Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 15736
Her som jeg kommer fra, liten by på vestlandet, så har jeg inntrykk av at den hasjen som blir solgt er den samme hele tiden. Har hørt av en selger at det er marroc, vanlig brun. Men hvilke andre typer finns i Norge og hvor kommer den fra i børjan? Kjenner folk i USA som skryter av helt sinnsyke varriasjon av candy med fansy navn som Orange Crush og slikt.
Anybody knows?
Indica elr noe sånt:/
Lurer litt på det samme. Har venner som har vert borti svart araber, men det er alt.
Trådstarter
17 0
Indica er jo en type cannabis, altså cannabis indica og cannabis sativa. Tror sativa er den som gjør deg mer skjeiv, der man små hallusinerer osv. Indica er med en feelgood ting tror jeg..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du kan få tak i det meste bare du har de riktige kontaktene.
I norge preges det mest av Maroc, eller 'vanlig hasj' som de fleste kaller det, ofte med forskjellige stempel (et merke på platene). Den jeg har hørt mest av er jødestemplet (davidstjerne på platene), men har også kommet over mercedes logoen, svane, osv..

Det kommer også 'svarting' innimellom, gummiaktig svart hasj også kallt 'boblings' her i området (midt-norge), klissete og vanskelig å mekke uten søl.

Forskjellige produsenter velger å kalle hasjen forskjellige ting, når jeg var i amsterdam var det så mange forskjellige typer maroc og svarting at jeg knapt husker noen navn. Det letteste er nok å dele de inn i lys og mørk hasj.

forøvrig kan det være en ide å se innom: http://www.smokersguide.com/sg/index.html
Det er ikke indica/sativa det dreier seg om her. Det er "typer" hasj, trådstarter lurer på.

Marley: Du snakker om to forskjellige ting her. Du snakker om forskjellige typer hasj (som f. eks. marroc, altså hasj fra Marocco. Svarting, som er mørk hasj. Boblings, som er hasj som lager bobler når den varmes, pga. høyt oljeinnhold e.l.) og forskjellige typer, eller streins, av cannabisplanten. Vennene dine i USA røyker ikke hasj, men pot. Det finnes mange strains av cannabisplanten, og når folk dyrker f. eks. "Orange Crush", kaller de gjerne marihuanaen det samme når de selger den senere.

Her i Norge er mye av marihuanaen, og nesten all hasjen, smuglet inn fra utlandet. Cannabisen er innom mange ledd på veien, og om den en gang het f. eks. Orange Crush, så er navnet gjerne tapt på veien. I tillegg dyrkes mye av cannabisen man får kjøpt i Norge, i land som Marocco, Nepal og andre land med en gammel cannabiskultur. Her dyrker de ikke etter samme oppskrift som det vi gjør her. I Norge, og også i USA, dyrker vi med fancy hydrosystemer, kunsgjødsel, bud-boosters og frø som stort sett er drevet frem i Nederland. I Marocco og Afganitsan har de ikke catchy anvn på weeden, sånn som i Amster-land.
Trådstarter
17 0
Vet du om det er noe forskjell i kvalitet og slikt?

Takker og bukker felix poker! du har svart godt! Men hvordan er det med kvalitet og slikt? Er marroc for oss ikke så høyt i systemet og eklest å få tak i ?
Eneste jeg har sett i Norge er Hasjis, doh så har jeg 1 dealer og elva...^^
Det finnes mange kvaliteter av marokkansk hasj. Plantematerialet blir silt under produksjonen. Første siling gir den beste kvaliteten og så videre helt til vi får tørre papplater som enkelte steder i Norge kalles "tørrok". Nesten all hasj som kommer til Norge er fra Marokko.
Tror det er enklere å få tak i seperate "strains" eller sorter i Amsterdam.
I Norge er det jo ofte folk caller det no kjent bare for å selge mer liksom,
"shit ass jeg lover det det er Purple Haze ass", så sitter du igjen med en pose pubishår.

Veldig interessant topic forresten
Er ikke alle her som røyker 'pubishår'. Fult mulig å årne mange typer både grønt og brunt her og, selvom man ikke får like mange gram for kronene som når man kjøper noe dårlig maroc...
Trådstarter
17 0
Tror det er enklere å skaffe mer varierte sorter og slikt i Oslo, Bergen osv. Dumt at det ikke kommer mer lenger ut på bygda
du får bare starte å dyrke selv da
har vært borti marokk, og afganer/sorting..
er sikkert mange forskjellige typer her..
Sitat av Marley
Tror det er enklere å skaffe mer varierte sorter og slikt i Oslo, Bergen osv. Dumt at det ikke kommer mer lenger ut på bygda
Vis hele sitatet...
Trodde dere vestlendinger stadig fikk besøk i havnene deres fra handelsreisende fra det store utland....?
Sitat av Dodecha
Det kommer også 'svarting' innimellom, gummiaktig svart hasj også kallt 'boblings' her i området (midt-norge), klissete og vanskelig å mekke uten søl.
Vis hele sitatet...
den røykte jeg en del av igår, var ikke mer marroc igjen. Forferdelig hasj som var veldig vanskelig å blande å det ble enn haug med klumper (boblings), men det var snakk om at den hadde blitt smuglet inn med bensin kanner, å det skulle visst ha vært litt bensin oppi kannene (sikkert helt feil).
jeje hasjen funka å jeg fikk min medisin!

