Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1743
Hei folkens
Jeg har kommet borti en spesiell situasjon og lurer på hvordan jeg skal gå fram i den saken.

Historien er slikk; fredags natt kjørte jeg alene i bilen min, jeg har nådd igjen en bil som kjørte ca. 30km/t i 60 sone jeg kjørte etter denne bilen i samme fart ca. 200meter for å ta forbi kjøring (noen biler kom kjørende i mot, så måtte vente på trygg plass å kjøre forbi på)

Når jeg kjørte bak den bilen som kjørte i 30km/t oppserverte jeg at bilen kjører ustabilt, fører svinger litt til sider og øker og minsker fart konstant.
Da jeg skulle forbi blinket jeg meg ut til venstre og kom på siden av den mistankelige bilen (jeg hadde ca. 50 km/t i 60 sone) men plutselig så svinger den mistankelige bilen til venstre mot meg, jeg reagerer og brå bremser og svinger til venstre ut av veien (for å unngå kollisjon)

Jeg havner på en mark ca. 2 meter av veien og for veldig hard slag på motor og understell på bilen min hører også at eksos anlegg er skadet (fri eksos). jeg klarte å rygge ut å nå igjen den merkelige bilen, jeg prøver å blinke med lyset for å få føreren til å stanse og fylle ut et skade skjema.
Men bilen stopper ikke og jeg for mistanke på fylle kjøring.

Jeg ringer 112 og forklarer situasjon, dem ber meg å følge etter bilen å forklare plassering vi er på. Jeg følget etter bilen i ca. 45min. fram til bilen kjørte av veien og havnet i en stor grøft, han kjørte ca 30km/t så jeg så tydelig at det er ikke noen personskader der.

Politi patrul kom 5 min etter dette dem tok alkohol test og sakt at fører var sterkt beruset, dem avhørte meg på stedet og sakt av jeg må seinere i tit i avhør og rettssak som vitne.
Jeg har sakt at bilen min har fått skade, med dem hadde rett og slett for dårlig tid til å diskutere det der og da, men fulgte det opp i rapporten.
Bilen min har fått skader på motoren og eksos anlegg kanskje noe mer, så det jeg har tenkt er å levere bilen på bilvarksted å ta taks av bilen (finne ut hvor mye det koster å reparere skader)
Jeg kommer til å få vite hvor mye det koster å reparere skader og dokumentasjon på det.

Men hvordan skal jeg gå fram?
Hvor jeg skal levere disse papirer i og med at jeg kjenner ikke fører av den andre bilen, skal jeg ta det på avhør?
Og er det mulig å få erstatning for tiden jeg brukte, stress jeg hadde osv?

Veldig takk nemlig for svar på forhånd
Forklar det nærmere på avhør. Å du? Ikke prøv å se på dette som en "sjanse" til å melke penger. Vær glad om du får penger igjen på bilen. Ikke lek Amerikaner å skal ha penger for at du ble mentalt syk da du nesten kom i en kolisjon osv.
Jeg regner med du har nummeret til forsikringselskapet ditt? Det er dem du skal ta det opp med, ikke politiet.

Du får aldri noe erstatning når det gjelder tiden du har brukt, uansett hvor mye du stresset.
Sitat av skolms Vis innlegg
Jeg regner med du har nummeret til forsikringselskapet ditt? Det er dem du skal ta det opp med, ikke politiet.

Du får aldri noe erstatning når det gjelder tiden du har brukt, uansett hvor mye du stresset.
Vis hele sitatet...
Enig, ring forsikkringa og forklar situasjonen.
Forsikkringsselskapet vil gi deg informasjon om hva du trenger for å få utbetalt forsikkringspenger.
Om det er noe skriftlige greier du trenger fra politiet for å få utbetalt pengene, finn ut hva ved å spørre forsikkringa før avhøret.
Ta kontakt med forsikringsselskapet og politiet. Få navnet på politimannen/damen som kom i patruljebilen og som kan gå god for deg. Kanskje tok de bilder av bilen din? Hvis ikke burde du ta bilder av bilen din som dokumentasjon ASAP!

Når du så tar kontakt med forsikringsselskapet så har du vitner fra politiet som kan gå god for deg + bilder av bilen din. Dette ordner seg nok!
fulle kjøring..? heter det ikke fylle kjøring?
Sitat av xhacktly Vis innlegg
fulle kjøring..? heter det ikke fylle kjøring?
Vis hele sitatet...
Evt. fyllekjøring.
Nei, det heter fyllekjøring, eller promillekjøring på fint. (edit: sen der ja)
Sist endret av xtapolapocetl; 2. mai 2010 kl. 19:58.
at du og forsikringsselskapet ditt legger krav til rettsbehandlingen om at retten skal ta stilling til erstatning. sett frem krav ellers blir det ikke gjort.
xoma21's Avatar
Trådstarter
Takk for alle gode svar, har ringt på forsikring selskapet mit så fikk jeg vite at jeg må fylle ut et slags skade skjema som den skal sende til meg i posten.
så for nå se hvordan det går.
Sinnsykt bra at du fikk idioten tatt.
Vil anta at den andre personen er nødt til å betale for skadene han påførte bilen, iogmed at han kjørte i ruset tilstand og skapte farlige situasjoner.

Jeg ville faktisk kjørt opp sak på dette for fyllekjørere fortjener så jævlig sterkt å bli tatt fatt!
Men det er en annen sak
kjedelig streiting
Skriv en skademelding med din side av saken og regnr hans. Forsikringa hans og han vil deretter ta stilling til om din ulykke var hans skyld. Isåfall vil forsikringa hans fikse bilen din og deretter kreve regress av han i ettertid.

Tror en slik fremgangsmåte vil funke, men det skader heller ikke å ringe inn til forsikringa.