Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3332
Sikkert mangen som stresser med å rense røykeutstyret sitt. Selv sliter jeg litt med finne en enkel måte til den ene bongen jeg har på lur.

Men jeg har et triks til rensing av chillum og metallrør (Brukes ofte i acryl vannbonger)

Veldig ofte går vanlige chillum av tre og rør av metall veldig fort tett. Om ikke tett så samler det seg masse drit som setter vond smak på det gode man røyker.

Det jeg gjør når jeg renser lummet mitt er å varme opp stekeovnen til 120-150 grader og legger lumet på rist i bare noen par minutter. Varmen har da fått denne guggen til å bli relativt flytene.

Du tar da ene siden på lummet ned i en pose mens du blåser det du kan igjennom lummet på andre siden. Så og si alt av gugge vil være borte, spesiellt i den tynne delen av lummet. Ned i posen derimot vil det se ut som en doskål etter en explosiv affære.

Vær litt forsiktig når du tar lummet ut av ovnen, er den virkelig varm så er guggen blitt helt flytende og renner rett ut.



Rensing av metallrør går på akkurat samme prinsipp som når jeg renser chillum. Mye varme og blåse igjennom.

Dette er en del enklere. Man bruker rett og slett lighteren til å varme opp røret, mens man holder i den saken som vi skrur pipehoder fast i. Når saken er blitt nesten så varm at du ikke klarer å holde lengre så er det bare å blåse det du kan igjennom røret. Helst i en pose ja.

Veldig enkel måte å få renset noe av røykeutstyret på, og med lite søl.

Håper det er flere som har noen nyttige triks til rensing av diverse røykeutstyr.

Bonger, Pipehoder, etc.
Sist endret av skolms; 30. mars 2010 kl. 23:08.
En meget effektiv metode å rense lum på (prøvd på steinlum, må så klart ikke gjøres på trelum)
er å legge den inn i vedovnen, når det bare er glødende kull igjen Varmen fra kullet så å si vaporiserer alt skitten i lumet, ta det forsiktig ut når det har blitt rødglødende å nesten går i ett med kullet, kast det så i en 10 liter bøtte med vann eller la det avkjøles naturlig har du ett lyst marmorlum, så vil det i tillegg få fancy mørke zebrastriper
Hvis man er så uheldig at trelumet går helt tett, f eks ved bruk av såkalt gulrot (tvunnet papir), kan løsningen være å koke det. Prøv for all del ikke å borre opp med drillen...
Kok lumet i fem minutter, la det tørke, og så det viktigste, smør det inn med olje av noe slag. Jeg brukte olivenolje, det funka fint

Hæxa
Vil tippe på att dette funker på litt kraftigere "bong" metallrør, men det er jo en viss fare for att røret blir ubrukelig though
Rensing av Vannbong bruker jeg enkelt og greit en gammel tannkost pluss http://www.biltema.no/Bilpleie/Ovrig/Handrens/ .. Varmt vann pluss "hand care" og Q-tips pleier å funke på pipene mine og chillumen :-)
Blir sikkert flere gode forslag her. Det er vanelig å bruke alkohol til å rense piper
Jeg bruker å skylle lumenene i varmt vann når dem er full av dritt, funker sikkert bra å koke opp vannet også. Vet ikke om det er særlig bra på tre gjenstander da.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
På trelum så er det jo bare å varme det opp litt med lighter og dytte tørkepapir igjennom. funker fjell

Vann bong, Fant en slik citrus rens spray på biltema, meget ypperlig spray, skyll, ren og pen det fordamper også forøvrig helt, og etterlater ingen rester .

Piper? Hva med piperensere?
Sist endret av CHillZoNE; 31. mars 2010 kl. 01:05. Grunn: Leif da :P
kom på det finnest mye renseutstyr som for eksempel såkalte bong wipes, cleaning brush, cleaning fluid og sikkert mye annet også som er å få kjøpt på headshops, her er bra utvalg: http://www.everyonedoesit.com/online...iLastCatID=120

Vanelige piperensere fungerer sikkert bra på tynne lumer men ikke om du har den velberømte maglite "lumelykten" som jeg har
jeg pleier å legge greiene i et glass med aceton og la det stå i ca. 5min.. aceton løser opp alt
Har lært at:

På utsyr av glass er oppvaskmiddel (maskin) det beste som fins.

