 kl. 14:56.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Kan anbefale kyllingkjøttdeig med tacosaus, koster max 30,- og tar 2 minutter å lage!

@Bombasa: First Price er ikke de samme varene som andre merker, de kommer fra de samme fabrikkene men er ofte fremstilt på andre måter og med lavere kvalitet på råvarene.
Vis hele sitatet...

Stekt FirstPrice laks med pepper og salt lagt på toppen av en tallerken spaghetti og litt god fiskesaus er himmelsk! Koster 1/3 av ''merkevare'' laksen og minst like godt!

Kotelettene er litt mindre i størrelse, men koster mye mindre! Mariner dem, stek eller ovnsbak dem og ha dem med hjemmelaget fløtegratinerte poteter og litt stekt sopp. OM NOM!

Kyllingfileene er det ikke forskjell på i det hele tatt. Samme gården, samme kyllingene, different plastikkembalasje og forskjellig pris. Kjøpt 2kg posene dem har i frysedisken og ovnsbak dem. Ha ris eller stekte poteter forsiden av med first price bearnesaus.

Med andre ord:
Det er veeeldig liten forskjell fra firstprice råvarene, type kjøtt og frukt sammenlignet med gilde og de andre dyre merkevarene.
Ville dog ikke kjøpt mye ferdigmat av FirstPrice som for eksempel pizzaen dem har.
Smaker helt grusomt.
Sist endret av Bombasa; 6. mars 2013 kl. 15:42.
Lag vårruller! Jeg lagde 40 stykker kjøpte sånn papir til å ha rundt, et kålhode, masse gulerot og løk. To pakker first price kyllingkjøttdeig. Krydre med salt og pepper, og gjerne litt sweet and sour saus.
Det er fryktelig mye arbeid, men utrolig verdt det! Litt kjedelig at du ikke har fryser, for de er lettvinne å fryse ned. Du kan også spise kun fyllet sammen med for eksempel ris og soyasaus, kjempegodt!
Til sammen koster det ca. 150 kr å handle inn alle ingrediensene, men det er ikke mange kronene per vårrull.
Sist endret av mrs.hudson; 6. mars 2013 kl. 15:47.
Har selv begynt på budsjett ! deler 4000 I måneden på x2 personer. Må er det 14 dager igjen så har vi gått 1 måned, har til nå igjen 2678 kroner. Vi spiser ganske vanelig men går ikke ut! drikker vann til alle måltider så og si, lager middag fra bunnen av. FIrst price som mange sier fungerer bra
Her merker jeg at jeg kan skrive et langt innlegg om mat og det du får for 500 kr.
Det er veldig mye. Som flere nevner: Ikke spis ute. Du sparer MYE penger bare der.

Seinest igår kjøpte jeg 400g kyllingkjøttdeig til 18 kr, hamburgerbrød og salat til en billig krone. En sånn med kyllingkjøttdeig og ett egg tilsier 5-6 kyllingburgere. (Simpelt å lage. Godt og enkelt). Der har du mat en hel dag.
Fant karbonadedeig i fryseren istad og da blir det hjemmelaga pytt i panne. Jeg ville heller investert i godt krydder, for det gjør mye med maten.

Ikke prøv å spar penger på å leve på nudler f.eks. Du vil ikke få i deg det du trenger. Kjøp heller sånn at du får laget deg ordentlig mat. Se etter billigere alternativer eller bruk google. Der har du en hel del oppskrifter på ting du kan prøve. Selv sjekker jeg bare fryser, skap og det som er etter alternativer.
Protip; pass på å få i deg nok protein(karbohydrat og fett er jeg ikke bekymret for).
Coop Obs / Rema 1000 (evt andre lavprisbutikker) har 2kg fryst kyllingfilet til en hyggelig pris, normalt ~65-70kr/kg.
Her får du mat med (fritt etter hukommelsen) 22g protein per gram, ca fett- og karbohydratfri.
2kg i uka blir 285 gram kylling om dagen - skulle holde til middag.

Ellers er 10/5kg sekker med jasmin/basmatiris skambillig. Utover det har jeg ikke mange gode tips til billige matvarer, ser at mitt eget budsjett er forbi all fornuft.
Gode tips:

Kjøp ikke ting som er kvernet. Mest mulig rent, da får du næring du trenger. Ting som er kvernet er gjerne tilsatt mat uten nyttig næring, som fett.

Tunfisk i olje, svinekam, first price hamburgerrygg, hel ost, first price nøttepålegg.