utenom det så har vi en jævlig nice type hasj som vi kaller pollen (ganske lys brun farge), ikke så mye av det her i området, men det er deeeilig!
En kompis av meg snakka om noe han kalte "skunk" og at det var så jævelig bra. Kan noen fortelle meg hva det er rett og slett? Og, ja jeg inrømmer at det er tryggere for selvrespekten å spørre her enn å spørre han selv:P
Skunk er en egen "strain" av cannabis sativa planten. Går for å være av generelt meget god kvalitet. Også kalt Skunk #1, pga de mange krysningene av den.

Mange som sier de selger skunk, sier det bare for å skaffe seg kunder. Ofte er det knusktørr møkkapot. Men hjemmedyrkere kan absolutt sitte på noen gullgruver.

P.S Jeg er ekstremt forbannet fordi jeg ikke husker hva strain er på norsk, så hvis noen kan hjelpe meg hadde det vært fint...
Sist endret av Slaktern; 28. november 2006 kl. 16:14.
Takk, hvordan veit jeg at de som sier at de selger skunk faktisk selger skunk og ikke knusktørr møkkapot uten å røyke den?
Vel se på navnet.... skunk stinker. Mange sammenligner lukta med 'kattepiss', og den lukter MYE. Den kraftige lukta er vel det som oftest kjennetegner skunk.

Jeg har vært borti vanlig maroc, litt mørkere (tror det og var maroc), litt forskjellig boblings, sorting, rød libaneser, noe 'pollen'-beis, og noe nepal greier

I usa er det lite hasj fordi det blir slått mye hardere ned på enn pot. (Og fordi det er mye stress å lage hasj av pot selvfølgelig )
Sist endret av halla; 28. november 2006 kl. 17:01.
fikk tak i noe som hette french et eller annet, det var bra goody. noen som har en idé hva det kan være?
Trådstarter
17 0
Neh, mulig det kommer båter med mye bra shit ombord til hit hvor jeg bor, men man må ha kontaktene i orden. Mye av det som kommer hit til byn er fra byene rundt oss, men i innlandet. Leste forresten på nett i går om en type mørk hasj kalt Nepal Temple Balls, det skulle visst vere noe av det beste man kan få i seg. Står en del bra her: http://www.smokersguide.com/sg/index.html
Sitat av halla
(Og fordi det er mye stress å lage hasj av pot selvfølgelig )
Vis hele sitatet...
offtopic men...: hvorfor er pot dyrere en hasj? Så en film på youtube der de laga hasj, å de sa de trengte flere gram pot for å lage et gram hasj....
Fordi pot er mye vanskeligere å smugle, fordi det tar MYE større plass. Hjemmedyrket er som oftest sjeldnere, og derfor er prisene som de er. Enkel markedsøkonomi. Men pot er da ikke dyrere? Prisen er det samme i forhold til massen. 1g = 100 kr.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Pot er gjerne dyrere enn hasj i Norge fordi det rett og slett er mindre av det, men hjemmedyrkere selger det gjerne ut billigere igjen. Pot tar mere plass i forhold til vekt, lukter ofte mye mer og er dermed mer stress å smugle inn til landet.

Mye av poten som selges nå for tiden er også veldig god, f.eks. det en flink hjemmedyrker med anerkjente vestlige strainer kan komme opp med, samenlignet med den importerte hasjen som gjerne er ganske dårlig. Pot kan komme opp i rundt ~20% THC, hasj naturligvis mye mer, men gjenomsnittlig har vel hasjen i Norge mellom 2% og 8% THC.
Sist endret av Tias; 28. november 2006 kl. 18:00.
faen, skulle ønske jeg kjente noen hjemmedyrkere ass :P av omtrent all hasj blir jeg bare litt kvalm, så ler jeg litt så sovner jeg.. JIPPI!!! :P

Pot er så mye mer chill, pluss jeg digger smaken så usannsylig mye bedre :P
Av hasj typer har vi mange
her er de jeg kommer på i farten

