Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 3693
Yo,

har hørt og fått dilla på en ny sang nå:

Fedde la grande - Put your hands up for Detroit

Anbefales til alle som liker hardhouse/trance :-)

Noen som har forslag til lignende, litt hardhouse-aktige tunes?
Hmm, er vell kanskje ikke så veldig likt, men kan jo nevne et par som jeg synes fenger etter noen pils. Mulig du har hørt de før og at det ikke er noe nytt for deg, men tar sjangsen selvom.

- Tidy Boys - Headrush
- Pakito - Living On Video
- Till West & DJ Delicious - Same Man
- Hi Tack - Say Say Say
Helt enig

Du liker sikker/kommer til å like alt av David Guetta.

og hele The_Pacha_Experience, du må laste ned den! Da hører du mange råe sanger, hvis du har CUE_Player-plugin til medieavspilleren din kan du få tips på tracklista til braArtister.
Pacha er en "klubkjede" som har mange råe klubber rundt omkring i verden. Og The_Pacha_Experience er da "en bit" av Pacha
Sist endret av BakkiZ; 23. desember 2006 kl. 16:44.
bodyrox ft luciana - yeah yeah
fedde le grand - big funk

Adrian anbefaller også: Michael Jackson ft Youngbloodz - Give in to me.

Er ikke av den samme sjangeren, men har fått helt dilla på den sangen.
Sist endret av Adrian; 23. desember 2006 kl. 17:25.
Lasta ned pacha experience, den kommer nok godt med på nyttårsaften! Noen som har noen andre 'party'-sanger å anbefale?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Takk for forslagene gutter.. :-) Sitter og laster ned nå..

Men: Har noen flere forslag til gode hardhouse-låter? Liker godt å både arbeide, trene og feste til hardhouse. Liker spesiellt godt låter hvor du har en god drivende basslinje, og så kommer et high-pitched tema på toppen - nesten som en motor - som f.eks tilfellet er med Fedde la grande - Put your hands up for detroit.. Halvveis ut i den sangen skjer det noe magisk :-)
Info @ Stormen, Fedde la grande - Put your hands up for Detroit er ikke veldig ny,men den er fengenene, og blir mye spilt på utestedene har jeg lagt merke til
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvem som har innbilt deg at dette er hardhouse, Stormen?
Dette er da tech/electro house og ikke hardhouse. Kanskje du heller skulle sett nærmere på det enn hardhouse - hardhouse er rimelig forskjellig fra dette.

(Klikk på lenkene under og åpne den aktuelle remixen/låten på siden du kommer til)

Noen tips på låter er rimelig like i stil og som sikkert vil falle helt i smak:
Om du er litt leken og er villig til å utforske alternativer kan du også prøve deg på:
Dette var bare en veldig rask liste over det jeg kan huske på stående fot, det finnes selvfølgelig mye mer bra musikk innen disse sjangrene.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
anbefales på det sterkeste, wiener:

kom deg til helvette ut av trynet mitt.

nso, takk for tips, skal laste ned alle.. Ved første gjennomlytting høres det ut som kul house for viderekomne - men de manglet litt av det rytmiske, catchy - kanskje litt mainstream-aktige - ved Put your hands up for detroit? Når det gjelder det at Fedde la grande var hardhouse, så må jeg til mitt forsvar si at jeg sa: "Hardhouse-aktig" - men det er sant, jeg er ingen virtuos når det gjelder sjangere

Edit: Stormen føler seg litt slem når han ser at "wiener" er en 15 år gammel jente - som sannsynligvis mente posten sin seriøst... Hehe.
Sist endret av Stormen; 27. desember 2006 kl. 19:52.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Jeg tror jeg skal bli hit-velger på P3! Nå ligger Fedde La Grande i toppen av BBC Dance Chart :-)

http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/dancesingles.shtml
Sitat av Stormen
Jeg tror jeg skal bli hit-velger på P3! Nå ligger Fedde La Grande i toppen av BBC Dance Chart :-)

http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/dancesingles.shtml
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at fedde le grand's låt er/blir en stor hit.

Catchy låt med et veldig fengende riff!

Edit: Forresten, er det noe P3 trenger så er det en ny hit-velger. På dagtid spiller de bare MØKK (tenk MINA)
Sist endret av Eplepepsi; 6. januar 2007 kl. 17:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beklager litt sent svar, men her er kanskje noen sanger du vil like:

Robin S - Show Me Love (Dj Antoine Mix)
Sander Kleinenberg - This is not Miami
Alex Gaudino - Destination Calabria
Carnival - Not Over Yet
DJ Antoine - Unique
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tenkte å ta opp denne tråden igjen, slik at house spillelisten våres kan deles. Noen som har flere forslag?
Paris - Haute Couture
ATB - Renegade (feat. Heather Nova)
David Guetta - Higher (feat. Chris Willis)
Hardsoul - Deep Inside (DJ Antoine Remix, feat. Berget Lewis)
DJ Antoine - This Time (Klaas Remix)
Herd & Fitz - I Just Can't get Enough (DJ Antoine vs. Mad Mark Remix)
Wally Lopez - Don't You
DJ Antoine - Arabian Adventure 3 (Good Morning St.Tropez meo.p mix)
Sébastien Léger - Hypnotized (Steve Mac Remix, feat. Gia Mellish)
Club 7 - Feel The Fever
Hed Kandi - All I Do
DJ Tiësto - Do You Feel Me (feat. Julie Thompson)
Jose - Turn the Lights Off
Bob Sinclair - Champs Elysees Theme
BK - Revolution
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Jeg digger denne tråden, finner mye bra musikk her :-)