Se alltid på varedeklarasjonen på det dyre og det billigste. Du finner ofte ut at det inneholder så og si det samme men prisen er det stor forskjell på.

Fun light er en bra og relativt billig måte å gjøre vann mer interessant på. Jeg liker ikke aspartam, men er overbevist om at det er sunnere enn mengdene av sukker fra brusen.

Grovbrød er supert. Obs-butikkene har tilbud på 3 brød til 39kr noe som er veldig billig.
Sist endret av Taurean; 6. mars 2013 kl. 16:27.
Dersom du har smarttelefon, så burde du laste ned appen til Rema 1000. Den har mange gode oppskrifter, og forslag til rimelige retter. Ble tipset av appen om Gulasj som kostet meg 79,- kr, og da hadde jeg sunn og mektig middag i to dager. Himmelsk smakte den også, så jeg har fått meg en ny favoritt.
Sist endret av caperno; 6. mars 2013 kl. 16:27.
Rema 1000 har flere produkter som er geniale, i tillegg til at disse ikke smaker som papp (en del first price produkter gjør unektelig dette.)

En personlig favoritt er:
400g Rema 1000 laksefilet (500g for 43kr)
Gulrøtter og brokkoli kuttet opp i mellomstore biter
En halv boks med matfløte helles over.
Strø over med krydder du synes er godt og la det stå i 20-25 min på 200 grader.

Dette koster per middag litt under 40, litt pasta/ris ved siden av og det er oppe i 45 kroner for mat som faktisk smaker veldig godt. Slik som dette kan gjøres med utrolig mye, om du har fantasien til å prøve deg litt frem. Du kan sikkert finne det enda billigere, men Rema1000 fisken er ikke frosset, så den gir en fantastisk smak!
Var en svipptur innom Rema 1000 i går etter noe mat.

2 pakker oppskåret svinekjøtt til 38 kr. (800 gram). 3 pakker kjøttdeig av storfe til 62 kr. (1,2 kg.). En pakke spagetti 12 kr. (1 kg.). 2 glass med pastasaus til 10 kr. En pakke med ris til 20 kr. En hel haug med ferske grønnsaker til 60 kr. En pose med potet til 40 kr. (4 kg). 2 brød til 20 kr. (Dagens brød: 10 kr på Rema). 3 pakker med pepperskinke til 30 kr. 3 pakker med oppskåret Norvegia 42 kr. (450 gram). Et stort glass med sursøt saus til 20 kr. 2 flasker med appelsinbrus 20 kr.

Da har jeg kjøttkake til middag. Hjemmelaga pizza. Spagetti. Svinekjøtt og grønnsaker med ris. Svinekjøtt og sursøt saus med ris. Toast til frokost og kvelds til den pene summen av ca 350 kr. Stappmett hele uka. Ikke er det så utrolig usunn mat, heller. Kunne sikkert bytta ut brusen med vann, men jeg må ha litt sukker innabords av og til.
Sitat av Killuminati Vis innlegg
90 % er kjæledyr, men det kan forsåvidt sees på som snadder for noen.
Vis hele sitatet...
Er du helt nub eller? Katter er jo så søte (nam nam)

Men on topic: Henger meg på de andre tipsene folk har gitt. Det viktigste er allerede blitt nevnt
  • Innvandrerbutikker
  • Billigmerker (har som oftest like god kvalitet som "merkevaremat")
  • Tilbudsvarer
  • Kiwi-garantien (ikke vær flau)
Oh, glemte nesten; gå til butikker like før de stenger. Har de ferskvaredisk er det som regel mye som bare skal kastes. Hvorfor kan ikke en stakkars (input title: f.eks "Student") kunne nyte denne overfloden av karbonader og lunsjkaker?

Vi kan finne på å gi mat til folk som spør rett før stengetid hvor jeg jobber i alle fall

Peace
Sist endret av Bl4derunner; 6. mars 2013 kl. 17:17.
Hvis du ikke har noe imot å stikke hodet ned i matconteinere skal det ikke være nødvendig å bruke mer enn en 50-lapp i uka.

Selv kjøper jeg 1-2 brød og en kartong melk i uka. Resten finner jeg bak butikkene
Sitat av Bombasa Vis innlegg
- Firstprice! Koteletter, laks, kylling. Ingen forskjell fra andre leverandører.
Vis hele sitatet...
Akkurat den må jeg kverulere litt på. Det er stor forskjell på flere av produktene. FP er siste sortering.