Ligning:
Varmt vann + oppvaskmiddel + tid = veldig reint utstyr

På glass blir det mer eller mindre helt som nytt, og på akryl, stein, o.l. blir det nesten like bra, om ikke like bra.

GLHF
Sist endret av John Travolta; 31. mars 2010 kl. 13:30.
I dokumentaren The Prince of Pot, så ser man Marc Emery rense bongen sin med isopropylalkohol og havsalt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
bronsky: Beste rensemetoden i mine øyne,
Rist bongen et par ganger med litt av denne blandingen (havsalt og alkohol) og den blir så godt som ny, fjerner absolutt alt, dette er da best å gjøre med glassbonger, og det tar bare toppen to minutter å få de skinnende rene.

Edit: skolms: Jepp: http://www.youtube.com/watch?v=BmRsT_sn-Ew
Sist endret av Dodecha; 31. mars 2010 kl. 14:29.
skolms's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
bronsky: Beste rensemetoden i mine øyne,
Rist bongen et par ganger med litt av denne blandingen (havsalt og alkohol) og den blir så godt som ny, fjerner absolutt alt, dette er da best å gjøre med glassbonger, og det tar bare toppen to minutter å få de skinnende rene.
Vis hele sitatet...
Her er det altså bare å riste og så skylle rent?
Sitat av John Travolta Vis innlegg
Har lært at:

På utsyr av glass er oppvaskmiddel (maskin) det beste som fins.

Ligning:
Varmt vann + oppvaskmiddel + tid = veldig reint utstyr

På glass blir det mer eller mindre helt som nytt, og på akryl, stein, o.l. blir det nesten like bra, om ikke like bra.

GLHF
Vis hele sitatet...
da har du til gode å stikke på jernia og kjøpe deg en flaske med isopropanol, isopropyl eller en annen type konsentrert alkohol som flere har skrevet om her. her er det bare å helle og riste, så slipper alt tak. tar 10 min. ( hold det unna acrylbonger.
Noen ideer til å rense metal pipe?
Etter jeg kjøpte meg denne: http://www.grasscity.com/molino-mad-...ater-pipe.html
kjøpte jeg også med en flaske med sånn:http://www.grasscity.com/pipe-cleaner.html
Som har vist seg å være uhyre effektivt, og renser alt glass skinnende rent. Det etterlater heller ingen lukt eller smak, og røyken vil ikke få såpesmak, som den gjør hvis man bruker zalo osv.
En kis oppi gata vaska pipa si med aftershave en gang, den smaker dritt enda, just in case noen fikk den tanken liksom
Jeg har det bare pipa i oppvaskmaskinen. Har du ikke dette, fyll opp et teskje med vaskepulver, tett hullene med papir, rist i 2 min, ren og pen! Fungerer like godt, eller bedre, som spesialrensemidlene jeg har prøvd!
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Jeg har det bare pipa i oppvaskmaskinen. Har du ikke dette, fyll opp et teskje med vaskepulver, tett hullene med papir, rist i 2 min, ren og pen! Fungerer like godt, eller bedre, som spesialrensemidlene jeg har prøvd!
Vis hele sitatet...
Jeg har oppvaskmaskin, men problemet er at eg bor hjemme med mine foreldre. så jeg tar et teskje med vaskepulver i stedet. men må eg bruke vaskepuvler fra oppvaskimaskin eller?

Sitat av UncleSam Vis innlegg
Etter jeg kjøpte meg denne: http://www.grasscity.com/molino-mad-...ater-pipe.html
kjøpte jeg også med en flaske med sånn:http://www.grasscity.com/pipe-cleaner.html
Som har vist seg å være uhyre effektivt, og renser alt glass skinnende rent. Det etterlater heller ingen lukt eller smak, og røyken vil ikke få såpesmak, som den gjør hvis man bruker zalo osv.
En kis oppi gata vaska pipa si med aftershave en gang, den smaker dritt enda, just in case noen fikk den tanken liksom
Vis hele sitatet...
de funker sikkert, men eg er ikke keen å kjøpe ting fra nettet pga mine foreldre men takk for hjelpen anyway.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Noen ideer til å rense metal pipe?
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at det lukter grusomt og at det tar litt tid så anbefaler jeg å koke pipen i en kasserolle med vann.
Sitat av compurhythm Vis innlegg
Bortsett fra at det lukter grusomt og at det tar litt tid så anbefaler jeg å koke pipen i en kasserolle med vann.
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid tar det?