Jeg har forresten fått dilla på Britney Spears - Gimme Gimme... Om dere ikke har hørt den på et anlegg med bra bass enda, så gjør dere selv en tjeneste: Last den ned, sett på full bass, sørg for å ha masse gærne chicks i lokalet og trykk 'Play'! (det er forøvrig helt urelatert til Put your Hands up for Detroit, foruten at jeg spår en ny liste-topper i alle europeiske land) ;-)
Gimme more du mener?
Det er snakk om at "put your hands up for detroit" skal bli russe sangen håper det
Hva mener du med russesangen? Årets russesang har jeg hørt om, men ikke overall "russesangen". Høres tvilsomt ut.
Man har da alltids Mr. Oizo - Flat Beat
Helt syk video

Edit:
Video

Det er vel electro som nso sier.
Sist endret av kristoffer2200; 19. september 2007 kl. 19:52.
Sitat av Stormen
Jeg digger denne tråden, finner mye bra musikk her :-)

Jeg har forresten fått dilla på Britney Spears - Gimme Gimme... Om dere ikke har hørt den på et anlegg med bra bass enda, så gjør dere selv en tjeneste: Last den ned, sett på full bass, sørg for å ha masse gærne chicks i lokalet og trykk 'Play'! (det er forøvrig helt urelatert til Put your Hands up for Detroit, foruten at jeg spår en ny liste-topper i alle europeiske land) ;-)
Vis hele sitatet...
Tviler egentlig på det, den er alt for slow til å bli en tophit.. menmen skal jo ikke undervurdere kapitalismen
fedde la grand er jo utgått for lenge siden... At den blir årets "uofisele" russesang tviler jeg på! men det finnes en Bounce remix av denne nå som er 10x bedre enn orginalen.
Har en hel haug med kule techno og house-låter:

Infinity - Hooked on you
DJ Klubbingman feat. Beatrix Delgado - Ride On A White Train
Tune Up! Vs. Italo Brothers - Colours Of The Rainbow (denna spilte vi jævlig mye i russetida!)
DJ Ostkurve feat. David Hasselhoff - Limbo Dance (Party - Dance - mix)
DJ Panda - Telescope
DJ Splash - This Is My Life
DJ Dizzy - Love Mix
Pulsedriver - On A Whistle Trip
Tonic & Serenity - Elements Of Trance



Vil dere ha mer, så si fira. Har utrolig mye bra.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 20. september 2007 kl. 15:25.
WoW!! HVa gjør den kommerse lista i denne tråden?
Put your hands up for Detroit og Gimme More er ikke kommers?
Jeje, glemte å sette inn harddance/dance whatever. På forrige side deler de house lister osv. så plutselig kommer pulsedriver, dj panda og tune up!
Blir aldri, aldri lei denne: Music is My Extasy - Alchemist Project
Noen som kan anbefale noe speed garage?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Starra
Put your hands up for Detroit og Gimme More er ikke kommers?
Vis hele sitatet...
Gærn eller? Gimme More er elitistisk ny-jazz ;-)
om du liker Hands up for detroit, så er det jo et hav av detroit style Lper å få tak i da!
Du kommer sikkert til like "welcome to chicago" også!

vil foresten på det varmeste anbefalle nye til "the chemical brothers" "we are the night" helt konge!

Jeg vet ikke om du er kjent med hard to find records? (http://www.htfr.co.uk) jævlig mye bra, fresh musikk!

jeg kjøpte bla "my girl want to party all the time" remixen der 3mnd før de begynte å spille den på mp3!
så om du ønsker å få tak i ting før alle andre har spilt det i hjel, så er htrf.co.uk å anbefalle
IKKE sikker på hva låtene i disse rave filmene heter, men digger de maximalt ^^;
http://uk.youtube.com/watch?v=Q02zoFdtpg8
http://uk.youtube.com/watch?v=vsjgP0pkl4U
Nå vet jeg at nso har linket til juno fra før av men det er ikke sikkert du har vært inne å tittet. Sikkert en av de bedre platesjappene for house/elektronika i europa (med forbehold) Gå inn på bestseller charten og velg den sjangeren som passer deg, funky/club house om jeg ikke tar veldig feil. Bruk noen timer og jeg kan garantere deg at du kommer til å finne sinnsyke mengder med sinnsykt fet musikk.

www.juno.co.uk

edit: det er jo selvfølgelig lydklipp på nesten hele musikkbasen deres... ;)
Sist endret av voktern; 20. september 2007 kl. 21:19.
C-bool har jo noen brae sanger f.eks "house baby".
east clubbers er rå digg( beats is coming! og wonderful dancing elns)
Gigi'd agostino !
Barcode brothers-flute !lit gammelt dette men de eier fordi
Sist endret av Holmen; 20. september 2007 kl. 21:33.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Stormen
Jeg digger denne tråden, finner mye bra musikk her :-)

