Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1948
Hei!

Som dere sikkert skjønte ut i fra tittelen, er jeg russ i år. På de fleste arrangementer er det sikkert av sikkerhetsmessige årsaker ikke lov å ta med seg inn glassflasker. Kun bokser og flasker, som i de fleste tilfeller må være forseglet.

Min favorittøl er Corona, som i Norge kun selges på flaske. Jeg har hvertfall aldri sett den på boks i Norge. Jeg vil da gjerne drikke Corona på disse russearrangementene, men har da et praktisk problem. Jeg kan selvsagt helle det over på plastflasker, men det ser harry ut, og øl på plast er jo heller ikke noe digg.

Så mitt spørsmål er om hva den mest praktiske og kreative løsningen på dette er? Er det noen som vet om det går an å kjøpe tomme bokser, som er mulig å forsegle? Eventuelt må jeg bare ta til takke med å drikke en annen øl, så da er spørsmålet hvilket øl som selges på boks, som minner mest om Corona?
Vanskelig å få med glassflasker inn ihvertfall, de går veldig nøye gjennom bil/folk. Alternativet ditt da blir å få det over gjerdet på en eller annen måte, selvsagt ikke lettere når innholdet er knusbart..

Eneste ølet jeg vet smaker noen lunde som Corona er Sol, men det er også på glassflasker..
Thermos and the titegns!
Skaff tønne og tappeutstyr?
Ikke bare funker det, men det ser heftig ut også.
Sist endret av drittunge; 22. april 2010 kl. 16:47.
Ikke helt likt, men vet at flere som liker Corona også er fan av Lysholmer Double Ice. Dette er også et lyst og mildt øl og fås kjøpt på boks.
Trådstarter
Sitat av fetter Vis innlegg
Thermos and the titegns!
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke et dumt forslag, da holder ølet seg attpåtil kaldt. Men da er vi igjen inne på harry-faktoren :P

Det ultimate hadde vært om det gikk an designe egne tomme brusbokser på nettet, som var lett å forsegle. Hadde lett laget DHARMA Beer
Jeg har vert vakt i kongeparken på landstreffet, skal også i år. der er det absolut ikke lov med glass uansett hvordan du vender på det, vi sto å krangla me masse russ i fjord at spriten var jo på glass å blabla, men til slutt så sa di ok til å hive spirten over i plast, så for din egen økonomi, ikke gidd en gang å ta med corona, blir bare at du må hive det oppi plast
Trådstarter
Sitat av Aquatran Vis innlegg
Jeg har vert vakt i kongeparken på landstreffet, skal også i år. der er det absolut ikke lov med glass uansett hvordan du vender på det, vi sto å krangla me masse russ i fjord at spriten var jo på glass å blabla, men til slutt så sa di ok til å hive spirten over i plast, så for din egen økonomi, ikke gidd en gang å ta med corona, blir bare at du må hive det oppi plast
Vis hele sitatet...
Det har aldri vært noe alternativ å ta med Corona på glassflasker. Spørsmålet var hva jeg kunne flytte det over i, som var praktisk og helst ikke av plast.

Sitat av goram Vis innlegg
Ikke helt likt, men vet at flere som liker Corona også er fan av Lysholmer Double Ice. Dette er også et lyst og mildt øl og fås kjøpt på boks.
Vis hele sitatet...
Skal prøve det!
evnt. san miguel. minner veldig mye om corona og fåes kjøpt på boks. prix har det her jeg bor.
Selv om jeg her gir Aquatran et godt tips så det vi gjør er å skru glassflaskene inn i bildører ol. Da disse platene er lette å skru av og på og gir rimlig god plass. Selvfølgelig så tar du etterpå ikke med flaskene ut av bilen men koser deg med det du måtte ha inni bilen. Da får du med deg glassflasker inn på russetreff.
Du må også ta med i vurdering hvor godt øl som er slått over på thermos er etter 2 timer.
San miguel kan vel minne litt om Corona som en til luring evnte
San Miguel er ikke likt corona i det hele tatt. Jeg skal ikke krangle på at det smaker bra, men det er veldig mye mer smak på det enn corona.
Det å kjøpe tomme bokser som du kan forsegle selv tror jeg du bare kan glemme. Det er digre maskiner som gjør dette som foregår ved å brette kanten på boksene. Det er ikke noe du klarer å mekke selv på gutterommet.
Så desverre å måtte si det men termos er vel det beste forslaget hitil, eller tønne da.