Laksen er den kjipeste laksen jeg har spist, vassen, fæl farge, null smak.
Kjøttdeigen er det enormt med vann i. Funker greit til lasagne e.l, hvor det uansett skal kokes eller tilsettes vann.

Handler en del FP selv, men det er ikke alt som er like bra.
Om du vil ha i deg noe usunt, så så jeg at Rema hadde 2 pizzaer for 20 spenn, smakte godt også, men var "italian-style", da.
Lever sjølv på 1700kr i månden, grandis og spagetti og ein 1,5l cola av og til funker som berre faen

Og ein seksar til helga!
Sist endret av R0flcopter; 6. mars 2013 kl. 17:29.
Som nevt over er det ingen dum ide å sjekke i diskene bak butikken etter stengetid. Høres så ekkelt ut å si søppel, det er jo det det er, men det er ligger veldig mye brukbart innpakket i plastikk der. F.eks i en pakke med tomater kan en være litt dårlig og resten er bra. Ellers er vel linser og bønner billig erstaning for kjøttdeig. Sunnere og mer etisk også!
Dropp ferdigmaten 0 problem å spise sunt og godt for 500 i uka
Sitat av Settoz Vis innlegg
Godt tips er å spise mye proteiner (Kjøtt), du holder deg lengre mett på det. Så om du finner kjøtt og slikt på tilbud, kjøp det.
Vis hele sitatet...
Er vel heller fett som gir metthet lengre da det kun absorberes i duodenum og dermed tar det litt lengre tid for ventrikkelen å sleppe ut maten

Er selv jævlig dårlig med penger, om jeg er flink ei uke knuses budsjettet på fylla i helga el.

En ting jeg sliter med er å handle billigst mulig mat, uten å ha et skyhøyt karbo-basert kosthold, eser jo utover pga brød, ris pasta osv., noen gode tips her? (foruten om tunfisk)
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
tusen takk for alle innspill!!

ris og poteter er 2 fine grunningredienser right? hater egentlig ris, men er iallefall billig kylling mista jeg helt smaken på da jeg glemte en kyllingfilet i kjøleskapet! fytti rakkers!..
Å spise for 500 i uka er ikke spesielt vanskelig, men det blir veldig kjedelig i lengden..! Tror du burde vurdere en deltidsjobb.

Her er en handleliste jeg satte opp i en Meny-app da jeg hadde en fattig aleneuke:

Banan pr. stk kr 9.80 Slett
Grilstad pepperoni 100g kr 40.70 Slett
Isbergsalat kr 15.90 Slett
Tine ekstra lettmelk 1L kr 33.60 Slett
First Price penne pasta rør 1kg kr 8.50 Slett
Bremykt bordpk.520g kr 38.30 Slett
Wasa frukost fullkorn knekkebrød 320g kr 25.10 Slett
Kjøttdeig Menys eget merke 500g kr 59.80 Slett
Eldorado hakkede tomater 390g kr 8.00 Slett
Tomat pr. stk. kr 9.60 Slett
Gilde hamburgerrygg 150g familiepakning kr 34.20 Slett
Eldorado maiskorn 340g kr 11.90 Slett
Idun mors hjemmebakte fersk gjær orginal ... kr 3.50 Slett
Old El Paso taco sauce hot kr 25.80 Slett
First Price soft tortilla lefser 8stk 32 ... kr 11.90 Slett
Eldorado lapskausblanding 800g frossen kr 11.90 Slett
Kornbrød butikkstekt kr 35.80 Slett
Gilde røkt kjøttpølser u/skinn 450g kr 32.30 Slett
Epler i pose 1kg kr 17.90 Slett
Hvitløk 2 stk kr 10.70 Slett
Prior solegg 6stk kr 28.70 Slett
Jarlsbergost 450g kr 63.50 Slett
First Price gul løk 1kg pose kr 11.40 Slett
First Price rød paprika 2 pk. kr 14.90 Slett


Tilsammen ble det 520 kroner, og da hadde jeg planlagt disse middagene: Lapskaus med røkt kjøttpølse (holder til to dager), tacowraps, pasta med kjøttsaus (resten av tacokjøttdeig pluss hakkede tomater og alt annet som er igjen etter taco går nedi der), pizza, omelett, løksuppe.

Lager alt selv unntatt tacostæsjet og frossen lapskausblanding, og hadde noen basisvarer som mel, buljong og kaffe i huset fra før. Spiser brød og knekkebrød med hamburgerrygg/ost til andre måltider. I tillegg må det være noe frukt hver dag, paprika på brødskiva og litt melk til frokost.