Jeg har forresten fått dilla på Britney Spears - Gimme Gimme... Om dere ikke har hørt den på et anlegg med bra bass enda, så gjør dere selv en tjeneste: Last den ned, sett på full bass, sørg for å ha masse gærne chicks i lokalet og trykk 'Play'! (det er forøvrig helt urelatert til Put your Hands up for Detroit, foruten at jeg spår en ny liste-topper i alle europeiske land) ;-)
Vis hele sitatet...
Som sagt: Gimme More


Men uansett. Denne sangen er faktisk ganske rå

Jeg spår en ny hit-tid med britney, jeg. Bare uten musikkvideoer Haha, hu er for ustabil for noe sånt..
Men sangen er fengende
nå er ikke fedde le grand verken hardhouse eller trance da men...

put your hands up er techno... lær forskjellen -.-
Sitat av sinclair
Noen som kan anbefale noe speed garage?
Vis hele sitatet...
Javisst...
Artister:
- Niche Sheffield
- Mc Vapour (min favoritt)
- So Solid Crew
- Dj Luck & Mc Neat
- Roll Deep Crew
- Lethal Bizzle
- Mc Viper
- More fire crew
- Ali G - Jungle is massive
foxxravin: siden du skal være så jævlig belærende og pirkete burde du iallefall komme med korrekte påstander. Put your hands of 4 detroit er TECH-HOUSE. Altså en blanding mellom techno og house, lær forskjellen...

Når jeg likevel er i gang ta en titt på David Guetta F*** ME, I'M FAMOUS fra 2005. Spekka med fete låter!
Sangen har en fet video. Funker fett på party, men har aldri helt vært den store Trance fansen
voktern: jeg er bare lei av siden en låt er innen elektronikk sjangeren så må det være "trance" hele tiden og gjør at trance får ett feil rykte, noe jeg ikke liker som da hører på trance, ingen vond mening lol :P
Nå er jeg så møkka lei av at folk ikke kan forskjellen på feks techno & vokaltrance så tenkte å skrive ned di forskjellige stilene/gruppene under electronisk musikk. Det er ikke en komplett liste med alle under gruppene til sjangeren.

Til dere som sier dere hører "techno" meste parten av dere hører ting som er så langt i techno du kommer. feks Put your hands up for detroit er ikke "techno" men mer techhouse/clubhouse

* House
--Deep House
--Electro House
--Funky/Club House
--Hard House
--Minimal/Tech House
--Progressive House
--Scouse House
--Acidhouse
---------------------------

*Trance
--Hard Trance
--Pop Trance
--Psy/Goa Trance
--Uplifting Trance
--Vocal trance
--Techtrance

*Hardcore
--4-beat
--Bouncy techno
--Breakbeat Hardcore
--Breakcore
--Darkcore
--Digital hardcore
--Freeform hardcore
--Frenchcore
--Gabber
--Happy hardcore
--Hardcore techno
--Industrial hardcore
--Jumpstyle
--Makina
--Noisecore
--Rave music
--Speedcore
--Terrorcore
--Trancecore
--UK Hardcore

*Techno
--Acid techno
--BrainDance
--Detroit techno
--Freetekno
--Ghettotech
--IDM
--Jtek
--Minimal techno
--New beat
--Nortec
--Rave music
--Schranz
--Wonky techno


*Breaks
*Electro
*Drum & Bass
*Euro/Pop Dance
*Funk/Reissues
*Garage
Bare et spørsmål egentlig, har alltid hatt det for meg at The Prodigy liksom er "definisjonen" av techno, kan det stemme eller har jeg det helt twisted her?
Du burde sjekke ut "Sander Kleinenberg - This is not Miami"
Selv synest jeg den er litt stilig
Hvis dere lurer på mer om elektroniske musikksjangre, se Ishkur's Guide to Electronic Music
Sitat av battlecaT
Bare et spørsmål egentlig, har alltid hatt det for meg at The Prodigy liksom er "definisjonen" av techno, kan det stemme eller har jeg det helt twisted her?
Vis hele sitatet...
Prodigy er ikke techno
Syns Prodigy er mer rave.. iallefall noe av det :/!
The Prodigy are an English band. Their music consists of various styles ranging from rave, hardcore techno and industrial in the early 1990s to alternative rock and bigbeat with punk vocal elements in later times.
Headhunterz - The Sacriffice! da er du klar for narchspiel hehe..
Dada - The Great fashionist Swindle (laidback luke remix).mp3
Martijn Ten Velden - I Wish U Would.mp3
Camille Jones - The Creeps (fedde le grand remix).mp3
Erick E - The Beat is Rockin (fedde le grand remix).mp3
John Acquaviva pres. Sven Weber - First Stroke.mp3
altså... det er ikke hard house eller trance.. det er electro house eller house om du vil.
hvis du liker det så går du bare på djdownloads.com eller beatport så finner du fort masse musikk som er av den typen.