Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3565
De eg vet om nå er vell:
Amon Amarth- <3
Enslaved- <3
Helheim <3


Noen som har peiling på flere?
Hva mener du med det?
Norrøn Mytologi er en stor interesse for meg.
Er veldig mange. Søk på viking metal, og folk metal på last.fm så finner du en del. Last ned et band som heter Equilibrium
Manowar har jo en del sanger som omhandler norrøn mytologi, blant annet et helt album.
Hammerfall og Manowar er det du ser etter.
Týr, Isengard, Falkenbach, Ildjarn, Einherjer, Graveland, Satyricon har endel som er relevant, Otyg, Vintersorg, Nokturnal Mortum, Absurd, Windir, Vinterland, Darkthrone har endel, Burzum, Ásmegin, Lumsk, Turisas, Myrkgrav, men det aller beste og det ENESTE du trenger er et band som heter Bathory .
Kan være Storm og Ulver (bergtatt, kveldssanger og nattens madrigal og evt. demoer) er interessant og.
Sist endret av Thrillseeker; 24. september 2007 kl. 15:34.
Lumsk er det beste innen sjangeren, dog hører jeg ikke så mye på det.
Lumsk er langtifra det beste i sjangeren..
Sitat av Thrillseeker
Týr, Isengard, Falkenbach, Ildjarn, Einherjer, Graveland, Satyricon har endel som er relevant, Otyg, Vintersorg, Nokturnal Mortum, Absurd, Windir, Vinterland, Darkthrone har endel, Burzum, Ásmegin, Lumsk, Turisas, Myrkgrav, men det aller beste og det ENESTE du trenger er et band som heter Bathory .
Kan være Storm og Ulver (bergtatt, kveldssanger og nattens madrigal og evt. demoer) er interessant og.
Vis hele sitatet...
Men gammel Bathory går før viking Bathory !

Jotunspor er absolutt relevant. Men er du ute etter band med tekster som omhandler norrøn mytologi eller viking metal generellt ?
Hmm..
Finntroll?...

Eller,
Trollfest?
Sist endret av GothQueen; 25. september 2007 kl. 02:46.
Sitat av GothQueen
Hmm..
Finntroll?...

Eller,
Trollfest?
Vis hele sitatet...
Må vel være noe av det mest jævlige jeg har hørt.
Tenker på at tekstene skal ha norrønsk innhold, altså mytologi.
Tåkeferd!

http://www12.nrk.no/magasin/upunkt/urort/bilder/scaled/96972_main.jpg

eller så kan du jo begynne å høre på "Kivenkantaja" som er et finsk metal-band med norrønne teksta... (Kivenkantaja = Steinbærer)

http://www.rockdetector.com/assets/img/covers/180600.jpg
Sist endret av Turbolego; 25. september 2007 kl. 23:39.
Sjekk denne

Wardruna is a Norwegian musical constellation set out to explore and evoke the depths of Norse wisdom and spirituality.

Sangen som lå ut tidligere var bedre, men kul denne også. Gleder meg på album.
det steinbærer greiene dine er et album av moonsorrow, ikkje et egent band :P
Sjekk gjerne ut Fortid. Bra musikk og tekster med norrøn mytologi som tema.

Oi crap. Jeg så ikke at du hadde Dani Filth som avatar. Det er synonymt med at du bare hører på dritt musikk.
Sist endret av St.Vitus; 29. september 2007 kl. 13:25.
Rebellion, miklagard albumet=konge! Skal vistnok bli en trilogi eller noe slik, tror jeg.
Sitat av St.Vitus
Men gammel Bathory går før viking Bathory !
Vis hele sitatet...
Hva i all verden har det med saken å gjøre? Forøvrig så liker jeg det meste av Bathory, sett bort i fra de kjipe coverlåtene han lagde.
Sist endret av Thrillseeker; 6. oktober 2007 kl. 02:59.
▼ ... noen uker senere ... ▼
kjøp god of war av manowar
Enslaved er ikke lite tøft det heller da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Litt gammel post dette, men kan jo nevne Hel og Ultima Thule.