Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang.
Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Ser ut som flein alt sammmen. Men jeg får ikke zommet skikkelig inn på bildene dine, bildet blir fort veldig kornete. Men ikke kast noen av de, vent til noen med mer sikkerhet kan bekrefte.
Could it be? Passerte rimelig tilfeldig på skogsvei gjennom et gammelt beite. Rett ved siden av veien i gresset. Så flere yngre individer som egentlig så enda mer fleiny ut, men denne jeg lurte mest på.
Could it be? Passerte rimelig tilfeldig på skogsvei gjennom et gammelt beite. Rett ved siden av veien i gresset. Så flere yngre individer som egentlig så enda mer fleiny ut, men denne jeg lurte mest på.
Hei. Her er nattens fangst. Kom over et felt med flere tusen flein. Det var flein i alle retninger. Tok med meg en liten prøve hjem for å se hvor mange som vokser oppp pr kvadratmeter før jeg drar tilbake til flein mekkaen og rensker opp. Plukket med meg ca 350 stykk i farta. Kan noen gå over bildene og se over om det er noen andre sopper som har kommet seg i bunchen ?
Hei. Her er nattens fangst. Kom over et felt med flere tusen flein. Det var flein i alle retninger. Tok med meg en liten prøve hjem for å se hvor mange som vokser oppp pr kvadratmeter før jeg drar tilbake til flein mekkaen og rensker opp. Plukket med meg ca 350 stykk i farta. Kan noen gå over bildene og se over om det er noen andre sopper som har kommet seg i bunchen ?
Bonus:
Vis hele sitatet...
Fleinsopp her! Gratulerer med en kjempespot! Anbefaler dog å ikke plukke de minste soppene, la de vokse opp, bli større og spre sporene sine.
Sitat av tretosk
Jeg har 4 eksemplarer fra en sanking som jeg ikke er helt sikker på, hva sier dere?
Ooog disse vokser tett i tett med andre lignende sopp som helt åpenbart er flein, men jeg er fremdeles litt usikker. Kan dette være babyflein, før de springer ut?
Jeg og en kompis fant noen få som lignet litt på fleinsopp og denne var den som lignet mest, er dette fleinsopp? Plukket for ca 1t 30 min siden innlegget ble lagt ut.
Jeg og en kompis fant noen få som lignet litt på fleinsopp og denne var den som lignet mest, er dette fleinsopp? Plukket for ca 1t 30 min siden innlegget ble lagt ut. https://imma.gr/82750xb8e40 https://imma.gr/82751x68150
Hei. Jeg har vært ute og prøvd meg igjen. Kan noen bekrefte om dette er riktig type? Jeg er spesielt usikker på 7-11. burde jeg kaste noen av disse? Synes 8 virker litt småråtten og 10 og 11 har ikke like markant spiss som resten. Jeg vil forresten benytte muligheten til å takke dere erfarne i forumet som hjelper oss nybegynnere. Dere gjør en viktig innsats.