Marrok
Afagner
Manilla
Libaneser

"sorting"
"fransk papir"
"marrok"
"gull stemplet afaganer"
"rød libanser"
"hvit kasmir"
"pollen"
og det som er inn nå "bobblings"

ikke fult så bra
"henna" (bøffeversion av bobblings)
"pøk"
"tørrok"
"sand marrok"

Da det gjeller salgsnavn på hasj , så kom jeg over "Farvell til slekt og venner" i kristiana
for mange år siden.
Det var både en god hasj(meget bra marrok) og et vannvitig morsomt/bra navn
Sist endret av Ivle; 30. november 2006 kl. 08:17. Grunn: ekstra kommentar
Fransk avis(French paper) heter det forresten. Har faktisk vært borti partier som er pakket inn i fransk avispapir.
haha den har jeg også testa tror jeg

var den nesten helt flat? den var litt kul
et spørsmål uten om dette.. hva er den sterkeste hasjen ? har hørt at svarting er høyt oppe på den listen ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
"Pollen" er den sterkeste hasjen .
Er det noen god måte og gjenkjenne de forskjellige? Dealere er jo ikke alltid helt troverdige i sine kvalitetsbeskrivelser.

F.eks. så har jeg alltid tatt seig og myk hasj som et godt tegn, men har også opplevd at de freser og ryker no jævlig uten særlig effekt. Da er jo dealeren langt borte.
www.jointen.dk Her finner dere bilder av noen typer hasj, navnet på typen og hvordan den virker. F.eks super marroc, semi marroc, standard marroc osv.
Sitat av coolfantaman
www.jointen.dk Her finner dere bilder av noen typer hasj, navnet på typen og hvordan den virker. F.eks super marroc, semi marroc, standard marroc osv.
Vis hele sitatet...
Fant ikke noe der, men klikket meg videre på en av linkene der, og endte opp med

http://www.smokersguide.com/sg/index.html

Gode og illustrative bilder.
Sist endret av B-Man; 1. desember 2006 kl. 12:35. Grunn: funnet noe
Sitat av B-Man
Fant ikke noe der, men klikket meg videre på en av linkene der, og endte opp med

http://www.smokersguide.com/sg/index.html

Gode og illustrative bilder.
Vis hele sitatet...
Gå inn på siden, www.jointen.dk Gå inn på Hash Fun, og bare klikk på han som står der å røyker en joint
Sitat av Marley
Tror det er enklere å skaffe mer varierte sorter og slikt i Oslo, Bergen osv. Dumt at det ikke kommer mer lenger ut på bygda
Vis hele sitatet...

det der vil jeg si er litt feil at det ikke kommer ut på landet...
jeg bor i ei bittelita bygd mellom stavanger å kr.sand å den ene dealeren jeg kjenner der får tak i en helt syk bønne!
vi var 4 stk å 5g holdt i 2-3dager
det er veldig lite til å være oss lissom...

så det har nok mest å si hvem du kjenner...

fight terrorism smoke home grown

Sitat av makkaboy
faen, skulle ønske jeg kjente noen hjemmedyrkere ass :P av omtrent all hasj blir jeg bare litt kvalm, så ler jeg litt så sovner jeg.. JIPPI!!! :P
Vis hele sitatet...

hehe...
har vært borti den der før ja=P
du må bare ikke røyke så mye...
du røyker deg pissefjern det er det som er problemet mitt!
røyk mindre å kos deg mer
Sitat av Tias
"Pollen" er den sterkeste hasjen .
Vis hele sitatet...
Det var da veldig konsekvent Tias.
Skjønte ikke helt om du mente det eller ikke
Anyway, det er ingen hasj som er sterkest.
Du får god sorting og dårlig sorting, god pollen og dårlig pollen.
Det beste hasjen jeg har røyket forøvrig, er creme mentalmelt som jeg laget av Bubblegum planter med isolator-bags..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg pleier være ganske konsekvent :P

Mulig jeg tar feil her, har aldri røykt "pollen" selv. Må tilføye at jeg selvsagt ikke mener pollen, som i pollen fra hannplanten, men det folk kaller "pollen", altså sammenpressede trikomer fra hunnplanten.

Hvis det altså bare er sammenpressede trikomer får man vel neppe rom for mye uaktivt stoff, og dermed blir det det sterkeste "hasjpreperatet" på markedet. Såklart, forskjellige planter har forskjellig alkolideinnhold og da sier det seg selv at skikkelig potente planter bearbeidet til tradisjonell, siktet hasj, kan være mer potent enn "pollen" fremstilit av planter med lavt alkolideinnhold. Eller i det minste gi mindre "pollen" enn en tilsvarende fantastisk plante...