Klarte meg fint en uke på det jeg hadde handlet, og det ble også et og annet litt kreativt mellommåltid.
Sist endret av Susa; 6. mars 2013 kl. 19:11.
En pakke havregryn = ca 10kr = ca 20 portioner med havregrøt.. Da har du 20 frokoster til 50 øre stk.
Hva faen? Koster en 1 stk. banan 9.80 kr ???
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Finnes det en nettside jeg kan gå inn på, og få en oversikt over hva de forskjellige matvarene koster hos de ulike kjedene? kjedelig å vimse rundt i butikken i flere timer.
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
tusen takk for alle innspill!!

ris og poteter er 2 fine grunningredienser right? hater egentlig ris, men er iallefall billig
Vis hele sitatet...
Kjøp deg ei flakse kikkoman som du kan ha til risen, salt og godt. En boks tomater til den kjedelige poteten.

Sitat av Obster Vis innlegg
Hva faen? Koster en 1 stk. banan 9.80 kr ???
Vis hele sitatet...
Hørtes litt merkelig ut. Meget mulig enkelte overpriser seg på banan, men når jeg handlet på OBS for ikke så alt for lenge siden, så var det 11 kr. pr. kg.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 6. mars 2013 kl. 19:25.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Å spise for 500 i uka er ikke spesielt vanskelig, men det blir veldig kjedelig i lengden..! Tror du burde vurdere en deltidsjobb.

Her er en handleliste jeg satte opp i en Meny-app da jeg hadde en fattig aleneuke:

Banan pr. stk kr 9.80 Slett
Grilstad pepperoni 100g kr 40.70 Slett
Isbergsalat kr 15.90 Slett
Tine ekstra lettmelk 1L kr 33.60 Slett
First Price penne pasta rør 1kg kr 8.50 Slett
Bremykt bordpk.520g kr 38.30 Slett
Wasa frukost fullkorn knekkebrød 320g kr 25.10 Slett
Kjøttdeig Menys eget merke 500g kr 59.80 Slett
Eldorado hakkede tomater 390g kr 8.00 Slett
Tomat pr. stk. kr 9.60 Slett
Gilde hamburgerrygg 150g familiepakning kr 34.20 Slett
Eldorado maiskorn 340g kr 11.90 Slett
Idun mors hjemmebakte fersk gjær orginal ... kr 3.50 Slett
Old El Paso taco sauce hot kr 25.80 Slett
First Price soft tortilla lefser 8stk 32 ... kr 11.90 Slett
Eldorado lapskausblanding 800g frossen kr 11.90 Slett
Kornbrød butikkstekt kr 35.80 Slett
Gilde røkt kjøttpølser u/skinn 450g kr 32.30 Slett
Epler i pose 1kg kr 17.90 Slett
Hvitløk 2 stk kr 10.70 Slett
Prior solegg 6stk kr 28.70 Slett
Jarlsbergost 450g kr 63.50 Slett
First Price gul løk 1kg pose kr 11.40 Slett
First Price rød paprika 2 pk. kr 14.90 Slett


Tilsammen ble det 520 kroner, og da hadde jeg planlagt disse middagene: Lapskaus med røkt kjøttpølse (holder til to dager), tacowraps, pasta med kjøttsaus (resten av tacokjøttdeig pluss hakkede tomater og alt annet som er igjen etter taco går nedi der), pizza, omelett, løksuppe.

Lager alt selv unntatt tacostæsjet og frossen lapskausblanding, og hadde noen basisvarer som mel, buljong og kaffe i huset fra før. Spiser brød og knekkebrød med hamburgerrygg/ost til andre måltider. I tillegg må det være noe frukt hver dag, paprika på brødskiva og litt melk til frokost.

Klarte meg fint en uke på det jeg hadde handlet, og det ble også et og annet litt kreativt mellommåltid.
Vis hele sitatet...
Å handle på Meny når det skal spares er vel ikke det smarteste?
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Å handle på Meny når det skal spares er vel ikke det smarteste?
Vis hele sitatet...
Meny har mange gode tilbud bruker du øynene når du går rundt i butikken. Meny er min "nærbutikk". Handler ofte der selv når jeg ikke orker gå flere kilometer til en annen butikk. De er dyre på enkelte matvarer, men har ofte gode tilbud.
Det du også kan gjøre er å sjekke kundeavisene hver mandag.

Bla. Coop, rema1000, spar, ica etc.
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
er 4 butikker her i område, kiwi, bunnpris,ica,rema 1000, virker som kiwi jevnt over er den billigste