Eller så får du tvinge i deg noe annet slags øl
Sist endret av moret; 22. april 2010 kl. 17:21.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan lett smugle diverse alkoholholdige drikker gjennom et stort vanngevær på russetreff
kjedelig streiting
Litt ot men
Kjørte på et sted hvor det hadde vært et "minirussetreff", og fy faen. Kan ikke ha vært så jævlig mange bilene der, men det så faen meg ut som hele Norge hadde feira 17 Mai på 10m2 når det gjelder flasker å bokser på bakken. Skjønner godt at det er forbud mot glassflasker på svære treff, isåfall måtte de som rydda stått der noen uker.
legalize it: Jeg har en veldig nær slektning som rydder opp på et av de større russetreffene hvert år. Det tar litt tid, men de har også utstyr til det; Tenk støvsuger x 800 Så det er ganske fint igjen på noen dager rydding
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
San Miguel er ikke likt corona i det hele tatt. Jeg skal ikke krangle på at det smaker bra, men det er veldig mye mer smak på det enn corona.
Det å kjøpe tomme bokser som du kan forsegle selv tror jeg du bare kan glemme. Det er digre maskiner som gjør dette som foregår ved å brette kanten på boksene. Det er ikke noe du klarer å mekke selv på gutterommet.
Så desverre å måtte si det men termos er vel det beste forslaget hitil, eller tønne da.

Eller så får du tvinge i deg noe annet slags øl
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tenkte meg det kun var store maskiner som kunne forsegle bokser, men var verdt et forsøk :P Skal skal hvertfall prøve Miguel-øl, og eventuelt andre forslag på lyst øl som selges på boks
hmm.. Mack har jo noen lyse øl, men vet ikke om sesongen er der enda. Smrprty er ganske lyst og fint. Eller, det er forrseten de fleste sommerøl
Jeg hadde kjøpt sommerøl på boks hadde jeg vært deg. Lysholmer double Ice er også, som tidligere nevnt, en lys og helt grei øl. Skal du bare drikke Corona blir det dyrt for deg
Lysholmer dubble ice er god, men vil du ha en mild og go øl så prøver du kilkenny, den er ikke i nærheten av corona eller for å si det sånn i nærheten av noe som helst øl

Glass flasker skjønner jeg at er forbudt, alerede 2 dager med russefeiring og skoene mine er fulle av glass i sålene. Er dog mest tuborg glass jeg ser..
Et annet lyst og godt øl på boks som ikke er nevnt er Pilsner Urquell. Dette er dog noe dyrere enn Lysholmer stort sett.
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Lysholmer dubble ice er god, men vil du ha en mild og go øl så prøver du kilkenny, den er ikke i nærheten av corona eller for å si det sånn i nærheten av noe som helst øl
Vis hele sitatet...
Altså... fyren liker corona og dermed antar jeg at han ikke har peiling på øl. Det å anbefale kilkenny som er omtrent så langt unna corona som du kommer på de store ølmerkene blir litt rart.

Det du burde prøve er egentlig hvilken som helst sommer/ice-øl.
Jeg stemmer også for Pilsner Urquell, men i motsetning til corona har den faktisk smak så det kan være litt uvant.
Toak.... Du synes ikke om det beste tipset til drittunge eller? Det må jo være midt i blinken...

Jeg bare tenker, hvorfor tenke videre på noe som kan forsegle bokser når du kan ta med deg en jævla tønne og ett halv liter glass...?