Hmm... Rett meg hvis jeg har missforstått.
Jeg kjenner det som "isolatorhasj", som vel matcher virkeligheten bedre enn pollen... Alt kommer jo an på kvalitet og slikt, men når jeg tenker meg om tror jeg nok det er det jeg har blitt villest fjern på, ca. Helt bombesikkert blant topp 3. Laget av White Widow, var fra Amster-området...
Tias:
Vet at du ikke mente hann-pollen. Såpass respekt har jeg for kunnskapene dine.
Har sett en del pollen, (hasjtypen) både god og dårlig, mest dårlig faktisk. Men jeg har aldri skjønt hvorfor den kalles pollen eller hva som skiller den fra andre typer hasj. Du mener altså det er det at den består av rene, sammenpressede trikomer? Hmm.. Tror ikke det stemmer. Hvor har du hørt det? All hasj inneholder planterester, det er det som skiller hasj fra olje. Hadde pollen vært rene trikomer uten planterester hadde den vært en flytende olje og ikke hasj.

Comicz:
Vi snakker ikke om Ice-O-Lator nå. Det er noe annet enn pollen. Og ikke engang det er rene trikomer. Ice-O-Lator ligger på ca 50% hvis jeg ikke husker feil. Stort bedre enn det får man det ikke uten kjemi-utstyr av et eller annet slag. (eller olje-ekstraksjons utstyr)


(Hvis noen mener jeg er veldig påståelig nå så er jeg så klart åpen for innspill...)
Sist endret av mentalmelt; 1. desember 2006 kl. 22:09.
Sitat av knekken
fikk tak i noe som hette french et eller annet, det var bra goody. noen som har en idé hva det kan være?
Vis hele sitatet...
French Paper VAR en gang i tiden algerisk hasj pakket inn i franske aviser. Men nå kan det være hva som helst.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, men man kan jo samle opp trikomer fra marihuana f.eks. i en grinder som samler opp disse. Da er det jo trikomer som ligger i bunnen. Hmm, nei, jeg vet ikke altså, du har sikkert rett her. Aner ikke hvor jeg har lest det. :S
Sitat av mentalmelt
All hasj inneholder planterester, det er det som skiller hasj fra olje. Hadde pollen vært rene trikomer uten planterester hadde den vært en flytende olje og ikke hasj.
Vis hele sitatet...
Det er ikke helt riktig. Alle trikomer har en hinne som hindrer oljen i å flyte utover. Ved behandling med alkohol, løsemidler e.l. oppløses hinnene og bare oljen er igjen. Så rene trikomer inneholder *litt* plantemateriale, og det går fint an å lage hasj av kun trikomer.

Edit: Jeg mente selvsagt at trikomene oppløses, og plantematerialet kan filtreres ut..
Skal ikke krangle med mxyzptlk her. At trikomene har en hinne er helt sant, men om det blir hasj av kun trikomer er jeg ikke så sikker på. (suprise) Tror ikke denne hinnen er stor nok til å omdanne flytende, klissete guffe til lys, fin hasj. Husk at når du grinder (eller bruker Ice-O-Lator som er enda bedre) så får du fortsatt med deg en del planterester. Eller plantestøv kan man si. Noe som dannes fra alt dødt, organisk materie. Jeg vet ikke om noen teknikker for å løsne kun trikomer fra planten, fordi alle metodene innebærer å behandle planten så røft at planterester vil komme med. Vet dere om noen så er jeg interessert..
Sist endret av mentalmelt; 1. desember 2006 kl. 23:32.
Joa, du har nok rett i det, mentalmelt. Helt fri for plantemateriale blir man nok ikke. Men trikomene er klissete og elsastiske, og fester seg lett til hverandre. Du har kanskje merket at god, lys hasj ofte blir mørk når man knar den litt. Det forårsakes visstnok av trikomer som "sprekker" så olje "siver ut", i mangel på et bedre uttrykk..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Storveis, opplyste mitt sinn i alle fall
Vet godt hva du mener. Jeg digger å lage mørk plastelina av god lys hasj. Men jeg påstår fortsatt at denne hasjen inneholder ikke-trikom-relatert planteguffe, og at uten dette vil det bli mer olje enn hasj. Har ikke noe bevis for det, for jeg vet det jo ikke 100%, men jeg skal se om jeg finner en måte å få kun trikomer på, hvis det er mulig, så skal jeg sjekke det ut selv..
Sist endret av mentalmelt; 1. desember 2006 kl. 23:42.
Har hørt at man kan få hasj eller marihuana i pilleform. Pillene skal se ut som hardpressa weed. Noen som vet noe om disse?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Syntetisk THC kan fåes i pilleform under merkenavnet Marinol. Ellers fins det Sativex, som er en munnspray med THC og CBD.
Fått inntrykk av at dette ikke var noe syntetiske greier, men "the real thing".