Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2112
Hei
Skal inn å sone en fengselsstraff på 36 dager nå 19.juli.

Så da er spørsmålet, hvor lenge av di 36 dagene må jeg sone inne i fengselet?

Har kommet inn på skole å den begynner 20.august, så skulle vertfall kommet ut 17.august,
er det håp for at jeg gjør det tro med bra oppførsel o.s.v?

Har hørt att man soner 2/3 av straffen så resten blir på en måte en prøvetid, stemmer dette?
Sist endret av Bananskall; 16. juli 2007 kl. 23:26.
Ja det stemmer det, man soner 2/3.
Dette må du da selv vite? Har ingen fortalt deg hvordan det fungerer?
Spørs om de shaver av tid på folk som ikke skal sitte så lenge inne.. men du burde kunne slippe ut en 2-5 dager før
yeah, det er rett
Trådstarter
11 0
Sitat av Spartakus
Dette må du da selv vite? Har ingen fortalt deg hvordan det fungerer?
Vis hele sitatet...
Nei står ikke noe om dette i mine innkallingspapirer.
Om ikke det er Veldig personlig ? :P Kan jeg få spørre hvorfor du må sone litt tid i Fengsel.
Trådstarter
11 0
Sitat av Tungaa
Om ikke det er Veldig personlig ? :P Kan jeg få spørre hvorfor du må sone litt tid i Fengsel.
Vis hele sitatet...

Fyllekjøring på moped med 1.58 i promille uten gyldig førerkort og brudd på prøvetiden av en annen betinget dom ( kjørte i 101km/t i 60 sona med bil).
Uten at jeg har noen som helst erfaring med dette vil jeg gjette på at du dersom du søker vil slippe litt før så du rekker å begynne på skolen.
pga av soningskø så slapp jeg 5 dager før på en 30 dagers dom, men jeg måtte søke om dette etter jeg hadde startet soningen.
Dersom du ringer fengselet og ber om å få snakke med sosialkonsulent (eller muligens de som har med inntaket å gjøre) kan de svare nøyaktig på hva du kan og ikke kan få.

Personlig tror jeg ikke du slipper på 2/3 på så kort dom, men det er veldig mange som får noen dager fratrekk på slike dommer pga soningskø etc. Ta kontakt med fengselet i forkant og forklar din situasjon, så svarer de deg!
Fortell oss hvordan det gikk etter du har fått svar, sånt er interessant å vite
jeg fikk dom på 68dager og sonet 67(1 dag fratrekk pga god oppførsel)

Hadde jeg fått noen dager ekstra hadde jeg kommet ut etter 2/3 av straffa. Tror grensa ligger 75 elno..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg syns vell egentli undergrunn er riktig forum for den slags. I og med at det ikke er noe moral inn i bilde